Herplaatsing voor Cyriel - reu 8 jaar

Plaats reactie
Mautje
Nieuwe gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2011 07:48
Mijn hond heet: Mauro

Herplaatsing voor Cyriel - reu 8 jaar

Bericht door Mautje »

Deze kerel wordt jammergenoeg ter herplaatsing gezet... Ik heb zoveel mogelijk info over hem opgeschreven.

Als deze hond terecht komt bij mensen die een inspanning willen leveren om zijn gedrag enigszins bij te sturen, denk ik dat heel wat van z'n "probleemgedrag" kan verholpen worden...

Deze hond heeft volgens mij meer in z'n mars, dan hij jammergenoeg op dit moment en in deze situatie kan tonen...

Mochten er nog vragen zijn, dan probeer ik die zo zorgvuldig mogelijk te beantwoorden. Gegevens van eigenaars kunnen ook bij mij verkregen worden.


naam: Cyriel
ras: Airedale Terriër
stamboom: ja (is toen hij 2 maand oud was van Roemenië overgekomen)
eventuele fokker: Van’t Asbroek (François Graulus geloofde dat Cyriel –toen 3 maand oud- niet veelbelovend genoeg was voor de show en plaatste de pup ter adoptie)
geslacht:reu
geboortedatum/geboortejaar: juni 2003
gecastreerd/gesteriliseerd: neen
chip/tatoo: chip
entingen van dit jaar in orde: ja
eventueel medisch belangrijke aanvullende gegevens: nee

gedrag algemeen: lieve, maar felle hond, die zeker een stevig omheinde tuin nodig heeft (liefst zelfs ommuurd)
sociaal: met mensen absoluut geen probleem, met andere honden daarentegen meestal wel…Cyriel is een zeer lieve hond maar vraagt veel aandacht.
kan alleen zijn: ja
zindelijk: ja
bench gewoon: zat vroeger in de bench, nu sporadisch
kan mee in de auto: ja
kan met kleine kinderen: ja! (is gewoon om bij kleine kindjes te lopen, zelfs bij baby’s)
kan met grotere kinderen: ja!
kan met mannen: ja
kan met vrouwen: ja
kan met andere honden: heel dominant tov andere honden (vooral reuen), komt soms tot gevecht, zeker als de andere honden dominantie vertonen. Met (kleinere) teefjes heeft hij zich eerder al goed gedragen.
kan met andere katten: nooit geprobeerd, verjaagt wel de katten uit de tuin.
kan met andere dieren, zo ja welke: nee, jaagt kippen, katten en schapen op.
baknijd: nee
waaks: iedereen is welkom.
sloopgedrag: ja, enkel om aandacht te krijgen

hondenschool gevolgd: tot hij 2 jaar oud was.
zo ja, welke: All Dogcenter (Dominique Standaert)

gekende commando's
zit: ja
af/ liggen: ja
sta: nee
volg: ja
dicht: ja
blijf: ja
voet: ja
voedselweigering: ja
zonder leiband wandelen: nee
apport: nee

Cyriel kent al die commando’s, maar volgt ze op als het hem past. Hij heeft een sterke, eigen wil, zoals het een Terriër betaamd… Het zou fijn zijn, mochten de nieuwe eigenaars al wat ervaring hebben met honden!!

eventueel angst van: /

eventuele probleemgedragingen:

- Cyriel heeft een zeer sterke neiging tot uitbreken. Zeker als hij weet dat er bij de buren vb schapen te vinden zijn. Waar hij ook een mogelijkheid ziet, probeert hij te ontsnappen. Hij heeft dus een sterk omheinde tuin nodig, zelfs best een ommuurde omgeving, waar hij echt niet uitkan!

- Cyriel kan niet met andere dieren of honden. Valt zwaar uit naar vreemde honden en is daarom zeker niet geschikt om in een roedel terecht te komen, tenzij misschien bij teefjes (van een kleiner ras).

- Cyriel kan mee op wandel maar vraagt van de begeleider serieuze concentratie. Loslopen gaat uiterst moeilijk tot niet omdat hij steeds zijn eigen weg gaat en niet terugkomt als hij geroepen wordt. Er is altijd iets anders wat hem interesseert.

eventueel reden van afstand/herplaatsing:

De vele ontsnappogingen van Cyriel zorgen voor meer en meer spanningen binnen het gezin, waardoor een herplaatsing jammer genoeg noodzakelijk is. De eigenares vindt het heel erg belangrijk dat Cyriel goed terecht komt en is zeker bereid om Cyriel op proef mee te geven aan degelijke kandidaten.

In oktober is reeds een datum vast gelegd om Cyriel te plukken in een trimsalon. Mocht hij op dat moment al geplaatst zijn, is de eigenares bereid die afspraak nog voor haar rekening te nemen.

Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Herplaatsing voor Cyriel - reu 8 jaar

Bericht door Bor »

Ik zal duimen voor een geweldige nieuwe kans voor deze meneer, die zo goed weet wat hij wil... en wat minder door heeft wat de mensen van hem willen...
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Herplaatsing voor Cyriel - reu 8 jaar

Bericht door Donna »

Hopelijk vindt Cyriel snel een warm thuis, bij mensen die weten hoe hij het beste kan worden begeleid.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Herplaatsing voor Cyriel - reu 8 jaar

Bericht door Eldrid »

Wij duimen ook heel hard mee!
Er is vast wel iemand die deze uitdaging aandurft.

groetjes,
Diezel en Eldrid
Plaats reactie