Wandelliefhebber

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Wandelliefhebber

Bericht door Esther »

Benthor is een echte wandelfreak. Iedere doordeweekse avond wil hij een ronde van minstens een uur en liever nog veel langer lopen. Als hij denkt dat we te vroeg richting huis gaan, gaat hij in de tegenstribbelmodus. In het weekend wil hij dat iedere wandeling zo lang duurt. Hij is nu 12 jaar maar dat kan hem niks schelen. We lopen wat af. :mrgreen:

Nu vroeg ik mij af, zijn jullie airedales ook van die kilometervreters?
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Wandelliefhebber

Bericht door Bor »

Hier is het niet zozeer lang, maar wel vaker kleinere stukken. Dat is ook zoals het ze is aangeleerd natuurlijk. Langer wandelen mag best. Maar 3 maal een half uur per dag is voor de twee hier voldoende. Het grappige is dat de dierenartsen altijd hebben gezegd dat Bor zo'n enorm sterk, jong hart heeft en dat je aan zijn spieren kan zien dat hij veel loopt. Nu is op zich een ruime anderhalf uur p/d ook best ruim, maar zo voelt het niet altijd, omdat ik maar weinig echt heel veel langer loop dan dat.
Grappig zoals dat per hond (en ook per baasje!) kan verschillen.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Wandelliefhebber

Bericht door mleentje »

Guus houdt van een goede wandeling. Onze dagelijkse wandelingen zijn meestel 1 lange van een goed uur en een korte van 20 minuten. Soms zitten enkel korte wandelingen er in. Ik verwittige hem dan dat het een ‘kortje’ wordt. Of dat iets uithaalt weet ik niet maar meneertje past zich aan.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Wandelliefhebber

Bericht door Sjef »

Sjef vind de ochtendwandeling denk ik het prettigst, tussen de middag is het wisselend en 's avonds heeft hij meestal geen zin. Een echte km vreter is het niet maar dat komt denk ik ook door wat hij gewend is. Hij loopt ook net zo makkelijk 1,5 a 2 uur met me mee hoor. In de ochtend proberen we zoveel mogelijk naar het bos te gaan en dan loopt hij los en daar zie je hem echt van genieten; meestal een half uurtje (mede omdat we gaan voordat ik naar mijn werk ga !, nu zie je dus alleen maar een rood lampje in de verte overal heen vliegen zo donker is het dan nog, soms ook opeens een groen lampje en dan weet je dat er ook nog een andere hond loopt die dan vervolgens samen op pad gaan !) maar dan rent hij echt giga afstanden. Tussen de middag en 's avonds is hij aangelijnd; ik loop ook vaak langere afstanden omdat ik dat nou eenmaal heerlijk vind !

groet jacqueline.
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Wandelliefhebber

Bericht door Helene »

wij wandelen per dag één uur in het bos, daar komen nog de wandelingetjes bij die Roel maakt in de buurt en dat zijn er 3 van ongeveer 25 minuten .Stevig doorstappen , daar houd Escher niet van hij loopt bedachtzaam, elk takje, blaadje moet worden gecontroleerd, vaak loopt hij nog terug om nog eens te ruiken. Als je stevig met Escher wil doorstappen moet je regelmatig een ruk aan de riem geven , dan stapt hij door maar soms gaat hij languit op de grond liggen als protest, dus er wordt veel gekuierd!!! Groet Hélène
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Wandelliefhebber

Bericht door Donna »

Donna is ook een echte kilometervreter. Ze vindt het heerlijk om buiten te zijn, liefst los, maar aangelijnd mag ook. In de ochtend loopt ze heel vroeg met Jaap een kort rondje, om de eerste nood te ledigen. Ik ga later met haar aan de wandel en dan zijn we tussen de anderhalf en twee uur aan de wandel. Met haar bijna twaalf jaar loopt ze er nog lustig op los, al merk je wel dat ze soms wat meer sloft. De wandelingen verlopen wisselend; soms spelend, dan rennend, ook het gedrag van Escher herkennen we: op je gemakje alles besnuffelen en als het moet, nog even terug lopen. Soms heb ik het idee dat ze weet wanneer de wandeling bijna voorbij is. Dan kan ze soms stokstijf blijven staan en me aankijken, of ze zeggen wil:" je gaat me toch niet vertellen dat we nú al naar huis gaan hè?"
Tegen het eind van de middag gaan Juffie en ik nog een rondje maken, zo'n half uur. Dat is hier in de buurt en daarom aangelijnd, vanwege verkeer.
Voor het slapen gaan, mag Donna nog even op stap met Jaap. Daarna bedtijd!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Wandelliefhebber

Bericht door Esther »

Donna schreef:Dan kan ze soms stokstijf blijven staan en me aankijken, of ze zeggen wil:" je gaat me toch niet vertellen dat we nú al naar huis gaan hè?"
Dat doet Benthor ook! :mrgreen:
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Wandelliefhebber

Bericht door FENNA »

Met Fenna doen we 2 soms 3 keer per dag een wandeling
Doordat ze onderweg veel met haar vriendjes speelt zijn we dikwijls toch een uurtje per wandeling weg
Ik kan zo genieten van ze achter elkaar te zien crossen
Als we dan thuiskomen valt ze bijna dadelijk in slaap voor een paar uurtjes (tegenwoordig worden die uurtjes wel korter en korter)
Plaats reactie