Anouk, twee-jarige teef

Plaats reactie
Gebruikersavatar
irene
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 235
Lid geworden op: 16 jan 2011 15:35
Mijn hond heet: bula

Anouk, twee-jarige teef

Bericht door irene »

Kijk ik net op marktplaats 9-11-11
daar staat een Airedale ANOUK TEEF 2jaar
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Anouk, twee-jarige teef

Bericht door Esther »

http://link.marktplaats.nl/501357190
Anouk wordt enkel en alleen verkocht aan iemand die verstand en ervaring van en met het ras heeft en genoeg tijd heeft haar op te voeden.

Deze hond hebben wij overgenomen van mijn zus en zwager die met hun vijf kinderen een lieve gezellige
gezinshond zochten. Ze hebben Anouk drie weken geleden gekocht maar ze is nu dus al bij ons.

Volgens zeggen moest dit de ideale gezinshond zijn: Lief, sociaal en zindelijk, maar dit bleek bij thuiskomst niet helemaal de waarheid. Lief is ze absoluut, maar zindelijk zeker niet. Ze is buiten heel sociaal naar andere honden toe, maar ik plaats haar liever niet bij mensen die al een andere hond in huis hebben. Dit vooral omdat ze voor een goed resultaat alle liefde en aandacht nodig heeft die zij verdiend. Iets wat wij haar niet kunnen bieden omdat wij al twee honden hebben.

Anouk is echt een pup van twee jaar, en is een echte vrouwenhond (Bij onverwachte bewegingen van een man duikt ze weg, wat bij ons het vermoeden wekt dat zij in de afgelopen twee jaar weleens niet zulke goede ervaringen met mannen heeft opgedaan). Ze kan even alleen zijn, sloopt absoluut niet, maar niet langer dan een paar uurtjes. Langer kunnen haar blaas en darmen echt nog niet aan. Wat ik al zei: Ze gedraagt zich echt als een pup. Buiten is het dan ook nog niet verantwoord haar los te laten. Ze heeft in haar nog jonge leventje waarschijnlijk erg weinig tot geen ervaring opgedaan waardoor buiten alles en iedereen nieuw voor haar is. Durf je het wel aan haar los te laten vliegt ze van hot naar her en ziet ze totaal nergens geen gevaar of kwaad in. Ze rent dus ook rustig een drukke autoweg op. In het bos of op het strand kan ze los maar verwacht niet dat ze meteen enthousiast naar je terug komt rennen als je haar roept. Hoewel ze beetje bij beetje wel steeds beter naar haar naam begint te luisteren. Aangelijnd vliegt ze uit naar andere honden maar laat je de lijn los is dit probleem opgelost. Alleen zit je dan weer met het probleem dat ze haar vrijheid ruikt en er dus meteen vandoor sprint. Dit is allemaal op te lossen maar kost gewoon veel tijd, liefde en aandacht. Al met al is dit gewoon geen hond voor beginners. Ze moet echt opnieuw opgevoed worden. Iets waar wij met een baan en al twee honden in huis eigenlijk geen genoeg tijd voor hebben. Gezegd moet wel dat ze in huis, zonder verdere afleidingen, ontzettend lief en rustig is. Ze is lief voor kinderen, los buiten lief en speels naar andere honden toe, maar ze heeft gewoon nooit echt geleerd te luisteren. Iets wat je haar eigenlijk niet kwalijk kunt nemen. Wie denkt deze hond wel onder controle te kunnen krijgen mag reageren. Samen zullen we dan kijken of er een wederzijdse klik is en besluiten wij of Anouk inderdaad geschikt voor je is. Wij geven haar zeker niet met de eerste de beste geinteresseerde mee. Ze is geen gemakkelijke hond en eigenlijk kunnen wij haar niet de aandacht en liefde geven die zij verdiend, maar bij enige vorm van twijfel houden wij haar nog altijd het liefst zelf.
Wat een heerlijk koppie heeft die hond :I:
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Anouk, twee-jarige teef

Bericht door Bor »

Hopelijk word er een waardige baas gevonden voor deze schat!
groetjes Esther
Afbeelding
Kaite
Junior
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 dec 2010 17:57
Mijn hond heet: Kaité
Locatie: Eppegem (België)

Re: Anouk, twee-jarige teef

Bericht door Kaite »

ze is al weg van de site...
Afbeelding
Plaats reactie