oud(er)

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

oud(er)

Bericht door Bor »

Ineens gedraagt Bor zich weer iets ouder. Hij slaapt veel, eet langzamer en is echt wat bedaarder. Buiten lokt hij nog wel met regelmaat Mika uit tot een spelletje tikkertje, wat hij uiteindelijk verliest. Hij komt ook minder om een knuffel vragen, hij ligt graag op een plek waar hij alles kan overzien, maar waar hij niet onder de voet word gelopen. Als hij slaapt, slaapt hij ook veel dieper en krijgt veel niet mee. In de nacht, alleen met Mika beneden, kiest hij vaak voor een plekje in de keuken, merk ik soms op. Daar ligt hij lekker alleen, stel ik me zo voor.
Mooi om te zien hoe het karakter van een hond mee veranderd met de jaren, ook al houdt hij z'n streken. We zijn op dit soort momenten extra blij en dankbaar dat we over 3 maand ergens wonen waar Bor nog lang mee kan op een rondje lopen (hopen we dan) Want natuurlijk word Bor ouder dan 15 jaar en blijft hij lang gezond!
Nee, hoor, ik sluit mijn ogen niet voor een ander scenario, maar ben wel blij met de kansvergroting dat onze toekomst met honden makkelijker uitvoerbaar is, dan vanuit onze woning met al die trappen op dit moment.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: oud(er)

Bericht door mleentje »

Natuurlijk gaat Bor nog jaaaren mee. Hij heeft het gewoon warm en doet heel verstandig alles in slow motion verbeeld ik me zo.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: oud(er)

Bericht door Sjef »

Bor is gewoon een verstandige vent, pakt lekker zijn rust die hij blijkbaar wat meer nodig heeft. Inderdaad heerlijk dat jullie straks in jullie Nwe huisje beschikken over een tuin en een heerlijk uitlaatgebied. Kan Bor lekker nog jaren genieten.

Groet Jacqueline
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: oud(er)

Bericht door Eldrid »

Je ziet het verschil waarschijnlijk nu ook meer omdat Mika jonger is. Dat had ik ook met Pinkeltje. En ik blijf het zeggen: teefjes zijn gewoon wat pittiger in hun gedrag. De heren zijn wat zachtaardiger en ondergeschikt aan de dames. Straks heerlijk genieten van jullie nieuwe stek.
Plaats reactie