het is zo ver

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

het is zo ver

Bericht door Bor »

Sinds wij een nieuw bankstel hebben (licht van kleur en vuilaantrekkende stof... heel praktisch allemaal :? ), mocht Bor en later ook Mika niet meer op de bank. Geen probleem voor de twee, al heeft Mika wel meer behoefte aan nabijheid (het liefst ligt ze IN je :wink: )
Maar sinds Fred (de poes) weg is, merk ik dat ik niet alleen haar (nog steeds) heel erg mis, maar ook het gekriebel op de bank, op schoot. Nog altijd een stiekeme hoop op een keer een nieuwe poes, die wel aan Mika zou kunnen wennen. Ergens in mijn achterhoofd zat toch het stuk dat we in ons nieuwe huis uiteindelijk een poes weer in ons leven zouden kunnen laten. Maar... na een aantal keren dat Mika heeft laten merken dat ze zó erg op jagen ingesteld is, ondanks dat ze nu nog nooit iemand of iets heeft aangedaan, werd de hoop steeds een stukje minder. Eergisteren had ze weer eens zo'n enorme uitval naar een langs lopende poes, dat het waarschijnlijk al moeilijk genoeg word om langslopende poezen te leren "negeren" in de nieuwe wijk, waar veel meer poezen zijn dan hier. Zo lang Mika bij ons is, zal er geen poes komen... al zei ik ook ooit dat er na Bor nooit meer een airedale in ons leven zou komen... niets zo veranderlijk als een mens :?:
Maar goed, het gemis dus. Er liepen al zo her en der wat argumenten van mensen in onze omgeving (waaronder een zekere Eldrid en Joep :mrgreen: ) dat het niet lang zou duren voordat onze bank ingenomen zou worden door de hondenmonsters. Jajaja, jullie hebben gewonnen! En Mika ook en Bor wanneer hij er zin in heeft.... ze mogen op de bank! Er ligt een deken voor ze en wij staan met liefde dat stukje "af".
Mika ligt met alle liefde op mijn schoot, naast de deken vanzelfsprekend en kijkt me aan met een blik van: tjongejonge, moest dit nou écht zo lang duren? Zo moeilijk is het leven toch niet?
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: het is zo ver

Bericht door mleentje »

Niets zo veranderlijk als een mens? Tja, niets zo vasthoudend als een Airedale. Elke neen moet telkens opnieuw afgedwongen worden tot je overstag gaat ...
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: het is zo ver

Bericht door Bor »

mleentje schreef:Niets zo veranderlijk als een mens? Tja, niets zo vasthoudend als een Airedale. Elke neen moet telkens opnieuw afgedwongen worden tot je overstag gaat ...
Nou ja, precies dat! Jij begrijpt 't!
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: het is zo ver

Bericht door Helene »

ha ha ha , welkom bij de club, je bent overstag gegaan zoals wij allemaal hier op het forum , heel begrijpelijk ,Escher mocht ook niet op de bank , hij deed het stiekem , s' nachts ,om de volgende morgen als wij uit bed kwamen netjes op de grond te liggen , de bank was dan wel warm .Op een gegeven moment bleef hij gewoon op de bank liggen met een blik van :ik vind dit zo lekker! Toen heb ik ook kleden erop gelegd ,Roel klopt ze elke morgen uit , dekt Eschers ''bed '' weer op .Escher staat braaf te wachten tot alles in orde is , dan kruipt hij weer op de bank met zijn kop op de leuning en een blik van :dit is lekker !! Groet Hélène
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: het is zo ver

Bericht door Sjef »

Hier precies hetzelfde........sjef heeft altijd al op de bank gemogen achteraf dus maar goed ook want vroeg of laat had ook hij zijn zin toch wel gekregen :D Wij hebben een leren bank dus dat scheelt en hij stapt er altijd heel voorzichtig op en af. Er is nooit strijd wanneer wij op de bank willen, hij staat dan gewoon op en gaat ergens anders liggen. Hij ligt met grote regelmaat heerlijk languit op de bank te pitten met zijn poten alle kanten op: herkenbaar denk ik ???? Ik vind het heerlijk om te zien en moet me altijd inhouden om hem dan geen dikke blaaszoen op zijn buikje te geven. Vroeg of laat krijgen ze alles voor elkaar.....sjef heeft er momenteel een houtje van om voor me te gaan zitten en me dan aan te gaan staren wanneer hij iets wil, nou probeer dat maar eens te negeren :I:

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: het is zo ver

Bericht door Esther »

Ach, hier mochten ze niet naar boven. Benthor heeft stug volgehouden en sinds een paar weken slapen we met zijn allen boven. :mrgreen:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: het is zo ver

Bericht door Bor »

Wist ik al wel, maar gelukkig ben ik niet de enige met een ruggengraat van elastiekjes :engel:
Mika geniet volop van haar nieuwe verworvenheid. Niet in haar eentje, maar wel als ik op de bank zit, dan kruipt ze tegen me aan... ik ben verliefd!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: het is zo ver

Bericht door Eldrid »

Wat zat je al die tijd nou te zeuren over het gemis van een poes?
Je hebt een hele grote! Al meer dan een jaar... :stuiter:
Zoals ik al zei.... geef het maar op... ze winnen... ALTIJD!
Lekker van genieten. De bank is er voor jou en niet andersom.
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: het is zo ver

Bericht door Bor »

Nee, Eldrid, dat zie je helemaal verkeerd... de bank is er nu niet meer voor mij, maar vooral voor Mika!! :lol: Ze beligt ook al graag de plekken die geen deken hebben.... dûh.
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie