De "boekes" zijn aan het spelen...

Plaats hier je hondenfilmpjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trobken
Junior
Junior
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:59
Mijn hond heet: Illy
Locatie: Temse (België)
Contacteer:

De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door Trobken »

Ze kunnen nogal lawaai maken, amai!

Link
M'n website...
Klik hier
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door mleentje »

't Blijven puppies hé. Pesoonlijk vind ik ze nog heel beschaafd. Ik durf de foto's van Wilma en haar Portugees en recent de DJT en zelfs een Golden Retriever, echt niet op het Forum zetten. Als je niet beter weet dan denk je dat ze elkaar aan het verscheuren zijn: vervaarlijk gegrom, aan elkaars bek trekken, natte nekken en als er één stopt dan zwengelt de andere het spel wel aan. Wilma is uitgeteld na een dagje "spelen".
De "boekes" zijn dus heel herkenbaar en eerlijk net dit vind ik nu zo leuk aan terriers. Welke andere hond van 10 jaar is nog zo lening en speelt met zoveel overgave?
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Isabeltje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 208
Lid geworden op: 02 jan 2011 22:32
Mijn hond heet: Bula
Locatie: Amstelveen

Re: De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door Isabeltje »

een Airedale en een draadharige Fox, mijn 2 favorite honden bij elkaar :verliefd:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door mleentje »

Voila, ook ik heb iets voor dat draadharige "foxje." Onze eerste hond was er één niet zo'n mooie, maar een prachthond. Vandaar zeker. Mijn tante had er een net zo één mooi als Mira. Ook een leuk dier - was herhaalde malen bij de vorige eigenaar weggelopen en die moest hem niet meer - maar bij een familie met 5 kindelen liep hij nooit meer weg. Die Mira vind ik trouwens een heel mooie en lekker grote draadharige fox terrier met mooie vlekken ook. Altijd leuk een fimpje van die twee lieverts te zien. Voor mij net twee werelden die samenkomen.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Nyckle
Puppy
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:08
Locatie: Jubbega

Re: De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door Nyckle »

Zo gaat het hier ook. Het lijkt soms dat ze elkaar vermoorden. Maar als je de staartjes ziet....
Het gras hoeft niet meer gevericuleerd te worden in elk geval. Het lijkt op sommige plaatsen wel een racebaan van motoren. :lol:
Gebruikersavatar
Trobken
Junior
Junior
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:59
Mijn hond heet: Illy
Locatie: Temse (België)
Contacteer:

Re: De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door Trobken »

Vandaag was het met een bal te doen (inmiddels liggen ze alletwee te rusten, moe van het spelen :bloem: )


Link
M'n website...
Klik hier
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door mleentje »

Toch fantastisch hoe die kleinere fox terrier niet lost. Een vraagje? Gromt Illy ook? Of is het enkel Mira -als ik de naam juist heb? Wilma gromt altijd vervaarlijk als wij trekken maar als haar vriendje Lindo trekt dan gromt en blaft die maar Wilma niet of nauwelijks.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Trobken
Junior
Junior
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 aug 2009 16:59
Mijn hond heet: Illy
Locatie: Temse (België)
Contacteer:

Re: De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door Trobken »

Ze grollen alle twee.
Om ter neigst (=hardst).

Het gegrol klinkt bij beiden erg gemeen, zeker bij de Fox (=Mira).

'k Had ze eens beiden enkele uren alleen gelaten en m'n vriendin trof 'n ravage aan en 'n bibberende Mira in de hoek.

Mira (de Fox) vindt het spelen soms wel eens leuk, maar 't probleem is dat Illy (de Airedale) van geen ophouden weet.
Ze blijft Mira maar uitdagen, haar gegrom werkt dan enkel uitdagender...

Dus spelen lukt, maar we laten ze best niet meer alleen samen... :|
M'n website...
Klik hier
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: De "boekes" zijn aan het spelen...

Bericht door mleentje »

Hé dat hebben we met Wilma en haar vriendje niet. Ze klinken en doen wel alsof ze elkaar gaan verscheuren, lijken ook te bijten in elkaars nek en nemen elkaars muil vast maar een spatje bloed komt er nooit aan te pas. Sommige honden vinden het maar eng in het begin maar uiteindelijk spelen ze of mee of gaan ze liggen slapen en trekken zich van de spelers niet aan.

Het is wel zo dat als Wilma of Lindo de ander tot een spelletje uitdagen en de ander reageert niet. De uitdager gewoon iets anders gaat doen: aan een been kauwen, met een andere hond spelen of slapen.

Bij de oppas is Wilma is natuurlijk niet op haar eigen territorium en Lindo is gewoon aan "vreemde" honden die binnenkomen. Dat scheelt natuurlijk.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie