weg

Plaats reactie
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

weg

Bericht door Bor »

Wij gaan weg. We gaan verhuizen. Niet omdat het moet, of omdat we niet leuk wonen, maar omdat het kan. Omdat er mooiere plekken zijn, omdat er soms iets op je pad komt, omdat we het willen. Maar aan het begin van dit alles stonden de gesprekken over Bor. Wat gaan we doen als Bor echt oud word, i.v.m de trappen die we dagelijks een aantal keer op en af moeten? Stel dat hij heup-problemen krijgt. Stel dat hij echt de trap niet meer op kan. Ga je daarvoor dan verhuizen? Zou je een huis zoeken waar hij nog wat langer kan verblijven? Zou 'm dat goed doen? Van dat soort "wat-als-gesprekken". Daarnaast waren er ook al weleens gesprekken in de trant van: wat te doen ná ons leven met Bor? De conclusie was vaak: geen grote hond meer, want dat is zoveel extra moeilijk door de trappen. Het zindelijk maken, of het traplopen zelf. Dat soort gedachtenkronkels. Dan een kleine(re) hond. Etc. Niks erg, het is goed soms stil te staan bij wat er (on)mogelijk is in het leven, ook al heb je nooit zekerheden. Een benedenhuis zou fijn zijn voor mens en hond (Henk zou zo graag eens in eigen tuin/terras kunnen bbq-en bijv.) De kans dat we ook in de toekomst weer een grote hond kunnen hebben zou vergroot worden. En juist dat brengt ons beide zoveel geluk en vrolijkheid!
Dus; toen er een huis langs kwam, waar ik totaal voor viel/verliefd op werd, pakten we onze kans. Ergens begin Sept. gaan we, met honden, naar onze nieuwe stek. Voordat we een bezichtiging deden, zijn we een paar keer in de buurt gaan kijken. Hoe zit het met de uitlaatplekken? Kunnen Bor en Mika daar los? Is er eventueel water in de buurt, voor de warme zomerdagen. Bor is er gek op! Toen dat klopte, gingen we ervoor.
We zijn blij. We zijn druk nu natuurlijk. En Bor en Mika liggen in heerlijke onwetendheid bij mijn voeten. Zij vonden het daar beiden erg leuk, die vinden hun draai altijd als ze bij ons zijn.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: weg

Bericht door Eldrid »

Soms komen de dingen gewoon onverwacht op je pad en is je leven opeens heel anders dan je ooit had gedacht. Laat je lekker meevoeren met de stroming. Geniet van de drukte, het geregel en gedoe. Je volgt je hart en dan komt het altijd goed. Gefeliciteerd!

groetjes,
Eldrid
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: weg

Bericht door mleentje »

Heerlijk moet dat zijn. Geniet van het geregel! Wat hebben Bor en Mika toch fijne baasjes.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: weg

Bericht door Esther »

Leuke vooruitzichten. Geniet er van! :bloem:
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: weg

Bericht door Sjef »

Oh wat leuk, wat voor huis is het geworden? Jullie wonen nu in een flat toch ? Krijgen jullie dan lekker een tuin ? Altijd spannend zo'n verhuizing maar wel heel leuk. Gefeliciteerd en succes met plannen, inpakken (dan weet je weer wat een zooi je allemaal hebt verzameld!) en natuurlijk het nadenken over de inrichting van jullie nieuwe woning; heerlijk.

Groet Jacqueline
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: weg

Bericht door Bor »

http://www.funda.nl/koop/warnsveld/huis ... kerkpad-1/

Zie hier, Jaqueline. En dat aan een doodlopend pad, met aan het eind weiland, water, vrijheid... de honden gaan het leuk hebben!
groetjes Esther
Afbeelding
Sjef
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 454
Lid geworden op: 19 apr 2015 18:22

Re: weg

Bericht door Sjef »

Gaaf zeg, daar zullen jullie vast wel kunnen wennen :D en jullie schatten helemaal, ik zie ze al lekker buiten liggen op het terras genietend van het uitzicht. Alles bij de hand en toch veel natuur !

Groeten van Jacqueline
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: weg

Bericht door mleentje »

Prachtig. Daar zou ik ook verliefd op geworden zijn!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: weg

Bericht door Esther »

Wat leuk, dan zijn we praktisch buren. :mrgreen:
Nou ja, 15 km zit er tussen. :engel:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: weg

Bericht door Bor »

Esther schreef:Wat leuk, dan zijn we praktisch buren. :mrgreen:
Nou ja, 15 km zit er tussen. :engel:
Dat word vast nog eens samen wandelen!! :cheer:
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: weg

Bericht door Nicoline »

Wat een leuke plek, en wat een mooi zonnig huis! Ik kan me voorstellen dat je je enorm verheugt om daar naar toe gaan. Voor de honden lijkt het me ook fantastisch, ze boffen maar.
Veel plezier met alle voorbereidingen ,
Hartelijke groet,
Nicoline
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: weg

Bericht door Helene »

van harte gefeliciteerd met dit mooie romantische huis , ik heb ook even gekeken , ziet er heel leuk uit binnen , mooie keuken zit er in en als ik het goed heb ingeschat kunnen de twee airedalekopjes wel boven de verwarming uit het raam kijken . Geniet van alle voorbereidingen en wat zul je straks genieten op de ''begane grond''. Groet Hélène
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: weg

Bericht door Donna »

Gelukgewenst met de aankoop van het leuke huis. We hopen dat jullie in de tijd tot september heel veel voorpret hebben en voor jullie dat het snel september is.

Gr.
Patrick en Jaap
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
AL
Junior
Junior
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2016 14:18
Mijn hond heet: Mika, Zoë

Re: weg

Bericht door AL »

Een heel mooi huis!
Plaats reactie