Goed tehuis gezocht voor onze Toby EDIT: geplaatst!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Odys
Puppy
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2008 22:53
Locatie: Hollandscheveld

Goed tehuis gezocht voor onze Toby EDIT: geplaatst!!

Bericht door Odys »

Met pijn in ons hart hebben wij helaas toch de beslissing moeten nemen om een ander gezin voor onze Toby te zoeken.

Toby is een jonge reu van anderhalf (geb 29-1-2009) hij is erg lief, druk en speels. Met name de twee laatste kenmerken zijn geen goede combinatie gebleken met onze kinderen (3 en 0 jaar oud) Vooral onze driejarige zoon moet het nog al eens ontgelden omdat Toby hem omver loop of met hem wil spelen en hem dan bijt (speels bijten).
We hebben diverse cursussen met Toby gevolgd en als hij zin heeft luistert hij best wel goed.
Toby is in augustus nog bij de trimmer geweest en heeft in mei zijn inentingen gehad. Toby is gewend aan katten, al wil hij daar ook vaak iets te ruw mee spelen.

Ook hebben we reeds contact gehad met de ATCN en zal hij op de herplaatsingslijst komen.
Hopelijk vinden we gauw een nieuw gezin (zonder al te kleine kinderen) voor Toby en krijgt hij weer de aandacht, tijd en liefde die hij verdient.
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door Helene »

Ik voel met jullie mee, het is immers geen makkelijke beslissing.Twee zulke jonge kindjes en een airedale in zijn pubertijd eist veel energie.Ik zie voor me hoe jij de een een luier aandoet,de ander zit lief te spelen op de grond en Toby rent rondjes door de kamer, heel enthousiast met een krom staartje, zo van, ik wil ook wel aandacht!Ik zou wel willen zeggen dat je het moeilijkste achter de rug hebt voor wat de opvoeding betreft: het zindelijk maken, de beginnende puberteit enz.,over een paar maanden is hij 2 jaar en een stuk rustiger,de volwassenheid begint.Maar desondanks wens ik jullie sterkte en ik hoop dat er snel een nieuwe baas wordt gevonden.Groeten Hélène
Jacobine
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 357
Lid geworden op: 11 sep 2008 21:06
Mijn hond heet: Spitfire
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door Jacobine »

Wat hebben jullie een ontzettend moeilijke beslissing moeten nemen.

Wat Hélène zegt hebben wij ook ervaren. Airedale reuen kunnen echt lang puberen.
Onze Spitfire is in mei 2 jaar geworden. Totdat hij 22 maanden was, was het een ware tornado. Wij hadden ons er al bij neergelegd dat het zo zou blijven. En toen, opeens, werd hij een stuk rustiger, minder onstuimig, beter controleerbaar. Wij hebben de laatste maanden echt heel veel verandering in het gedrag gezien, hij is gewoon volwassen geworden.
Echt een groot verschil.

Ik wens jullie heel veel sterkte en succes toe en hoop dat er voor Toby een ontzettend leuk huis wordt gevonden.
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door Marco »

Odys schreef:.....

Ook hebben we reeds contact gehad met de ATCN en zal hij op de herplaatsingslijst komen.
Hopelijk vinden we gauw een nieuw gezin (zonder al te kleine kinderen) voor Toby en krijgt hij weer de aandacht, tijd en liefde die hij verdient.
Toch even een ander geluid.
Er zullen zat mensen met kleine kinderen zijn die het wel kunnen en willen handelen en door die uit te sluiten verkleinen jullie de kansen voor Toby. Jammer dat er weer een Airedale weg moet en zo als ik het lees niet omdat er iets mis is met de Airedale maar omdat hij niet in de gezinssituatie past. Daarom vind ik het niet eerlijk door te suggereren dat hij niet met kleine kinderen kan. Toby lijkt mij heel normaal en prima in een gezin met kleine kinderen kunnen. Sterkte Toby, met het vinden van een goede baas!
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door Esther »

Ik ben het met mijn voorgangers eens.

Er is geen sprake van agressie, de speelsheid van hond en kind moet in goede banen worden geleid. Er zijn periodes waarin dat heel zwaar kan zijn voor de baas/ouder. Echter, een Airedale wordt inderdaad rustiger als hij volwassen is en dat is nog een kwestie van een paar maanden.

Toby lijkt mij geen "probleemhond" en ik denk ook dat de opmerking dat hij niet bij al te kleine kinderen geplaatst kan worden niet nodig is.

Ik hoop dat jullie een leuke nieuwe baas voor Toby vinden. :ok:
Afbeelding
yvon45
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:01
Mijn hond heet: Dora
Locatie: Schoonebeek

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door yvon45 »

Ook Toby heeft een nieuw baasje gevonden!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door mleentje »

Ik kan mij voorstellen dat een jonge airedale (reu) èn twee kinderen van 3 jaar en 0 jaar voor een gezin en vele gezinnen met hen een probleem kan zijn. Uiteraard hoeft dit niet zo te zijn. Ik kan begrijpen dat dit bij de aanschaf van de hond niet meteen voorzien was. Het ene kind is het andere niet, de ene hond niet de andere en twee drukke volwassenen hebben onbewust ook invloed op kind en hond. Wie zelf onrustig is en zo reageert - en dat is de aard van het beestje - beïnvloed onbewust kind en hond.

Ik ken gezinnen met kleine kinderen en een jonge airedale. Je moet de hond - wat aandacht betreft - gewoon zien als een derde kind en ... er zijn maar twee ouders. Veel gezinnen met kleine kinderen zitten op hun tandvlees. Als er dan nog een spring-in-'t-veld airedale genaamd rondloopt dan kan dat (even) te veel zijn.

Het gezin dat op Toby afkomt kan evengoed dezelfde samenstelling hebben als dat van de baasjes nu. Ze weten meteen wat ze in huis halen en wellicht is hun 3-jarige net gek op zo'n wildebras en hebben ze een tuin waar Toby zich mag uitleven, of een groot huis, of kan de hond mee naar kantoor. Of is één van de baasjes een verwoed jogger. Of is er een oppasdienst in de buurt waar Toby zo nu en dan lekker kan spelen en doodmoe thuiskomt. Wilma gaat er minstens één keer in de week heen. Ze vindt het heelijk.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door mleentje »

Veel gezinnen met kleine kinderen zitten op een gegeven ogenblik op hun tandvlees. Beide ouders worden nerveus en dat heeft invloed op kind en hond. Toen Toby kwam was er maar één kindje, een anderhalfjarige. Een baby bij maakt verschil zoveel is zeker.

De ene mens is de andere niet. Het ene gezin niet het andere.

Het is best mogelijk dat Toby als zijn huidige baasjes het echt niet meer aankunnen, in een identisch samengesteld gezin komt, waar de 3-jarige wel gek is op een wildebras en/of er een grote tuin is waar naar hartelust gedold kan/mag worden, of een oppas in de buurt is of waar één van de baasjes een verwoed jogger is die Toby meeneemt of ...

Er zijn zoveel mogelijkheden te bedenken. Voor nieuwe en voor de huidige baasjes. Belangrijk is dat Toby een thuis heeft/krijgt waar hij Toby-de-jong-lieve-airedale mag zijn.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door Esther »

yvon45 schreef:Ook Toby heeft een nieuw baasje gevonden!

Wat snel!!! Geweldig!!! :cheer: :cheer:
Afbeelding
yvon45
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:01
Mijn hond heet: Dora
Locatie: Schoonebeek

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby EDIT: geplaatst!!

Bericht door yvon45 »

Ja, heel snel, kan soms gebeuren!
Toevalleig belde iemand voor een herplatser!
Ze zijn er heel blij mee en Toby is een leuke, jonge vrolijke Airedale en vind alles leuk!
Zoal het nieuwe baasje beschrijft!
Er zal natuurlijk nog wel wat aan de opvoeding gedaan moeten worden!
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby EDIT: geplaatst!!

Bericht door Marco »

Ik hoop dat snel ook goed is. :wink:
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby

Bericht door Marco »

mleentje schreef:Veel gezinnen met kleine kinderen zitten op een gegeven ogenblik op hun tandvlees. Beide ouders worden nerveus en dat heeft invloed op kind en hond. Toen Toby kwam was er maar één kindje, een anderhalfjarige. Een baby bij maakt verschil zoveel is zeker.

De ene mens is de andere niet. Het ene gezin niet het andere.

Het is best mogelijk dat Toby als zijn huidige baasjes het echt niet meer aankunnen, in een identisch samengesteld gezin komt, waar de 3-jarige wel gek is op een wildebras en/of er een grote tuin is waar naar hartelust gedold kan/mag worden, of een oppas in de buurt is of waar één van de baasjes een verwoed jogger is die Toby meeneemt of ...

Er zijn zoveel mogelijkheden te bedenken. Voor nieuwe en voor de huidige baasjes. Belangrijk is dat Toby een thuis heeft/krijgt waar hij Toby-de-jong-lieve-airedale mag zijn.
Ja natuurlijk is dat zo. De topicstarter zal op dit forum ook veel steun vinden. Ik ben wel geneigd de rol op mij te nemen niet direct in de knuffelmodus te schieten. Dat is wel een bewuste keuze. Niet omdat ik niet meeleef maar om een ander geluid te laten horen en scherp te blijven. Neemt niet weg dat ik blij ben dat Toby is herplaatst. Ik hoop dat het nu wel een goede match is tussen Toby en baas. :wink:
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
lindadr
Nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2013 19:58
Mijn hond heet: ruffels

Re: Goed tehuis gezocht voor onze Toby EDIT: geplaatst!!

Bericht door lindadr »

Hallo, Ik hoop maar dat dit niet de 4-jarige Toby was die vorige maand te herplaatsen was op ATCN omdat zijn bazinnetje overleden is. Die Toby had ik willen adopteren maar was te laat , hij zou opnieuw een thuis gevonden hebben. linda
Plaats reactie