eerste tik

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

eerste tik

Bericht door Bor »

Vanavond had Bor z'n eerste tik te pakken van Ewan, de stoere van de twee katten. We oefenen nog alle dagen en het gaat (meestal) goed. Bor is altijd al los en komt steeds dichterbij.
Als Henk thuis komt met de honden, kruipen de katten bij mij op de stoel. Ewan stoer op de leuning, Artan een beetje veiliger achter mijn derrière, die blijkbaar groot genoeg lijkt om twee enge honden weg te houden.... :cry:
Vanavond kroop Ewan bij mij op schoot en zei in z'n hele houding tegen Bor: dit is MIJN plekje, MIJN stoel en MIJN huis.
Bor vind dat allemaal goed, als hij dan maar heel eventjes z'n neus in de lekkere vacht van Ewan mag stoppen... dat is toch niet teveel gevraagd??!? Ik merkte aan beide dat ze eraan toe waren en liet Bor toe tot over mijn knie en mocht even z'n neus in andermans zaken steken... maar daar dacht Ewan anders over.... PETS, deed 'ie.
Bor is er nóg verdrietig van :( Het deed 'm geen pijn, maar hij begrijpt zo'n aktie gewoon echt niet. Ik deed toch lief?! Daarna weet Bor ook echt even niet wat 'ie nou moet. Die enge kat, daar durft 'ie niet meer heen. Een Joep-snoep... heb ik daar recht op?? Ach gos, zo'n grote beer van een hond, die echt even een tik heeft gehad. Letterlijk, maar ook vooral figuurlijk. Morgen weer een kans, hoor, lieve Bor…
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: eerste tik

Bericht door Eldrid »

Arme Bor. Hij vind ze zooooo leuk! Het liefst zou ie er de hele dag mee willen spelen. Ik heb met eigen ogen mogen zien hoe hij smachtend onderaan de trap zit elke dag. Het is toch wat... zo dichtbij maar toch ontzettend onbereikbaar... het lijkt wel een liefdesverhaal :lol:
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: eerste tik

Bericht door Donna »

Eldrid schreef:het lijkt wel een liefdesverhaal :lol:
Borreo en Ewanjet!

Wij vinden het nog steeds een ongelofelijk verhaal; dat het zo goed gaat tussen de Katten en de Airedales!!!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: eerste tik

Bericht door Bor »

Nou, Jaap en Patrick... het gaat nog niet goed. Maar wij zijn gewoon heel geduldig (lees: naïef/hoopvol/eikenhouten deur voor de kop.…) Met Bor wisten we wel dat het goed kan en gaat komen. Met Mika blijft het echt nog wel een aandachtspuntje, hoor. Zij kan zéker nog niet los, als Artan en Ewan beneden zijn. Maar ook daar hebben we alle vertrouwen in. Zodra Bor helemaal om is en de katten echt niet meer bang voor hem zijn (en dat gaat echt bereikt worden), kan Mika zijn voorbeeld volgen. Ik schat in dat Artan en Ewan zo rond Kerst af en toe al weleens uit zichzelf beneden gaan komen... Ik zet er een fles wijn op in en drink 'm zelf op, als het zo ver is 8)
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: eerste tik

Bericht door Helene »

Ach die Bor wat zielig eigenlijk voor hem ,had hij goede bedoelingen en wordt dat niet op prijs gesteld ,succes hoor groet Hélèn
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: eerste tik

Bericht door FENNA »

Arme Bor
Zo'n stoere hond die een tik krijgt van zijn nieuwe huisgenoot wat erg :shock:
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: eerste tik

Bericht door Bor »

Nog geen fles wijn, maar wel weer een stap vooruit. Bor mag in de gang al los en loopt los de kamer in, na het uitlaten en met de katten beneden. Mika is gister voor 't eerst los geweest tijdens de training. Ze mag nog niet bij de katten, waar Bor dat wel mag (van ons dan, de katten denken daar nog weleens anders over :wink: ) Maar ze mag wel aan mijn voeten liggen en gebiologeerd naar de rare wezens kijken.
Ik win mijn fles wijn vast een keer :mrgreen:
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: eerste tik

Bericht door FENNA »

Goed bezig met de 4 knapperds
Ik kan daar alleen maar respect om hebben :applaus:
Ik word soms al zot van 1 zo'n geval
Je flesjes wijn heb je allezins al verdiend proost
Plaats reactie