Herplaatsing Bobbie, reu edit: geplaatst!

Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Marco »

roos schreef:Oeps, ik bedoelde ook A.T.V.N :oops:
Kennelnaam weet ik niet.
Maakt niet uit. :mrgreen: Overigens is op dit forum de afkomst niet belangrijk, het airedaleforum is er voor alle airedales en we maken geen onderscheid naar afkomst. Dus blijf vooral asiel airedales melden zodat we ze onder de aandacht kunnen brengen van zoveel mogelijk mensen. :ok:
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
almar
Junior
Junior
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mei 2008 13:33
Locatie: Zaandam

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door almar »

Ik heb even zitten kijken bij het asiel of men al meer wist over zijn karakter.
Bobby kan niet bij kleine kinderen en hoe hij bij katten reageert is niet bekend.
De andere vragen zijn positief beantwoord.
yvon45
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:01
Mijn hond heet: Dora
Locatie: Schoonebeek

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door yvon45 »

Junkie is gefokt door mevr. Eurlings, die fokt niet meer en woont in het buitenland.

Bobbie is opgeleid in Lelystad en daar ook weer terug gekomen, hij is dus geen asielhond.
Helaas bleek hij toch niet geschikt voor het werk en moest hij terug.
Nu is dus besloten hem gewoon als huishond door het leven te laten gaan.

Het zou beslist geen probleemhond zijn volgens zijn vorige baasje.
Deze mevrouw heeft nu een Labrador, wat wel goed gaat!
Als hij opsprong naar andere honden kreeg ze last haar schouder vanwege de beugel.
Ze had wel ervaring met Airedales.
Er was al wel belangstelling voor!

Groeten Yvonne
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Bedankt voor de extra informatie :ok:
Afbeelding
yvon45
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:01
Mijn hond heet: Dora
Locatie: Schoonebeek

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door yvon45 »

Omdat er waarschijnlijk iemand is voor Bobby, staat hij nog niet op de site van de ATCN.
Ik zou op de hoogte gehouden worden!

Op de ATVN kan ik alleen maar een pup van een half jaar vinden als herplaatser.
Vermoedelijk een hond van hen zelf!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Bobbie zoekt nog steeds een gouden mand
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door mleentje »

Voor wie liever geen pup wil, lijkt beide herplaatsers, prima dieren, goed verzorgd en opgeleid. Dat ze niet bij kleine kinderen kunnen is normaal. Het temperament van een airedale is gewoon veel te groot. De kinderen liggen zo om maar met grotere kinderen kunnen ze heerlijk stoeien. Hopelijk meldt zich vlug een baasje.

Op de trein sprak ik een blinde mevrouw met een Golden Retriever. Ook zij had een hond gehad die ze heeft moeten laten gaan en die later afgekeurd is. In het opleidingscentrum deed hij alles perfect, eens thuis,zonder opleiders in de omgeving had hij gewoon door dat ze blind was en stal gewoon eten van de tafel en de vis die ze aan het klaarmaken was. Toen hij ook nog eens een stokbrood uit de mand jatte van een vrouw die net uit de bakkerij kwam vond ze het genoeg. De hond gaat ze nog regelmatig bezoeken. Hij zit nu bij jonge gepensioneerden die er heerlijk autoritjes mee maken en lange wandelingen doen. Wel zijn die mensen een maandje heel erg streng geweest maar sindsdien is het een superhond en heel lief.

Wat leuk was: haar eerste geleidehond, een teefje Labrador, heeft haar begeleid tot hij 11 jaar was, is nu 14 en woont nog steeds bij haar en haar man. De honden kunnnen het goed samen vinden.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
lbr2007
Nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2010 10:09

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door lbr2007 »

Hallo allemaal,

vandaag zijn wij in Lelystad geweest voor Bobbie. Wat een ontzéttend lieve hond! Wij zaten met het hele gezin te wachten tot hij binnenkwam, en we waren bijna net zo enthousiast als Bobbie....
Jammer genoeg was hij voor onze jongste iets té enthousiast, en die schrok daar zo van dat hij er bang van werd. Hoewel we een eindje met Bobbie mochten wandelen, en zoonlief er mee aan de riem liep en hem daarbij ook goed onder controle kon houden, durfde hij hem geen snoepjes te geven, en in eerste instantie zelfs niet aan te raken. Hoewel dat later ietsje beter ging was de angst voor het enthousiasme van Bobbie toch te groot. Daar kwam bij dat Bobbie nog niet getrimd is, en jullie weten dat ze dan toch een beetje op kleine beren lijken, en vrij overweldigend zijn.
Je begrijpt het misschien al: dikke tranen toen de beslissing moest vallen of we Bobbie mee naar huis zouden nemen..... Zoon wou ons niet verdrietig maken maar vond het toch te eng, dochter en moeder waren intussen al verliefd op Bobbie en gingen dus ook in tranen toen het niet doorging.
Hoewel ik er van overtuigd ben dat de angst voor Bobbie binnen de kortste keren over zou zijn als we hem mee hadden genomen, hebben we toch besloten om het niet te doen. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om tegen de gevoelens van onze jongste in te gaan, en voor Bobbie leek het me ook beter om het risico niet te lopen dat hij toch eventueel weer terug zou moeten. Wanneer we dichterbij hadden gewoond was er misschien een mouw aan te passen geweest om beiden nader kennis te kunnen laten maken over een wat langere periode, maar jammer genoeg zit dat er nu niet in.
Ik hoop uit het diepst van mijn hart dat er op heel korte termijn iemand komt die Bobbie wél het thuis kan geven dat hij verdient, want het is een verschrikkelijk lief beest. Tuurlijk, hij heeft even een stuk heropvoeding nodig, maar de problemen zijn niet zo groot dat hij het verdient om in het asiel te moeten blijven.
We laten het nu eventjes weer rusten, even het verdriet achter ons laten, en gaan intussen bekijken en bespreken of we misschien tóch voor een jongere hond moeten gaan. Daar zit een stuk meer opvoeding in natuurlijk, maar dat kunnen de kinderen dan van dichtbij meemaken. Bovendien komt een jongere, en daardoor kleinere, hond toch wat minder bedreigend over ondanks het bekende Airedale-enthousiasme.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door mleentje »

Spijtig maar begrijpelijk. Kleine kinderen en Airedales het kan best want ze hebben een zacht karakter maar gaat wat werk zitten in het onder controle krijgen van het enthousiasme. Vandaar dat meestal staat: niet geschikt voor kleine kinderen.

Onze Wilma bijvoorbeeld ging als jonge en kleinere hond altijd heel enthousiast naar kinderen met huilen tot gevolg. Dit gedrag heeft ze vrij vlug afgeleerd. Ze laat kinderen nu gewoon op haar toekomen, doen ze dat niet dan bekijkt ze die ook niet.

Bobbie is blinde geleidehond geweest en het baasje heeft dus nooit kunnen anticiperen op situaties omdat zij/hij die niet zag. Bobbie heeft dus heel vaak zijn zin kunnen doen.

Wat kleine airedales betreft zolang ze geen tanden gewisseld hebben zijn het echte krokodilletje en dat gebijt, speels bedoeld maak kinderen ook bang. Keuze maken is moeilijk met kleine kinderen.

En ja, de kleine beertjes outfit maakt ze groter en indrukwekkender dan ze zijn.

Al eens gekeken naar de andere herplaatser? Die is iets ouder maar wel getrimd en waarschijnlijk strikt opgevoed ?
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
lbr2007
Nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2010 10:09

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door lbr2007 »

Vandaag toch nog maar weer eens contact opgenomen over Bobbie met Marlia van Martin Gaus.
De kinderen begonnen er zelf weer over dat ze Bobbie toch wel erg graag zouden hebben, en ook wij hadden nog geen afscheid van de gedachte kunnen nemen. Met Marlia een heel goed gesprek gehad en op haar advies besloten om het toch maar niet te doen. Bobbie is, hoewel een erg lieve hond, wel een hond met gedragsproblemen en een behoorlijke territoriumdrift. Samen met de onwennigheid van onze kinderen met betrekking tot honden (en het feit dat ze beiden in de puberteit zitten :haha: ) wordt dat een vrij gespannen situatie. Omdat Marlia Bobbie beter kent natuurlijk, zijn we op haar advies afgegaan. Bobbie zoekt dus nog steeds een goed tehuis! :aireraz:
De droom is niet opgegeven, alleen opgeschoven..... We blijven verder zoeken naar een Airedale die wel binnen ons gezin past, en dat moet zeker lukken!
Eerst maar eens eventjes vakantie houden.......
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Wat jammer dat het niet door gaat! Ik denk wel dat het verstandig is om het niet te doen. In dit geval vind ik het advies van het asiel zwaar wegen omdat zij Bobbie zullen kennen. Hij is immers door hun getraind.

Er komt vast een airedale die beter bij jullie gezin past op jullie pad binnenkort. :ok: Ik zag hier een reu van zes maanden die een nieuwe baas zoekt. :wink:
Afbeelding
yvon45
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:01
Mijn hond heet: Dora
Locatie: Schoonebeek

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door yvon45 »

Hellas nog geen nieuw baasje gevonnden voor Bobby, ik heb naar mijn idee hele geschikte mensen verwezen!
Maar die kwamen niet in aanmerking, omdat er al een teef van 2 jaar aanwezig was.

Ik heb vandaag zijn vorige eigenaren gesproken, was eigenlijk helemaal geen probleemhond,
maar voor hun niet meer geschikt!
Ze vonden het verschrikkelijk hem af te moeten staan!
yvon45
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:01
Mijn hond heet: Dora
Locatie: Schoonebeek

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door yvon45 »

Bobby is volgens het dierenasiel Lelystad in September geplaatst!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Wat een goed nieuws! :cheer: :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door mleentje »

Leuk om te horen :D
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie