hoe ouder, hoe beter

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

hoe ouder, hoe beter

Bericht door Bor »

Met de jaren word het "beter" met Bor. Beter in de zin van: zijn vacht word steeds stugger, zoals het echt "hoort" bij een airedale. Zijn poten hadden altijd al de echt stugge haren, die zo kenmerkend (kunnen) zijn voor een airedale. Nu begint hij over zijn hele lijf steeds meer stugge haren te krijgen. Hij is ook niet meer zo'n enorme beer, als het haar wat langer word. Lijkt net of het wat minder hard groeit. Voor hem wel zo fijn, met kammen is het prettiger doorkomen.
Zijn gedrag lijkt ook weleens wat rustiger... met de nadruk op LIJKT. Het blijft natuurlijk wel een boef, met zijn eigen streken. De laatste tijd naait 'ie er weer met wat grotere regelmaat tussenuit, als hij merkt dat we op de terugweg zijn 8)
Daarnaast hebben we nu een hele zachte versie (qua vacht dan)ernaast, waardoor Bor nog iets stugger lijkt. De vacht van Mika is als zachte mohair, gewassen in een overlood aan wasverzachter... met Mika-geur. Bijna niet door te komen met kammen, maar we leren nog steeds van elkaar en we hebben al betere maniertjes voor dit terugkerende "moetje".
Ik geniet van de veranderingen die beide honden nog steeds doormaken. Mooi!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: hoe ouder, hoe beter

Bericht door Helene »

wat heb je dat poëtisch beschreven Esther , mooi hoor , Wat betreft het ouder worden , Escher wordt wel gemakkelijker , niet met luisteren dat doet hij als het in zijn agenda staat ( dat zegt Eldrid altijd ) , maar hij is niet meer zo dwingend , ja wijsheid komt met de jaren voor mensen en dat geldt natuurlijk ook voor honden. Groet Hélène
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: hoe ouder, hoe beter

Bericht door Eldrid »

Zoals Helene het al omschreef: een prachtig poetisch eerbetoon!

liefs,
Eldrid
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hoe ouder, hoe beter

Bericht door mleentje »

Ik krijg het altijd prettig warm als jij over je schatten schrijft, Esther.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie