wensen en feiten

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

wensen en feiten

Bericht door Bor »

De wens voor een poes in huis bleef.... ik had echt het gevoel iets fundamenteels te missen. Fred was niet geschikt als poes bij Mika. Maar ook na deze langere periode bleef het gemis. Dus... gister toog ik naar de andere kant van het land, naar Moos, het poezenbeest van Diezel. Moos is geduldig, stoer, gewend aan de lompe aanpak van airedales. Ik wou zien hoe Mika met deze onverschrokken kat om zou gaan, om een inschatting te kunnen maken hoe groot de kans is om met de nodige oefening toch een eigen poezenbeest aan te kunnen schaffen, naast de twee lieverds die er al zijn. Binnen 10 min. was het beklonken. Na een goede voorbereiding van alle baasjes en het baasje van Moos die met Bor ging winkelen (en terug kwam met een geweldig aanbod aan speeltjes, die al fiks zijn gebruikt... en nog heel :gek: ) nam ik Mika mee het huis in, aangelijnd.
Zoals gezegd: er was snel duidelijkheid. Zo lang Mika bij ons is (en dat is hopelijk nog heel, heel, heel lang) komt er GEEN poes! Zo ligt het en zo is het goed. Mika is Mika en ik wil haar niet kwellen door een derde dierlijke gezinslid waar ze zoveel moeite mee heeft als dat ze heeft.
Al onze energie gaat naar Bor en Mika en zo is het.
Dank je wel, lieve Moos!! Sorry dat we je op moesten sluiten op de slaapkamer, voor je eigen rust en veiligheid. Je bracht wel rust en duidelijkheid.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: wensen en feiten

Bericht door mleentje »

Zoals steeds, een goed idee. Mika toch, hoe kun je! Zo zie je maar elk dier heeft zo zijn karakter. Wellicht heeft Mika in haar vorig leven poezen enkel als jachtobject gezien.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: wensen en feiten

Bericht door Eldrid »

Moos is wederom onverstoorbaar als altijd. Het is fijn om een kat te hebben die opgegroeid is met grote honden.
En als het vrouwtje van Bor en Mika even wil kat-knuffelen is ze altijd welkom.

Liefs,
Moos, Joep en Eldrid
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: wensen en feiten

Bericht door Helene »

Ach ja , je weet het nu zeker , dat is ook fijn, geniet van je twee hondjes ,groet Helene
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: wensen en feiten

Bericht door mleentje »

Toch fijn, zo’n onverstoorbare ‘uitprobeervriendjes’!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: wensen en feiten

Bericht door Esther »

Sommige honden kunnen gewoon echt niet samen met katten. Bij ons is Mukkie zo fel op katten dat ze iedere kat die ze ziet uit de weg wil ruimen. Toen onze eigen katten nog leefden bleef ze alleen rustig zolang ze wist dat ze er niet bij kon komen. Benthor is ook fel op katten maar dit is af te leren. Iarik kan goed samen met katten.
Iarik at wel eens samen een snoepje met onze kater. Onze kater had een hekel aan honden maar Iarik tolereerde hij in dezelfde ruimte.
Afbeelding
AL
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2016 14:18
Mijn hond heet: Mika, Zoë

Re: wensen en feiten

Bericht door AL »

Jammer dat het nog niet gelukt is. Geen idee of het anders werkt met 2 honden? Mika en Zoë konden vroeger samen bij de kat van m'n broertje vertoeven.
Iedere omgeving zal dan ook vast anders zijn, want de kat heeft jaren bij mij geleefd moest verhuizen omdat Zoë het vroeger nodig vond om er steeds lachend bovenop te gaan liggen. De kat liep er niet voor weg maar het was wel van z'n kop af te lezen dat hij er genoeg van had. Nu bij m'n broertje is hij overduidelijk de baas van dat huis en zal er geen hond meer het lef hebben bovenop hem te gaan liggen.
Hoe dan ook, je weet maar nooit hoe dingen gaan lopen. Wie weet heb je heel onverwacht toch zomaar een kat erbij. Het is je in ieder geval gegund!
Plaats reactie