Zwembandje tegen hotspot

Leuke, lieve en gekke foto's van je hond
Plaats reactie
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Zwembandje tegen hotspot

Bericht door FENNA »

Afbeelding Alweer die vervelende hotspot
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door Donna »

Wat vervelend dat Fenna weer last heeft van de hotspot. Wel een creatieve oplossing, het zwembandje! Het ziet er komisch uit en tegelijkertijd is ze goed voorbereid op een zwempartij. Hoop dat de hotspot snel verdwijnt.

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door FENNA »

De hotspot zelf krijg ik altijd wel onder controle met honingzalf maar doordat ze er blijft aan krabben gaat die steeds terug bloeden.
Met wat opzoekwerk op internet heb ik deze beschermende hondenkraag gevonden
In tegenstelling met de plastic kragen van vroeger is deze een droom.
Ze kan er mee eten, slapen en spelen zoals altijd.
En het allerbelangrijkste is dat de hotspot vlugger geneest
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door Donna »

Echt superhandig! Heb voor Donna indertijd ook wel eens zo’n plastic kap gehad, dat was geen succes en eigenlijk gewoon zielig. We konden het toen oplossen met een soort van badpak/ rompertje. Deze zwemband was ook een uitkomst geweest. Hoop dat Fenna snel weer de oude is.

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door Helene »

ach wat zielig dat ze weer een hotspot heeft, ik ken hen probleem heel goed, Escher had er een abonnement op. Een vondst dat zwembandje!! Ja, honingzalf helpt wel he , ook sudocréme is er goed voor , dat gebruikt onze schoondochter op de babybilletjes op de neonatologie. Wat ziet Fenna er mooi uit ondanks haar malheur. Wij zijn twee weken geleden teruggekomen van 2 maanden Spanje, het was heerlijk maar we missen onze vriend nog steeds ,dit was de tweede keer zonder Escher. We kwamen tijdens een wandeling een Zwitsers Echtpaar tegen met ja ..... een airedale, zo'n lieverd, ik heb gevoeld aan zijn kop zo van :hoe voelde zijn haar ook al weer. Het was ook een beestje op leeftijd net als de baasjes . Veel beterschap voor Fenna en geef ze een knuffel van ons. Roel en Hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door FENNA »

Bedankt allemaal voor de opbeurende berichtjes
Na 3 dagen met het zwembandje (wat ze trouwens niet erg vond) was de hotspot genezen en gelukkig maar want vorige dinsdag was haar plukdag
Nu ziet ze er weer fris en fruitig uit
Eigenlijk heeft ze maar 1 keer per jaar last van zo'n hotspot en altijd op dezelfde plaats
Vanaf ik haar op die plaats zie krabben sta ik al klaar met de honingzalf dus tot nu toe heb ik het zelf altijd kunnen oplossen
Enkel de eerste keer toen ze dit kreeg had ik daar nog nooit van gehoord en ben ik er wel mee naar de dierenarts geweest
Die heeft haar toen verzorgd en antibiotica gegeven maar dat probeer ik zoveel mogelijk te mijden.
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door Donna »

Wat fijn dat Fenna weer van haar hotspot af is! Goed dat je het zelf kunt oplossen. Wij hebben er gelukkig weinig mee te maken (gehad), alleen Donna tot nu toe, een keer of drie denk ik. Toen hebben we de tip van Hélène gebruikt: sudokcrème. Helemaal mooi dat Fenna op tijd hersteld was voor het plukken. Ze is dus zomerklaar. Benieuwd hoe de dame eruitziet, dus als je tijd hebt voor wat foto’s…

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door FENNA »

Afbeelding Fenna is geen fan van fotoshoots maar ik heb toch een poging gedaan om haar te tonen in haar zomeroutfit
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door Donna »

Ze doet het goed als fotomodel!

Grappig dat als je een foto wilt maken, ze er ineens geen zin in heeft. Bij Ollie lukt het meestal wel: ze gaat er zelfs keurig bij zitten, ook als het leuker leek om een foto te nemen waarbij ze staat :D
En natuurlijk verwacht ze wel een mooie beloning voor de inspanning.

Fenna ziet er weer zomers uit!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Zwembandje tegen hotspot

Bericht door Helene »

wat een prachtige hond is ze toch ! Hélène
Plaats reactie