Hond Chica voorkomt beroving

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Hond Chica voorkomt beroving

Bericht door Esther »

Een hond heeft op tweede kerstdag door heldhaftig gedrag weten te voorkomen dat haar baasje op het Moerbeiplein in Den Haag werd beroofd. Chica beet letterlijk en figuurlijk van zich af om de 27-jarige Nick te beschermen.

Nog even de honden uitlaten, en dan lekker naar bed. Dat dacht Nick toen hij omstreeks twee uur in de nacht van eerste op tweede kerstdag buiten liep met zijn Engelse stafford Chica en Richie, een Bordeaux dog. Maar het liep anders.

Chica, de acht jaar oude hond, waarvan het baasje altijd dacht dat ze nooit iemand kwaad zou doen, werd een held. 'Ik heb haar een dikke knuffel gegeven.'

Scooter
Nick liep net weer in de richting van het huis van zijn vriendin aan het Moerbeiplein toen hij aangesproken werd door drie mannen met een Noord-Afrikaans uiterlijk.

Twee van hen waren te voet, de derde reed op een scooter. 'Ze vroegen om mijn telefoon. Ik was helemaal verbaasd en zeg nog: 'Hè, wat zeg je?' maar voordat ik het had gezegd vroegen ze nog eens om mijn telefoon en kwamen ze al gelijk op mij af. Ik duwde er een weg, waarop deze meteen met een mes ofzo naar mij uithaalde en ik in mijn hand gestoken werd.'

Het was het moment dat bij Chica alle beschermingsdriften losbarstten. Als een razende vloog de terriër op een van de overvallers af en beet hem in de arm. 'Ik had nooit verwacht dat ze zoiets zou doen. Ze is dan wel een stafford, maar altijd zo lief. Echt lief.' Sterker nog, bekent Nick, hij had meer het gedrag verwacht dat de andere hond Richie vertoonde. De weliswaar vervaarlijk uitziende dog ging er bij de confrontatie meteen vandoor, naar het huis van Nicks vriendin.

De aanval van Chica had meteen het gewenste effect. De overvallers schrokken van de stafford waarna Nick van de gelegenheid gebruikmaakte om bovenop ze te springen. Het laffe drietal leek de telefoon helemaal vergeten te zijn en dacht alleen nog maar aan vluchten. Maar nu kregen ze te maken met Nick die ze met alle macht probeerde tegen te houden.

Op de vlucht
Toch moest de tegenaaval opgeven. Zijn belagers wisten zich los te rukken en weg te vluchten. De gewonde man ging terug de Vlierboomstraat in. Later kon de politie aan de hand van het bloedspoor zijn route nog enige tijd volgen, maar bij de kerk hield het spoor op.

Chica was intussen ook niet meer te houden en rende achter de overvallers aan. Bloedend aan zijn hand volgde Nick. Hij greep zijn hond en bracht haar vlug thuis bij zijn vriendin. Daarna ging hij terug. Twee belagers zag hij nog staan, waarna hij besloot er weer op af te gaan.

Maar ook nu lukte het hem niet om ze in bedwang te houden en aan de politie over te dragen. Uiteindelijk stapten de overvallers voor een café aan de Laan van Eik en Duinen op een scooter en reden weg.

Vanaf dat moment ontbrak elk spoor van de straatrovers. De politie hoopt op getuigen die ze in het onderzoek een stap verder kan helpen.

Voor de 27-jarige Hagenaar en zijn Chica is het avontuur voorbij. De wond van Nick is in het ziekenhuis behandeld en hij heeft al zijn spullen nog. 'Dankzij Chica ben ik er goed van afgekomen. Wie weet hoe het geëindigd was? Toen die man uithaalde, kon ik het mes nog afweren met mijn hand, maar het kwam recht op mijn gezicht af. Wat als ze kans gehad hadden nog een keer te steken.'

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... ving.dhtml
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Hond Chica voorkomt beroving

Bericht door Bor »

Onze trouwe hondenvrienden... als het echt nodig is, weten ze blijkbaar wat te doen. Ofwel vluchten, ofwel aanvallen. Goed gedaan!! Mooi verhaal!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Hond Chica voorkomt beroving

Bericht door Eldrid »

Wow! Goed verhaal zeg! Zo zie je maar weer: Staffords zijn niet alleen maar agressief ze beschermen ook hun baasjes! Mijn schoonmoeder heeft er twee gehad en het zijn pure lieverds!
Plaats reactie