Hondje dood onder schoenen trimmer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Hondje dood onder schoenen trimmer

Bericht door Esther »

OLDENZAAL - "Eigen schuld, had je het hondje maar moeten aanlijnen." Dat waren de woorden van een agressieve trimmer die vorige week dinsdag in aanraking kwam met de kleine shih tzu Boet. Het arme hondje overleefde de trappen niet, tot groot verdriet van zijn baasjes.

Ze dachten er voor een jaar of twaalf een trouwe huisvriend aan te hebben, Hans en Mariët Hofstede en hun twee dochters Kim (11) en Lisa (14) . Maar Boet, de kleine shih tzu van een half jaar, leeft niet meer. Vorige week kwam het arme beestje onder de schoenen van een hardloper terecht, toen hij speels met de man meerrende.

Kwispelend

"Dit is zo erg...”, zeggen Hans en Mariët geëmotioneerd. Boet was sinds 3,5 maand bij hun in huis in de Irisstraat in Oldenzaal, nadat hun dochters ervoor hadden gespaard. Boet voelde zich helemaal thuis bij het gezin, vooral als hij mocht rennen en ravotten. En juist dat maakte een einde aan zijn korte leventje. Toen het gezin aan het picknicken was, vorige week dinsdagmiddag, sloeg het noodlot toe, zo schrijft de TC Tubantia. Een trimmer kwam aangelopen en Boet liep een stukje kwispelend mee. „Ik vroeg nog aan de man of hij even wilde stoppen, zodat ik Boet kon pakken”, zegt een aangeslagen Mariët.

Hartverscheurend

De hardloper liep echter door en ineens klonk een hartverscheurend gekrijs. Het was Boet die hard in aanraking was gekomen met de voeten van de trimmer. "Kim rende er naar toe, pakte Boet op, maar ik zag meteen dat hij al dood was.” Mariët probeerde nog tevergeefs, zo bleek later, met mond-op-neus-behandeling het leven van haar kleine Boet te redden.

Eigen schuld

De trimmer, een man van tussen de 50 en 60 jaar, met een zwarte trainingsbroek met witte streep, grijs haar en iets kalend, stopte en zei: "Eigen schuld, had je het hondje maar moeten aanlijnen.” Daarna maakte hij zich uit de voeten.
"En dat zegt zo’n man terwijl een kind van elf jaar met haar dode hondje op de arm staat. Hoe durft-ie", zegt Mariët afkeurend.

Bewust

Het gezin wandelde daarop met de dode Boet op de arm verslagen terug naar de auto. De vier kunnen en willen niet geloven dat het bewust gebeurd is. Dochter Kim had de trimmer een zijwaartse zien maken.

Inmiddels heeft Boet al een opvolger, om het leed in huize Hofstede te verzachten. Zijn naam: Bink.

Bron: Telegraaf
Afbeelding
Gebruikersavatar
Isabeltje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 208
Lid geworden op: 02 jan 2011 22:32
Mijn hond heet: Bula
Locatie: Amstelveen

Re: Hondje dood onder schoenen trimmer

Bericht door Isabeltje »

Bizar..
niks meer dan bizar..
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Hondje dood onder schoenen trimmer

Bericht door Bor »

:evil: Meer kan je hier niet van zeggen zonder onbeschoft te worden.
Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Hondje dood onder schoenen trimmer

Bericht door Eldrid »

Het is te treurig voor woorden...
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Hondje dood onder schoenen trimmer

Bericht door Helene »

woorden schieten tekort ,Hélène
Plaats reactie