een nieuw plan

Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

een nieuw plan

Bericht door Helene »

Escher moest nodig worden getrimd , maar de vorige keer was het een hele klus, Escher was gestresst, draaide , piepte en zuchtte, Roel zag er nu tegenop. Ik had een plan bedacht: allereerst moest Roel de work-mate die hij gebruikt als trimtafel ,zachtjes openklappen, ik vond dat openklappen altijd zo agressief klinken. Daarna zouden wij samen de rug trimmen , zonder trimmesje maar met de hand. Vervolgens hele dunne plukjes trekken. Zo gezegd zo gedaan. Wij begonnen om 9.15 Escher liep niet weg maar ''klom'' met behulp van een kontje van Roel op de work-mate. Daarna gingen we samen de rug doen. Je zult het niet geloven maar Escher zakte op een gegeven moment door zijn poten op zijn buik en ging een dutje doen, het nodige gesnurk erbij. En wij maar plukken, toen ik begon dacht ik o, jee is dat wel een goed idee ,ik zag in het begin helemaal geen resultaat, maar opeens ja hoor ik had een klein stukje gedaan ,de vloer kwam vol te liggen ,na 1,5 uur zijn we gestopt want de rug was klaar. Escher mocht van de tafel af .Roel heeft nu zere vingers, morgen gaan we weer verder , dus het verhaal krijgt een vervolg. Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: een nieuw plan

Bericht door Bor »

Applaus... voor Escher én de baasjes! Benieuwd hoe het verder verloopt.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: een nieuw plan

Bericht door Helene »

dag 2 met ons nieuwe plan, vandaag de billen ,dat was ons doel. Telkens heel kleine plukjes ,Escher kon geen dutje doen want we moesten er wel bij kunnen natuurlijk, daarom maar een klein krukje onder zijn buik gezet. Roel ging met hem kroelen aan de voorkant en intussen nam Roel de kans waar om zijn borst te doen. Kroelen en plukken, een mooie combinatie. Intussen hield ik me met de achterkant bezig. Het ging weer prima , af en toe draaide hij een rondje , hij staat los op de tafel , maar dan draaiden wij gewoon mee. Na 1,5 uur zijn we weer gestopt, Escher mocht van de tafel , rende naar de theedoeken om ze eraf te rukken en rond te strooien , ook de lusjes zijn er nu af. Ik had nooit getrimd alleen Roel bezig gezien met een trimmesje. Ik kreeg er schik in en begon ook een beetje routine te krijgen, ik ontdekte ook van alles: als ik een pluk pak doe ik die opzij en begin dan aan de ''bodem ''bij de pluk kleine plukjes uit te trekken met mijn ene vinger drukte ik op de huid om de huid tegen te houden. Escher was heel rustig , Roel vond ook dat het beter ging. We zijn ver gekomen vandaag terwijl we alleen de billen zouden doen, is nu ook de borst klaar en de 2 voorpoten ,ik ben ook aan de staart bezig geweest maar dat ging nogal moeilijk .Morgen weer een dag. Groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: een nieuw plan

Bericht door Bor »

Geweldig zulke geduldige baasjes en dan de combi met een lieve (sloop)hond :wink: Is ook veel makkelijker, theedoeken zonder lusjes, dan kan je ze makkelijker pakken...
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: een nieuw plan

Bericht door FENNA »

Dat plukken is een hele kunst op zich waar heel veel geduld voor nodig is
Persoonlijk zou ik er zelfs niet aan durven beginnen
Ik ben dan ook niet super handig en zou het vlug opgeven vrees ik
Dikke pluim voor jullie :applaus:
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: een nieuw plan

Bericht door mleentje »

Jullie zijn gewoon grandioos met Escher!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: een nieuw plan

Bericht door Helene »

dag 3 , we zitten aan de koffie en voor vandaag zijn we weer klaar, de nek gedaan en de staart en de pootjes, ik had vanmorgen al vroeg een filmpje bekeken hoe de pootjes officieel moesten , ze spraken over poezenpootjes, mooi recht. Ik heb het precies zo gedaan als op het filmpje , veel kammen en knippen en nu heeft Escher dus poezenpootjes.( Hij moest eens weten )Escher was heel rustig en vind het denk ik leuker dat we met zijn tweeën zitten te frunniken met onze vingers. Na 1 uur zijn we gestopt ,de nek heeft heel stug haar en de pootjes behandelen vond hij niet zo fijn vooral de onderkant ,daar zat veel haar wat ik ertussen moest wegknippen.Morgen de kop en de oren. We zijn heel tevreden. Groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: een nieuw plan

Bericht door Eldrid »

Wat een engelengeduld! Escher heeft zijn mensen wel goed uitgezocht hoor :wink:

groetjes,
Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: een nieuw plan

Bericht door Helene »

wij hebben wel lol gehad hoor want vanmorgen kwam Roel op kousenvoeten binnen met de workmate omdat hij zachtjes wilde doen.We zijn net uit het bos en daar hebben we gepraat over een trimsalon in de tuin die we dan noemen :''De knuffeltrimmers''. Groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: een nieuw plan

Bericht door Eldrid »

Leuke naam! :lol:
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: een nieuw plan

Bericht door Donna »

Wow! Wat een project en wat een geduld! Het resultaat mag er zijn.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: een nieuw plan

Bericht door Esther »

Helene schreef:''De knuffeltrimmers''
:lol:
Afbeelding
Plaats reactie