Spanje

Voor alle kletspraat
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Spanje

Bericht door Helene »

Bor schreef:
Eldrid schreef:Oehhh ik krijg zin in vakantie van dit soort berichtjes :D
Geniet er lekker van!
Haha, dat zegt de vrouw die morgen ook op "vakantie" gaat. En het véél beter doet dan Hélène en Roel... want; met TWEE airedales!! :wink: (altijd baas boven baas)
De honden wachten op je!
groetjes Esther
Dit snap ik niet ,gaat Eldrid met jouw kindjes weg ?groet Hélène
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Spanje

Bericht door Nicoline »

Wat klinkt dat allemaal heerlijk, wij waren in dezelfde buurt eind december en begin januari dus we kunnen ons heel goed voorstellen hoe het daar is !!!! Wat leuk dat Escher zoveel vriendjes heeft ik zie het zo voor me , hopelijk gaat alles goed met de hotspot. Veel plezier nog daar. Trouwe poot van Molly en hartelijke groet van Nicoline
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Spanje

Bericht door Bor »

Nee, Eldrid logeert bij Bor en Mika… alle drie zijn ze er blij mee en 't vrouwtje van Bor en Mika ook :wink:
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Spanje

Bericht door Donna »

Klinkt als twéé lekkere vakanties! :D

Escher heerlijk in Spanje, genietend van zijn nieuwe vrienden, Bor en Mika in Rundumhausen, met hun favoriete logee. En allemaal heerlijk weer, in elk geval vandaag! Geniet er lekker van.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Spanje

Bericht door Helene »

O wat zal Eldrid genieten met haar pleegkinderen om zich heen , geweldig . Hier gaat het heel goed , met de hotspot ook , wij staan op een camperplaats naast Franse mensen met 2 hondjes die de hele dag zachtjes grommen, zij kijken onder hun camper door en zien Escher dan liggen , het zijn yorkshire terriers en ze zitten de hele dag op schoot. Escher reageert er niet op en doet alsof ze er niet zijn. Vanmiddag kwam de man zeggen dat Escher zo vriendelijk was en zo goed opgevoed ,wij lachen natuurlijk he? Hier zijn veel honden en met iedere hond kan Escher prima opschieten ,fijn dat hij zo gemakkelijk is groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Spanje

Bericht door Eldrid »

Ik heb me weer te pletter genoten van mijn pleegkindjes :D . Ze blijven altijd heel bijzonder voor me. Leuk dat Escher het zo goed doet met alle andere honden. En die nuffige Fransoosjes... ach Escher heeft een brede rug :wink:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Spanje

Bericht door Helene »

Voor de Spanjaarden is het hier natuurlijk winter zij lopen in warme winterjassen , voor ons 16 17 en 18 Graden dan is het voor ons lente , korte broeken topjes als je het ziet dan weet je dat het of Duiters ,Engelsen of Nederlanders zijn .En de hondjes ,rose blauwe en andere kleuren warme jasjes voor de viervoeters ,ik heb weleens geschreven over de ronde grote ogen van Escher als hij iets bijzonders ziet, nou dat is dagelijkse verbazing van Escher over die ingepakte hondjes die alsmaar naar hem grommen ,hij negeert die geluiden en blijft maar kwispelen naar dat rose of blauw gebreide .Het gaat goed met Escher hij loopt prima geen last van zijn botjes ,de zon hé. Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Spanje

Bericht door Bor »

Misschien toch een bijpassend jasje voor Escher ? :lol: Gebreid hè?! Neuh, Escher is leuker zonder en hij heeft daar mooi wat te kijken, naar al die blaffende snoeshaantjes. En de zon... ja, die is heerlijk voor de stramme spieren en botten... ook bij mensen :wink:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Spanje

Bericht door Helene »

Ik schreef het al de zon de warmte goed voor de botjes van Escher. Elke morgen naar de zee ,wandelen over de boulevard , Escher vind grote dennenappels en hij wil natuurlijk spelen. Maar dat spel en wilde gedoe eist zijn tol. Gister wilde hij niet meer lopen, zijn voorpoot wilde niet meer. Wat te doen , even aankijken? We besloten naar de dierenkliniek te gaan clinica veterania , dat begrijp ik wel. We werden meteen geholpen een leuke aardige dokter die alleen Spaans sprak. Gelukkig kon hij zien wat hem mankeerde. Heel zorgvuldig heeft hij cm voor cm de poot betast daarbij wilde hij zijn ""gezicht "" zien om te kijken of Escher pijn had bij bepaalde aanrakingen. Er waren geen breuken maar het waren gewrichtsontstekingen en die kwamen door de ouderdom. Ik spreek Frans en veel van wat hij zei kon ik terugbrengen .Escher kreeg 2 injecties ,een kuurtje pillen en bij de apotheek om de hoek moest ik maagbeschermers ophalen.Ik ken dat wel voor mensen maar ik heb nooit gehoord dat honden ze kregen Aan het eind van de dag was Escher al goed opgeknapt ,vandaag met de pillen begonnen. Het gaat heel goed .Vanmiddag gingen we wandelen en wat zag hij ja een grote dennenappel.Dat is dus afgelopen, wij voetballen niet meer met stokken of dennenappels. Escher is een oude mijnheer en zo moeten we hem gaan behandelen. De dierenarts zei dat we hem preventief moesten behandelen met glucosamine ,want deze blessure zal steeds terugkomen, en hij liet een voer zien waar dat al in zit, dat was van royal canin. Maar ons beestje is weer blij kan weer lopen met zijn pijnstillers en vanaf nu loopt hij braaf aan het riempje geen rare fratsen, wel spijtig dat wel groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Spanje

Bericht door Bor »

Ja, helaas herkenbaar. Fijn dat het alweer beter gaat met Escher! Zo kan hij, samen met jullie, toch nog lekker genieten van de vakantie. De omslag in omgang met onze rakkers is even wennen.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Spanje

Bericht door Esther »

Gelukkig gaat het weer beter met Escher :bloem:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Spanje

Bericht door Donna »

Fijn te lezen dat jullie zo genieten. Vervelend dat Escher last heeft van de gewrichten. Glucosamine blijkt ook hier een goed middel te zijn. Heb het eerder ook geschreven dat wij Donna glucosamine geven. We kopen het bij Holland and Barret ( voorheen “de tuinen “) daar heb je regelmatig een mooie aanbieding dat je het tweede potje voor €1,- kunt meenemen, of soms zelfs gratis. Het werkt heel goed en met die aanbieding is het zo aantrekkelijk dat wij ruim inslaan!
Voorlopig zijn jullie in Spanje en regelen jullie de glucosamine via de DA. Fijn dat Escher er door is opgeknapt en jullie heerlijk kunnen genieten! Wij genieten mee met de verhalen.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Spanje

Bericht door Helene »

Wij zijn momenteel in Grubbenvorst op een mooie camperplaats. Escher zoekt stokken en ballen en als hij nee hoort gaat hij bokken , voor ezeltje spelen. Het zal over een paar weken wel beter zijn. Wij geven Escher al maanden glucosamine, maar dat wilde spel zal hij niet meer kunnen doen.groet Hélène
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Spanje

Bericht door Donna »

Jullie zijn alweer op de terugreis! Wat is de tijd weer snel gegaan. Donna krijgt ook al een flinke tijd glucosamine en zo nu en dan is ze ook lekker wild. De ouderdom vraagt wel de nodige tol, na zo’n wilde actie volgt een rustiger wandeling, niet zelden sloffend.
Geniet van de resterende vakantie en goede thuisreis!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Spanje

Bericht door Helene »

wij zijn weer thuis, Escher heeft zijn rondje gelopen ,de tuin geïnspecteerd en zijn ballen opgezocht, in huis de boel ''rechtgezet'' en nu ligt hij te slapen op de bank.Hij is blij om weer thuis te zijn. Voor een hond hoef je niet weg hè .Wij hebben het heerlijk gehad , veel buiten en zitten tussen de bloeiende vetplanten. Hier in de tuin bloeien de crocussen en de sneeuwklokjes , de rest is nog kaal dat is even wennen na die geweldige bloei in Spanje.We gaan weer naar de orde van de dag groet Hélène
Plaats reactie