Herplaatsing Bobbie, reu edit: geplaatst!

roos
Junior
Junior
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mei 2008 22:11
Locatie: coevorden

Herplaatsing Bobbie, reu edit: geplaatst!

Bericht door roos »

Er zit een 4 jarige Airedale reu in het dierenasiel Lelystad.
Deze hond is opgeleid als blindegeleidehond.
Dierenasiel Lelystad. Bronsweg 9. Tel:0320-229500.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing

Bericht door Esther »

Naam: Bobbie
Rasgroep: Terriers
Ras: airedale Terrier
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
Kleur: Zwart bruin


Kan bij andere honden: Onbekend
Kan bij Katten: Onbekend
Kan bij kleine kinderen: Onbekend
Kan bij grote kinderen: Onbekend
Kan alleen thuis zijn: Onbekend
Kan mee in de auto: Onbekend

Afbeelding Afbeelding


Omschrijving:

Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Bobby en ik ben een airedale Terrier van 4 jaar. Met succes heb ik de opleiding tot blindengeleidehond doorlopen. Ik heb anderhalf jaar voor mijn baasje gewerkt die blind was en natuurlijk begeleiding nodig had als zij de straat op ging. Ik deed altijd erg mijn best om haar veilig van A naar B te brengen. Ik had ook erg veel plezier in het werk!

Tijdens mij werk trok ik altijd erg de aandacht van mensen op straat. Volgens mij was dat omdat mensen mij een mooie en leuke hond vinden. Daarnaast zijn mijn collega geleidenhonden meestal Golden Retrievers en Labrador Retrievers dus ja, ik trok de aandacht. Ik vond het op zich niet zo erg dat ik in de belangstelling stond, maar vreemde mensen wilden mij ook altijd aaien.

In het begin liet ik dat een beetje over mij heen komen, maar al snel begin ik het echt vervelend te vinden. Als reactie daarop ging ik van mij afhappen in de hoop dat mensen niet altijd aan mij wilde zitten. Ik merkte dat dat goed werkte, dus ben ik dat gedrag maar gaan herhalen.

Mijn baasje vond dat echter niet zo leuk. het werd mij al snel duidelijk dat een blindegeleidenhond dat eigenlijk niet mag doen. Ik weet ook niet zo goed waarom, maar ik werd wel wat onzeker van de situatie. Andere honden wilde ik liever ook niet direct in mijn buurt hebben. Ook daar ben ik naar gaan snauwen. Ik doe het niet altijd hoor! Als ik los loop is er helemaal niets aan de hand. Ik vind het juist erg leuk om met andere honden te spelen!

Maar goed, omdat ik in bepaalde situaties van mij af snauw, mocht ik niet meer werken als blindengeleidehond. Om die reden ben ik op zoek naar een nieuw baasje. Ik ben heel lief en gedreven. Ik vind het geweldig om te wandelen. Mijn hobby is doggy-dance! Wat is dat fantastisch! Misschien is er wel iemand die mij nog meer dingen wil leren, want ik ben er altijd voor in om iets leuks met mijn baasje te doen.

Bron: Dierenasiels.com
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door mleentje »

Wat sneu zeg. Ergens moet iets fout gegaan zijn in de relatie hond/baas en de relatie met het opleidingsinstituut. Je wordt echt niet zomaar blindegeleidehond. Zo'n dier hoort toch niet in een asiel maar moet toch heropgevoed kunnen worden. Een airedaleminnende baas, blind of gehandicapt of gewoon iemand die goed met airedales om kan zou toch veel aan zo'n dier kunnen hebben.

't Ziet er echt een schat uit.

Hopelijk wordt zijn signalement overal verspreid zodat iedereen die Bobbie's gedrag wil corrigeren weet dat er een Bobbie airedale, een baasje zoekt.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Marco »

Waarom belandt zo'n hond in het asiel? De KNGF herplaatst zelf, dus waar is de opleiding dan gedaan? Kan er een certificaat worden overlegd? Wie zijn de ouders? Is er een stamboom? Waarom was dit gedrag niet te voorkomen/corrigeren? Een hesje met "niet aaien" bv? Wat is er gedaan om dit gedrag te corrigeren en door wie? Doet de geleidehond opleiding niet aan herplaatsing en weet de fokker (vermoedelijk Of Ravens Castle) wel dat hun hond in het asiel zit? Wil de fokker hem niet herplaatsen/terugnemen? Of Ravens Castle is volgens eigen zeggen de enige fokker die ooit Airedales fokte die blindengeleidehond werden. Is er contact opgenomen met een rasvereniging?

"Leuk" zo'n verhaaltje wat een asiel over een hond krabbelt maar het roept bij mij alleen maar vragen op. :?:
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Deze hond kwam me zo bekend voor. Ik zat daarom net oude uitgaves van het ATCN blad door te spitten en volgens mij heb ik Bobbie in het blad gevonden!
Een vrouw schreef regelmatig stukjes over haar blindengeleidehond Bobbie. Ze deed ook doggydance met hem dus hij moet het zijn!

Ik weet wel dat Bobbie al eerder gestopt was als blindengeleidehond bij deze mevrouw omdat hij dominant gedrag vertoonde naar andere reuen. Of hij toen ook geherplaatst is, weet ik niet.

Ik heb gisteren Yvonne (ATCN) al gemaild met de informatie over Bobbie en ik hoop dat hij ook wordt toegevoegd op de site van de ATCN. Zonet heb ik de kennel Of Raven's Castle een email gestuurd om ze op de hoogte te brengen, voor het geval dat ze het nog niet weten én het een door hun gefokte airedale is.
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Bor »

De fokker Of Raven's Castle fokt naar mijn weten niet om blindegeleiden honden te krijgen/creëren. Hij is èèn van de weinigen die ooit een airedale "leverde" die toen als blindegeleidehond werd opgeleid. Volgens mij meer toeval dan bewuste keus.Of dat deze airedale is, weet ik niet.
Hopelijk vind Bobbie een fijne baas. Dat is wat telt.
groetjes Esther
Afbeelding
Marco
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 604
Lid geworden op: 02 dec 2009 18:56

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Marco »

Bor schreef:De fokker Of Raven's Castle fokt naar mijn weten niet om blindegeleiden honden te krijgen/creëren. Hij is èèn van de weinigen die ooit een airedale "leverde" die toen als blindegeleidehond werd opgeleid. Volgens mij meer toeval dan bewuste keus.Of dat deze airedale is, weet ik niet.
Hopelijk vind Bobbie een fijne baas. Dat is wat telt.
groetjes Esther
Aangepast.
Afbeelding
Je hebt mensen met honden en hondenmensen
yvon45
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:01
Mijn hond heet: Dora
Locatie: Schoonebeek

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door yvon45 »

Helaas is er op dit moment weinig belangstelling voor de herplaatsers.
Misschien komt het door de vakantietijd!
Er was wel iemand, maar die had totaal geen ervaring met honden,
lijkt me in dit geval niet zo geschikt!
Vandaag belde nog iemand, had ook geen ervaring met Airedales, maar wel met honden.
Hij had naar het asiel gebeld, maar die was al gesloten!
Zal het morgen weer proberen!

Groetjes Yvonne
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Ik ben benieuwd! Fijn dat je ons op de hoogte houdt! :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Bobbie zit in het asiel van Martin Gaus
Afbeelding
hummelie
Nieuwe gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jun 2010 22:36
Mijn hond heet: hummelie

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door hummelie »

Hallo,

Allereerst heel erg triest dat Bobbie in het asiel zit. En dan vooral de reden waarom! Het spijt mij het te moeten zeggen maar de begeleider van Bobbie had hierin ook een rol moeten spelen en zeggen tegen andere mensen: "niet aaien a.u.b."
Bobbie is aan het werk als hij aan het (bege) leiden van een blinde is en dan moet je een hond niet uit zijn werk halen.
Nadat een hond zijn of haar werk "beeindigd" heeft en b.v. weer thuis is of los mag spelen, mag er geaaid worden, dan doet de hond ook niets! Of zoals Marco zegt: een tuigje met "niet aaien"aub."
Sorry maar het is begrijpelijk dat Bobbie zo heeft gereageerd als hij heeft gedaan.
Een Airedalekenner kan hier makkelijk mee omgaan want er is niets mis met de hond. Ook natuurlijk geen Airedalekenner maar die moet even begeleid worden in het begin. Als ik de tijd zou hebben......
Fokker van Bobbie: neem je verantwoordelijkheid, haal die hond uit het asiel en plaats 'm bij een fijn persoon of gezin die er nog jaren heel veel liefde van zullen hebben!
Vakantietijd kan misschien een reden zijn dat Bobbie daar nog moet zitten, maar anderzijds weet ik uit ervaring van een Airedale in het asiel weinig interesse geeft aan bezoekers. Een vroegere reu van mij heeft daar een half jaar gezeten, niemand naar omgekeken. Vrijdags (aan het eind van de 6e maand hoorde ik later) kwam ik erachter, heb die dag gebeld een hoop blabla gehoord en als er niemand meer zou komen dat weekend voor hem zou hij op maandag moeten inslapen!!
Dat dus nooit: zaterdagochtend vroeg naar het asiel gegaan, gezegd neem de hond nu mee, kom maar kijken bij mij dat alles in orde is. Heb er jarenlang een prachthond aan gehad!!
Laat Bobbie dit niet overkomen FOKKER!
Heb zelf altijd het standpunt gehad als kleine fokker: GEEN HOND OF PUP VAN MIJ IN HET ASIEL er zitten er helaas al genoeg honden. Fokker a.u.b. denk na!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Ik ben het helemaal met je eens Margo! :ok:
Ik hoop dat er heel snel een fijne baas voor Bobbie wordt gevonden en dat hij weer kan gaan genieten.

Even voor de duidelijkheid: het is bij ons niet bekend of de kennel die genoemd wordt in dit topic de fokker van Bobbie is. En ook weten we de precieze achtergrond niet.
Afbeelding
roos
Junior
Junior
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mei 2008 22:11
Locatie: coevorden

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door roos »

Bobby is gefokt door een zekere H.M Eurlings-vd Hoeven uit Kerkdriel.
Bobby staat ook al op de herplaatsingsite van de andere Airedale Terrier Club A.T.C.N.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door Esther »

Ik zie hem (nog) niet op de herplaatsingsite van de ATCN staan. Er staat wel een berichtje op de site van de ATVN: http://www.atvn.nl/index.php/pupbemidde ... rplaatsers.

De fokker die je noemt heb ik nog nooit van gehoord! Wat is de kennelnaam?
Afbeelding
roos
Junior
Junior
Berichten: 149
Lid geworden op: 21 mei 2008 22:11
Locatie: coevorden

Re: Herplaatsing Bobbie, reu

Bericht door roos »

Oeps, ik bedoelde ook A.T.V.N :oops:
Kennelnaam weet ik niet.
Plaats reactie