Dikke airedale ?....

Plaats reactie
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Dikke airedale ?....

Bericht door Sjef »

Vandaag naar de da geweest voor de inenting tegen Weil. De rest was nog niet nodig...Bij de ingang staat natuurlijk de weegschaal en sjef gaat altijd uit zichzelf op de weegschaal staan (had hij dat maar niet gedaan).....oeps 34,8 kg :o En dat terwijl hij eigenlijk alleen maar meer losloopt, speelt, rent. Zouden het dan toch de spieren zijn ? (Mensen zeggen vaak dat spieren zwaarder zijn dan vet toch ?) maar even serieus, ik schrok er toch wel een beetje van. Dus op rantsoen qua snoeperij ! Vervolgens stapte hij uit zichzelf op de behandeltafel en onderging het onderzoek en de inenting heel relaxed, zo knap vind ik hem dan. De vorige keer zei de da ook dat zijn gebit er zo mooi uitziet, zeker veel poetsen hè zei ze nog. Mmmmm alleen gedaan toen hij pup was en het moest voor school, met zo'n katoenen condoompje om je vinger en dan maar uitkijken dat hij het niet opat. Hij krijgt wel regelmatig huid en bot om op te kauwen en vers vlees. Dus nu wordt het streng zijn en als sjef een snoepje wil zeggen we gewoon: nee dikkerdje, hoe makkelijk kan lijnen zijn nietwaar :D
Wij vinden hem er overigens niet dik uitzien (jullie hebben de foto's gezien na de trim) , stevig, groot en gespierd is hij altijd al geweest maar een beetje afvallen kan wellicht geen kwaad ,

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Dikke airedale ?....

Bericht door Eldrid »

Vind jij zelf ook dat Sjef dik is dan?
Ik heb altijd geleerd dat als je ribben kunt voelen dat je hond goed op gewicht is.
Laat je niet gek maken door de statistieken hoor. De ene hond is de andere niet.

groetjes,
Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Dikke airedale ?....

Bericht door Bor »

Bor wordt altijd aangeduid als slank en weegt toch 32,5 kilo. Het is goed om op te letten, maar niet iedere hond is hetzelfde. Wij breken wel de koekjes door midden. Goed voor de lijn en de portemonnee. Maar verder vooral naar jezelf luisteren.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Dikke airedale ?....

Bericht door Helene »

hier nog zo'n dikke , Escher woog vorige week bij de da 35,8 kilo, hij ziet er niet dik uit maar Escher is altijd heel stevig geweest. Ik vond Sjef er niet dik uit zien ,maak je maar niet druk Groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: Dikke airedale ?....

Bericht door Sjef »

Nee hoor, ik maak me er ook niet druk om. (Beetje drukken en dan voel ik zijn ribben Haha) die stevige billen vind ik fantastisch om te zien als hij zo lekker voor je uitloopt te hobbelen. Hij zit momenteel supergoed in zijn vel, is vrolijk, ondeugend , komt tegenwoordig zelfs naast me liggen en laat zich dan lekker kriebelen, heerlijk genieten dus. Ik heb nu vakantie dus gaan we elke morgen lekker naar het bos, lekker los en hij luistert redelijk tot goed. Alleen vind hij dat zelf blijkbaar ook, ik neem altijd een klein beetje gekookte kip mee als beloning dus als hij vanuit de verte uit zichzelf terug komt draven of achterblijft en dan aan komt rennen dan krijg ik een tik tegen mijn hand en gaat hij heel braaf naast me lopen en me maar aankijken; zo van hè ben ik nu niet heel knap ? Stukje kip aub, heb ik wel verdiend !! Alleen kwamen we vanochtend een hond tegen die als eerste gespot werd door sjef, heel in de verte....en weg was'ie. Toen de man dichterbij kwam zag ik dat hij zijn hond aangelijnd had dus ik er snel naar toe (overigens wel losloopgebied hoor dus sjef mag daar gewoon los) de hond deed heel lelijk tegen sjef maar die vond het blijkbaar raar dat de hond vast zat en bleef hem lekker uitdagen en om hem heen rennen en tja dat was wel even lastig om hem daarbij weg te krijgen..te pakken krijg je hem natuurlijk al helemaal niet maar gelukkig kwam meneertje toch maar weer gewoon met ons mee. Ik sprak vandaag trouwens nog een mevrouw die een oudere airedale bij zich had (ruim 10 jaar) het bleek haar derde airedale te zijn maar deze spande de kroon qua donderjagen, nog steeds hoor zei ze dus dat belooft wat :D

Groeten van Jacqueline
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Dikke airedale ?....

Bericht door Helene »

als ik druk ,echt druk , dan voel ik ook ribben ,leuk verhaal uit het bos .Ja donderjagen daar houden ze van tot op hoge leeftijd .Als mensen Escher bezig zien met gek doen dan vragen ze weleens hoe oud hij is, als ik dan zeg 9 jaar dan kijken ze heel verbaasd. Soms zegt men nou ...die is ook goed gek.... Groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Dikke airedale ?....

Bericht door Esther »

Benthor is een heel stuk lichter met zijn 27 kilo. Maar als je Benthor en Bor samen ziet lopen dan ziet Bor er niet dik uit en Benthor ziet er niet mager uit.

Bij Benthor voel je de ribben goed maar hij voelt niet mager aan. De dierenarts zei laatst dat Benthor precies op het goede gewicht is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Dikke airedale ?....

Bericht door Esther »

Sjef schreef:Ik sprak vandaag trouwens nog een mevrouw die een oudere airedale bij zich had (ruim 10 jaar) het bleek haar derde airedale te zijn maar deze spande de kroon qua donderjagen, nog steeds hoor zei ze dus dat belooft wat :D
Benthor wordt in oktober 12 en ook hij donderjaagt nog elke dag.
Afbeelding
Plaats reactie