Blaffen

Plaats reactie
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Blaffen

Bericht door FENNA »

Blaffen jullie honden ook naar alles?
Fenna blaft nl naar bijna alles (andere honden, katten, vreemde geluiden of lichten die plots aangaan)
Tot over een week of 2 woonden wij hier nog zonder buren dus liet ik haar s'avonds in de tuin tot ze zelf zin had om binnen te komen
Nu zijn er buren gekomen met 3 kindjes
In plaats van ze dan nog in de tuin te laten gaan we met haar wandelen tot een uur of 8 en na de wandeling moet ze dan binnen blijven
Nu blijft ze voor de deur staan janken en dan ga ik af en toe mee met haar buiten zodat ik direct kan reageren wanneer ze zou blaffen wat tot nu toe nog niet gebeurd is
Ik vind het echt wel zielig voor haar maar ik wil geen problemen met mijn buren
Hoe kan ik het blaffen best afleren
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Blaffen

Bericht door Helene »

Escher blaft niet , nooit gedaan ,alleen als er vreemde honden in de plas achter ons huis komen zwemmen ,dan blaft hij 2 keer heel hard en hij blaft wel eens tegen een kat maar verder muisstil. Hoe je het blaffen kunt afleren? Het is een hond en daar hoort geblaf bij , je kunt het wel wat minder maken. Een bos sleutels of een ijzeren doosje met steentjes heb je nodig. Als ze blaft ,dat mag best 2 keer dan gooi je de bos sleutels of het doosje met steentjes naar haar toe terwijl je roept :stop !! Als het goed is schrikt ze even en stopt ze met blaffen ,meteen haar prijzen en belonen met iets wat ze heel erg lekker vind. Het doosje met steentjes of de bos met sleutels hoef je niet tegen haar aan te gooien maar mik ernaast het gaat even om het schrikeffect. Oefen eerst in huis , ik heb er met een vorige hond veel succes mee geboekt .Het beste is om niet een gewoon koekje te geven maar iets nieuws, iets wat ze nog nooit heeft gehad. De combinatie lawaai en dat hele lekkere moet het dan doen , en volhouden dan helpt het binnen een week succes groet Hélène
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Blaffen

Bericht door Helene »

Ik ben nog wat vergeten .Hebben de buurkinderen al kennis gemaakt met Fenna ? Dat zou ik dan de buren voorstellen , blaft ze dan dan weten de kindjes o dat is Fenna .Als de kindjes panisch zijn voor honden ,ja dan gaat die kennismaking niet door. Wij hebben nieuwe overburen met 3kindjes en als die Escher zien dan beginnen ze al te krijsen terwijl Escher op 30 meter afstand staat.Ja daar is weinig aan te doen, het is een kwestie van geven en nemen he ?groet Hélène
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: Blaffen

Bericht door maria »

Wat bij mijn aire heel goed helpt tegen het onzinnig blaffen in de tuin is naar binnen sturen.

Ik heb zelf een beschutte tuin,maar deze zomer ben ik op vakantie geweest en dat huis lag aan een redelijk druk wandelpad.
De tuin was afgezet,met betongaas.Dus goed zicht voor aire. Er liepen dan ook heel veel mensen met honden langs.

Elke keer als hij blafte deed ik hem naar binnen.( zonder gemopper,boos kijken of wat dan ook)
Na 1 minuut mocht hij weer naar buiten.Zodra hij dan weer de fout in ging,deed ik hem weer naar binnen.

Na ongeveer 10x viel het kwartje :D
Dus bij ons hielp,consequent zijn zonder gemopper.

Het is ook een leuke manier van opvoeden vind ik zelf, je wordt er zelf niet chagrijnig van en je hond heeft geen stress door een boos baasje.En het is heel grappig om te zien dat het echt werkt.

Groetjes,
Maria
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Blaffen

Bericht door FENNA »

Bedankt voor de tips
Dat met die sleutel heb ik nog niet geprobeerd
Ze schrikt wel vlug dus dat gaat misschien helpen
Fenna heeft enkel de kindjes nog maar gezien achter de omheining (draad) en heeft toen ook de ganse tijd staan blaffen
Ik denk wel niet dat de kindjes schrik hebben (ze gaan nl zelf een hond nemen in de toekomst)
Maar doordat Fenna nog steeds tegen iedereen opspringt laat ik haar er liever niet bij
Vorig jaar heeft ze een neefje van ons omvergesprongen en die was helemaal in shock :shock:
De tip om haar elke keer binnen te zetten wanneer ze blaft gaat vrees ik niet lukken zonder riem
Uit haar eigen komen doet ze enkel wanneer ze daar zin in heeft en als ik haar wil gaan halen begint ze al blaffend rond te lopen zodat ik haar niet kan pakken :gek:
En om daar een ganse avond aangelijnd in de tuin te gaan staan heb ik ook niet veel zin
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Blaffen

Bericht door mleentje »

Niet binnen willen komen. Heb je al een lange lijn uitgeprobeerd? Met een lange lijn aan de deurpost
kun je de hond binnenhalen indien hij/zij niet gehoorzaamt. Er zijn heel eenvoudige lange lijnen te koop zonder oprolmechanisme. Eens Fenna doorgeeft dat het stoppen met blaffen is of binnen gehaald worden weet ze uiteindelijk wel wat te kiezen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Blaffen

Bericht door Bor »

Ach, wat lastig! Dat haalt de ontspanning beetje weg. Maar met deze tips kan je vast wat! En als je consequent doorvoert, gaat het echt wel lukken! Hier ook geen blaffers, gelukkig. Mika enkel tegen één hond uit de buurt (ook vanuit binnen; ze vliegt dan tegen de ruiten op, als ze de kans krijgt :oops: ) Bor jankt soms als ik ze alleen laat, maar dat gaat (op z'n elfde :roll: ) al een heel stuk beter. We gebruiken zelfs niet altijd meer oppas, als we weggaan.
Succes!!

groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: Blaffen

Bericht door Nicoline »

Ik hoop ook dat het gaat lukken met de tips die je hebt gekregen. Ik kan daar helaas niets aan toevoegen want Molly blaft zelden, zelfs zo weinig dat ik me wel eens heb afgevraagd of er iets mis was met haar. Ze heeft wel een heel scala aan andere geluiden, piepen als ze iets graag wil hebben, een soort heel hard ademen beetje als snurken als ze vindt dat het yoghurttijd is. En een heel vreemd rollend geluid als een rollende r bij hoge opwinding heel erg grappig, maar blaffen eigenlijk dus nooit. Succes met de training, ze leert het vast ze is nog jong genoeg !!
Hartelijke groet,
Nicoline
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Blaffen

Bericht door FENNA »

Dat van die lange lijn is ook een goed idee :duim:
Ik kan dat misschien overdag oefenen terwijl de kindjes van de buren naar school zijn
Dat naar de venster springen wanneer er een andere hond of kat voorbijgaat doet Fenna ook
Wij hebben van die panoramische ramen waarbij het precies lijkt of er geen raam in staat
Dus toen Fenna hier voor de eerste keer binnenkwam liep ze recht tegen 1 van die ramen doordat ze waarschijnlijk dacht dat ze zo terug buiten kon :lol: :lol:
Plaats reactie