Teckel Knoet speelt verstoppertje met brandweer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Teckel Knoet speelt verstoppertje met brandweer

Bericht door Esther »

Teckel Knoet speelt verstoppertje met brandweer in konijnenhol

De Rozendaalse teckel Knoet heeft de brandweer uit Velp vanmorgen handenvol werk bezorgd. Het hondje dook tijdens de ochtendwandeling in een Rozendaals bos een konijnenhol in en kwam daar vervolgens niet meer uit.


Na een tijdje tegen het konijnenhol gepraat te hebben, begon de eigenares van Knoet zich zorgen te maken en belde de brandweer. Meerdere brandweerlieden hebben vervolgens met de schep het konijnenhol uitgegraven.

In de tussentijd werd de teckel geroepen en was hij vanuit de verschillende in-/ uitgangen van het hol blaffend te horen. Na 20 minuten graven werd Knoet gezien achter in het konijnenhol, maar vervolgens was de hond weer weg.

Te kijken
Na bijna een half uur graven zag een van de gemeentelijke toezichthouders de hond opeens tevoorschijn komen achter de gravende brandweermannen. De teckel stond op zijn gemakje te kijken hoe iedereen aan het werk was. Toen hij zag dat alle aandacht op hem gevestigd was, dook hij weer terug het konijnenhol in. Hierop is besloten om de hond met rust te laten.

De Rozendaalse teckel meldde zich ruim twee uur later weer, enkele honderden meters verderop.

http://www.ad.nl/nieuws/teckel-knoet-sp ... ~adc1ec7b/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Teckel Knoet speelt verstoppertje met brandweer

Bericht door Eldrid »

Wat een heerlijk etterbakje!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Teckel Knoet speelt verstoppertje met brandweer

Bericht door mleentje »

Ik vrees dat ik gewoon in de wagen op mijn blaffend etterbakje zou wachten- hij leeft, kan zich verplaatsen en kan er ook weer uit denk ik dan. Konijnen hebben immers ook lucht nodig en een uitgang. - Maar goed ik ben geen bezorgde eigenaar van een teckel maar van een forsere Airdedale waarvan ik weet dat hij soms heel belangrijke 'hondendingen op zijn agenda heeft staan. Dat scheelt.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie