Vrijspraak voor aanlijnen zonder riem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Vrijspraak voor aanlijnen zonder riem

Bericht door Esther »

Vrijspraak voor aanlijnen zonder riem

HAARLEM - Een man met een niet-zichtbare hondenriem is door de kantonrechter in Haarlem vrijgesproken van het niet aangelijnd uitlaten van zijn viervoeter. Het leverde hem aanvankelijk een boete op van 60 euro.

De man werd door een stadswacht betrapt tijdens een wandeling met zijn hond.

Stroomstootjes
Omdat het huisdier onaangelijnd en ongecontroleerd rondliep op een plek waar dat verboden is, ging het baasje zonder pardon op de bon. Dat de hond een elektronische halsband droeg, waarmee de eigenaar met een afstandbediening kleine stroomstootjes kon uitdelen om het beest te corrigeren, deed er niet toe.

Uit principe liet het baasje de zaak voorkomen. Zowel de officier van justitie als de rechter gaf hem gelijk: de man heeft 'aan de strekking van het voorschrift van aanlijning' voldaan omdat hij de vereiste controle over zijn hond kon uitoefenen met elektronische aanlijning.

Bron: Telegraaf
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Vrijspraak voor aanlijnen zonder riem

Bericht door mleentje »

Wat zou de hond nu verkiezen en gekende lijn of die stroomstootjes die je om op het even welk moment kunt krijgen.

Lijkt me geen leuk systeem voor de hond.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Re: Vrijspraak voor aanlijnen zonder riem

Bericht door Marieta »

Lijkt mij ook moeilijk corrigeerbaar. Hoe haal je je hond nou terug als ie wegloopt? En zou de hond van die stootjes niet juist op de loop gaan?
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Plaats reactie