dekje

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

dekje

Bericht door Bor »

Eigenlijk moet Mika een dekje tegen de regen. Op haar vacht blijft alle regen staan en het vormt echt waterpoeltjes op haar rug. Tijdens een behoorlijke bui (met enorm koude regen), vond Mika het echt een straf om buiten te lopen. Meer nog dan ik zelf... ach arme. We hebben er al eens vaker aan gedacht, maar moeten nu toch maar de knoop doorhakken. Woensdag heeft de Welkoop een koopavond met leuke korting, dan moest ik m'n slag maar slaan.
En ach, de drempel van lopen met een "aangeklede" hond is niet hoog, als je ziet dat je hond last heeft van het weer.
groetjes Esther
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: dekje

Bericht door FENNA »

Ik zou ook voor een jasje kiezen als je merkt dat ze last hebben van de regen
Ik trek mij er niets van aan als de mensen staren
Wij lopen toch ook niet zonder jas in de regen
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: dekje

Bericht door Eldrid »

Ach die Mika... Ik zou het ook gedaan hebben hoor een regenjasje aanschaffen.
Niks is teveel voor onze schatjes.
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: dekje

Bericht door mleentje »

Ach ik ik kocht ooit heel onnadenkend een dekje voor onze Wheaten voor het geval hij het koud zou hebben in regen en sneeuw. Erg dom bleek alras. Vlady genoot van regen en sneeuw, had het nooit koud en eigenlijk had onze berggeit evenmin last van de warmte. Uren klom hij ‘s zomers in Frankrijk tegen de hellingen op.
Het dekje ging uiteindelijk naar het kortharige Portugese vriendje van Wilma en die heeft er heel stoer ontzettend van genoten. Niks mis met een dekje als het dier er behoefte aan heeft. Guus wil niets op zijn rug, zelfs het veiligheidhesje dat hij samen met zijn enige gehoorzaamheidsdiploma ooit kreeg, MOEST onmiddellijk af.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: dekje

Bericht door Helene »

Groot gelijk om een dekje voor de regen aan te schaffen , scheelt je handdoeken en ze blijft lekker droog en hebben mensen niet altijd wat te zeggen? Ik wil ze wel met haar nieuwe manteltje op de foto zien. groet Helene
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: dekje

Bericht door Esther »

Iarik heeft ook een regenjas aan bij slecht weer. Als we verrast worden door een bui zonder regenjas dan kan ik hem droog blazen met de waterblazer. Een ideaal apparaat voor slecht drogende hondenvachten.
Afbeelding
Plaats reactie