hondenhotel?

Plaats reactie
boetje
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:39
Mijn hond heet: norton
Locatie: brugge

hondenhotel?

Bericht door boetje »

wat zijn jullie ervaringen met een hondenpension?

begin mei zijn wij een 10-tal dagen op zakenreis en norton zal dus ook verplicht met vakantie moeten.
ik ben al een beetje beginnen zoeken op het internet en had een fantastisch adres van een dame die opvang doet in huiselijke kring. helaas is ze net met vakantie in de periode waar ik oppas nodig heb.
ik vind het zo zielig die pensions met hondenverblijven met een soort buitenkennel aan, doe me aan een asiel denken.
ik heb ook geen zin om een gefrustreerde hond terug te krijgen na de reis...

graag jullie feedback als het kan,
bedankt
els
Afbeelding

always look on the bright side of life
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hondenhotel?

Bericht door mleentje »

Els,
Ook wij willen geen typische kenneltoestanden. Wilma ging naar Hof Groendaele in Lichtervelde nadat de dame die haar opving tijdens werkdagen en vakanties was gestopt. Wilma ging er heel graag. Gus gaat er volgende week voor het eerst een nachtje naar toe en tijdens de tweede week van de paasvakantie 5 dagen. Airedales zijn Ine welbekend. Ga er eens een kijkje nemen. Voor elke dag is het ver rijden maar als je enkele dagen weggaat dan is die 20 km de moeite waard en ze mogen veel rennen en spelen op de speelweide. In principe delen ze de kamer met een passende hond. Pups krijgen als gezelschap een stabiele teef of reu en dat werkt heel goed. De kamers zijn ruim met bed en voortuin. Wij hebben nooit een gefrustreerde hond teruggekregen.

Ine en Stefaan hebben zelf een roedel geadopteerde windhonden. de website is: http://www.groendaele.be. Je kunt best even telefoneren tijdens de openingsuren.

Succès
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: hondenhotel?

Bericht door Helene »

ga gerust naar een hondenpension en kijk niet als mens naar al die hokken ,In ieder hok zit een vriendje of vriendin voor jouw hond ,onze vorige Airedale ging regelmatig naar een pension, kwispelend ging hij naar binnen, als wij weg gingen wilde hij wel mee maar wij hadden altijd een t-shirt wat een week bij onsin bed had gelegen ,dat lieten wij achter. Het ging altijd prima, alleen vond ik bij terugkomst dat hij een beetje een hondengeur had, maar na een rondje in het bos was dat weer weg.Escher heft nog nooit in een pension gezeten , wij hebben nu een camper en dat is gewoon makkelijker meenemen, maar als het eens niet kan dan gaat hij erheen. Vertrouw , het gaat goed groet helene
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hondenhotel?

Bericht door mleentje »

Wat Hélène schrijft klopt helemaal. Onze Wheaten is nooit naar de opvang geweest. Onze Wilme pas toen ze anderhalf was en we haar echt niet konden meenemen. Achteraf beschouwd was dat dom. Tijdig naar de opvang had ons ingevreten muren bespaard. Onze zotte Wilma at de kalk uit de muren achter het behang, soms. In de regel kon ze vrij goed een paar uir alleen zijn maar zeker waren we nooit. Een kalkbeen èn nu dagopvang als ik buiten kantoor werken moest, brachten oplossing. Na een tijdje hoeftde Wilma niet eens meer naar de opvang: ze kon uren alleen zijn. Toch ging ze er elke donderdag heen om met de honden te spelen. Nadat de dame die de honden in huis en tuin verzorgde gestopt was, begon de zoektocht opnieuw. Toen zijn we op Hof Groendaele gestuit: rust èn beweging voor de hond en een Ine die heel veel van honden en hun gedrag afweet. Dat is leuk en geeft rust.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hondenhotel?

Bericht door mleentje »

Guus is van vorige week woensdag tot maandag op hondenhotel geweest en was achteenvolgens op de kamer met een Labrador teefje en een Italiaans windhondje. De dames waren in functie van Guus als Airedale pup uitgekozen. Beide dames hebben hem goed op zijn plaats gezet: onze Gu(u)s springt op elke hond en blijft maar doorgaan.
Hij heeft zich duidelijk kunnen uitleven op de weide en heeft gegeten als een paard. We kregen in elk geval een blije hond terug mee.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: hondenhotel?

Bericht door Eldrid »

Fijn dat het zo goed gegaan is. Dat is toch een hele geruststelling als je de volgende keer weer weggaat. Wij hebben onze honden nog nooit in een hondenhotel achtergelaten. Gelukkig hebben we altijd familie of vrienden in de buurt wonen die op kunnen passen als we zonder hond weggaan, als wordt dat wel iets bewerkelijker nu we er twee hebben :?
boetje
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:39
Mijn hond heet: norton
Locatie: brugge

Re: hondenhotel?

Bericht door boetje »

maandag is het zover en gaat norton op vakantie.
ben benieuwd?
hij is al één nachtje blijven slapen bij nancy om te proberen, terwijl ze hem ondertussen ook mooi getrimd heeft.
ze heeft zelf 2 honden en een trimsalon en enkele logés, dus hij zal zeker niet alleen zijn.
hij was doodmoe toen hij thuiskwam. als hij met andere honden is kan hij niet tot rust komen (ook niet als er honden bij ons op bezoek zijn), hij rust geen minuut... nancy heeft ook 2 poezen en dat is geen goede combinatie! blijkbaar jaagde hij op de katten 's avonds terwijl ze in de zetel lagen en wou hij 's avons totaal niet in de bench. ze hebben hem dan laten slapen in de gang, wat zeer goed ging. nu is het wel een 12-tal dagen dus zal hij zich moeten geven en rusten als het teveel wordt.

gisteren is hij ook voor de eerste keer meegeweest naar onze boot. de (steile) trap naar de ligplaatsen in de marina was al een hele opgave, maar hij was flink. we hebben hem moeten aan boord tillen (21 kg) en toen was het met bibberpootjes rondlopen op de gangboord. als die indrukken, gierende wind, touwen die kletteren tegen de masten, krijsende meeuwen en de deining op de boot. ik heb hem nog niet in de kuip gekregen en ook nog nog niet benedendeks, maar we zullen hem rustig laten wennen. hij heeft toch enkele uurtjes liggen slapen op het dek en was superblij toen we terug naar boven gingen ... (naar de bar), waar hij met zijn groot lichaam overal in de weg lag voor de bediening.
hond zijn is ook geen pretje ;-)

wat was hij blij toen hij terug thuis was in zijn vertrouwde huis met tuin. zo blij als hij soms is om te mogen meegaan, thuiskomen blijft het grootste feest!
Afbeelding

always look on the bright side of life
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hondenhotel?

Bericht door mleentje »

Het is duidelijk het moment voor nieuwe ervaringen voor Norton. Lekker met de zomer voor de deur. Logeren zal een aanpassing zijn. Maar je krijgt hem ongetwijfeld moe - met meerdere honden bij elkaar is blijkbaar erg vermoeiend voor een hond - maar tevreden terug.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
boetje
Junior
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 jan 2015 14:39
Mijn hond heet: norton
Locatie: brugge

Re: hondenhotel?

Bericht door boetje »

Norton heeft dus ook een zalige vakantie achter de rug.
Hij heeft het enorm naar zijn zin gehad bij zijn trimster Nancy. ze heeft zelf 2 honden en neemt er soms een 2-tal logeetjes
bij. Ze leven gewoon mee in het gezin en komen dus overal in huis. Als ze op bezoek gaan of een uitstapje maken gaan de logés gewoon mee. Hij heeft geen enkele keer in een bench moeten zitten, super!
Om de paar dagen stuurde ze ook foto's door van zijn activiteiten en dergelijke.
Hij heeft zich echt gedragen zoals thuis, dus Nancy en haar man kregen 's avonds ook de pedicurebehandeling :D .

Hij is een paar keer meegelopen naar boven, maar durfde niet meer naar beneden...
Ze hebben hem moeten naar beneden dragen :engel: , 22 kg, hij is totaal geen binnentrappen gewoon.

Als we hem gingen ophalen kreeg hij nog een dikke knuffel, een bullepees en een hoefje mee en zei ze heel oprecht dat ze hem ging missen.

Ben echt zo blij dat ik uiteindelijk een prima oppas gevonden heb.
Afbeelding

always look on the bright side of life
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: hondenhotel?

Bericht door mleentje »

Leuk dat hij het zo goed heeft gehad. Het is even zoeken maar het loont. En trappen ... tja. Er wordt gezegd dat trappenlopen bij grote rassen tot 1 jaar niet is aangewezen voor de gewrichten. Trap op in open lucht en ook wel naar beneden lukt bij Guus wel aan de lijn. Een traphal binnen echter is bij Guus - die het ook niet aangeleerd is - een probleem. In parkeergarages kan dat vervelend zijn. We zullen er ons eens op toeleggen als hij volgroeid is. En eerlijk thuis is het gemakkelijk; een hond die enkel aan de lijn naar boven en beneden gaat. Wilma kende daarop maar 2 uitzonderingen : naar beneden rennen na een bad en trappen over de duinen naar boven en beneden hollen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie