Fietskar

Plaats reactie
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Fietskar

Bericht door maria »

Ik heb een fietskar voor mijn aire en daar heb ik hem als pup af aan in gehad.
Dus hij is gewend aan dat ding en vind het leuk om mee op pad te gaan.

Alleen hij gaat nooit liggen.Nu was dat eerst niet heel erg.Ik stop vaak genoeg zodat hij de beentjes kan strekken of ik laat hem naast de fiets rennen.Maar nu hij toch een beetje ouder aan het worden is merk ik aan hem dat hij graag wil liggen.
Dat doet hij dan ongeveer 10 meter en dan gaat hij weer zitten.
En dan zit hij met zijn kopje naar beneden,bijna op het asfalt.dat ziet er zoooo zielig uit.

De kar is groot genoeg om in te liggen,de bodem is best wel stevig en zakt niet door.Ik heb er ook een kussen in liggen.

Nu zijn hier op het forum ook fietskar honden.Hebben jullie dat probleem ook? Of fietsen jullie geen dagtochten?

Ik kan een orthopedisch kussen bestellen,maar die zijn best wel duur en ik heb ook geen idee of dat werkt.

Het is juist zo'n goede oplossing dat hij mee kan als ik er een dag op uit ga,dat hij niet alleen thuis blijft.Ik heb hem namelijk heeeeeel graag bij me :verliefd:
Maar het moet natuurlijk wel aangenaam voor hem blijven.

Hopelijk weet iemand van jullie raad.

Groetjes,

Maria
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Fietskar

Bericht door Eldrid »

Ik heb geen ervaring met fietskarren. Het lijkt me wel superhandig.
In welk opzicht heeft je hond er last van dat ie niet gaat liggen? Of kan ie dan misschien niks zien?

groetjes,
Eldrid
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Fietskar

Bericht door FENNA »

Vroeger had ik voor mijn mopshondje een fietskar
Ook zij zat de ganse fietstocht rechtop
Voor Fenna was ik eigenlijk ook van plan om er 1 te kopen maar waar ik nu woon is het nogal heuvelachtig en met mijn slechte rug en een hond van 25 kg zie ik het eigenlijk niet zo zitten
Ook in de auto gaat Fenna nooit liggen.
Ik denk dat ze niets willen missen van wat er allemaal rond hen gaande is :knip:
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: Fietskar

Bericht door maria »

Het gaat erom dat hij zo moe is dat hij wil liggen maar op 1 of andere manier is dat niet prettig.dus dan zit hik met zijn oogjes dicht en zijn kop hangt dan naar beneden.

Ik heb een elektrische fiets van Sparta en zelfs de 7 heuvelenweg zou ik fluitend op kunnen,dat is niet te vergelijken met een gewone fiets hoor,dan trap je je naar.
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Fietskar

Bericht door Helene »

Afbeelding
Wij hebben een fietskar waar een opening zit in de bovenkant, Escher ligt ook nauwelijks , maar hij kan zitten en met zijn kop op het ''dakje'' liggen en dat gaat heel goed. Slapen doet hij in de kar niet , geen tijd. Groet hélène
Plaats reactie