Vaccinatie

Plaats reactie
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Vaccinatie

Bericht door Sjef »

Even een algemene vraag; hoe kijken jullie aan tegen de jaarlijkse vaccinatie; Ron is hier eigenlijk tegenstander van maar tot nu toe hebben we sjef altijd in laten enten. Wat doen jullie ? Laten jullie gewoon alles enten volgens het boekje of maak je bepaalde keuzes. Tegenwoordig kun je ook titels laten bepalen maar dat vind ik ook weer zo wat aangezien er dan volgens mij bloed afgenomen moet worden . Wij gaan naar Duitsland op vakantie en daar is rabbies verplicht maar die heeft hij en is nog geldig. We hebben nu de oproep van de dierenarts binnen voor de jaarlijkse enting maar twijfelen ....ik weet overigens nog dat sjef na de neusspray tegen hondenhoest ziek is geworden en vervolgens aan een ab moest !

Ik ben benieuwd

Groet Jacqueline
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Vaccinatie

Bericht door Bor »

Ik laat de honden jaarlijks enten, waarbij we het schema van de da volgen. De ene keer een grote cocktail, de andere keer de kleine. Ik voel me hier het fijnst bij. Maar ieder maakt daarin zijn eigen keuzes misschien.
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Vaccinatie

Bericht door Helene »

wij laten elk jaar Escher inenten , we gaan deze week weer voor de cocktail en rabiës, in de cocktail zit ook de ziekte van weil en dat vinden we belangrijk , Escher drinkt graag uit slootjes en je weet het maar nooit. Toen we een paar jaar geleden naar Turkije gingen heeft hij wel een bloedonderzoek gehad , dat was verplicht voor Turkije en destijds ook nog voor Noorwegen , bij de grens hebben ze er nooit naar gevraagd maar stel dat je het niet hebt dan pakken ze je hond af , ik moet er niet aan denken!!!! Groet Hélène
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Vaccinatie

Bericht door Esther »

Ik laat de honden jaarlijks inenten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Vaccinatie

Bericht door Eldrid »

Ook wij laten al onze dieren trouw inenten.

groetjes,
Eldrid
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Vaccinatie

Bericht door mleentje »

Idem dito. Voor we er erg in hebben zitten we hier in het 'buitenland'. Toch leuk als de dieren steeds reisklaar zijn. Tot nu toe hebben geen van onze honden ooit last ondervonden. Ik heb de indruk dat de dierenartsen niet echt pushen voor inenting. Vooral reizen en hondenpension of oppas lijken een reden om toch maar voor inenting te gaan.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie