Van Donna en haar nieuwe baasje!

Plaats reactie
Barbera
Puppy
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 mar 2008 13:08
Locatie: Deventer

Van Donna en haar nieuwe baasje!

Bericht door Barbera »

Onderstaande tekst had ik toevallig vanmiddag geplaatst, maar het nieuws was voor die tijd al rond zag ik! (dat gaat snel)
Omdat ik nog niet zo handig ben ik het forum, maak ik hierbij een nieuw onderwerp over Donna.

Groetjes,
Barbera, Donna en de rest van ons gezin.
____________________________________________________

Beste allemaal,

Ik heb met bewondering jullie reacties en medeleven gelezen over Donna.

Om met de deur in huis te vallen, Donna woont nu officieel bij ons.
Ik ben 'de dame' die in eerste instantie een paar keer bij Donna is wezen kijken toen er sprake was van een herplaatsing en nadien goed contact heeft gehouden met haar vrouwtje.
Donna kwam sindsdien af en toe bij ons logeren en ze heeft woord gehouden door naar cursus te gaan en daadkrachtiger en duidelijker te worden richting Donna.
(helaas werdt Donna loops en kon ze niet mee doen met de cursus)

Er was inderdaad sprake van stress, maar er was wel degelijk veel liefde voor Donna.
Denk alleen dat het juist een beetje té veel liefde was, en te weinig orde.

Donna's vrouwtje heeft het echt geprobeerd!
Toch heeft ze afgelopen weekend ingezien dat Donna het bij ons beter heeft en de nodige aandacht, lange wandelingen en consequentie die zij haar (momenteel) niet kan geven.
Ze heeft dus écht in het belang gedacht van Donna om haar bij ons te laten.
Misschien zielig voor haar en Donna, want het is weer wennen voor Donna, maar wel het beste.
Het constante blaffen en zachtjes happen voor aandacht is geheel verdwenen.
Donna was eigenlijk gewoon een verwende puber die geen 'nee' kende.
In huis is nu ze rustig, nieuwsgierig en geduldig.
Ook is ze heel sociaal naar andere mensen toe, ze zit er gewoon zo graag bij!

Donna pubert, heeft af en toe 'oordoppen' in, maar het is de meest lieve en enthousiaste donder die er is.
Ze begint nu stukje voor stukje beter te luisteren, kan los lopen langs de IJssel zonder de benen te nemen, is gek op autorijden, spelen met andere honden, lange wandelingen door het bos en aandacht.
Donna is in een mum van tijd 'mijn schaduw' geworden, waar ik ga, daar gaat zij ook.
Ik neem haar 2 dagen per week mee naar de zaak van mijn man, waar ze veel mensen ziet en een groot afgesloten terrein om lekker los te rennen.

Omdat het destijds niet door ging met de herplaatsing hebben wij ons opgegeven voor een Aireale pup, die wordt één dezer dagen geboren.
Donna krijgt deze zomer er óók nog een klein vriendinnetje bij!
Persoonlijk denk ik dat het goed is voor Donna, en natuurlijk de pup. Donna is bijzonder lief en voorzichtig, dat is inmiddels al gebleken. Samen spelen, energie kwijt kunnen, enz.

Over 2 weken beginnen we samen op een individuele cursus van 7 weken.
Met Donna komt het helemaal goed!

Hartelijke groeten van Barbera en Donna!
Sandra

Bericht door Sandra »

wat goed zeg, donna heeft haar gouden mandje gevonden :D

veel plezier en ook voorpret voor de pup die gaat komen.
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Ze heeft haar gouden mandje dik verdiend. Goed voor haar zorgen hoor :wink: en laat eens lekker vaak horen hoe het gaat.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Ik heb Donna een keer gezien toen ze nog heel klein was. Ze woonde toen nog bij haar eerste baasje en heette Elin. Ik vond het toen al een heel leuk hondje en ik ben heel benieuwd hoe het met haar gaat en hoe ze gegroeid is! :D

Ik vind het heel erg leuk dat Donna nu in Deventer woont. :mrgreen:
Afbeelding
Barbera
Puppy
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 mar 2008 13:08
Locatie: Deventer

Bericht door Barbera »

Hallo Jeanette,

Donna is een 'hot item' geworden zie ik!
De foto is vorige week gemaakt op het terrein achter de zaak van mijn man.
Ik had hem ook naar de fokster gestuurd, vandaag geprobeerd op hem op deze site te krijgen, maar ik ben er nog niet echt handig in.
Bedankt dat jij dit inmiddels hebt gedaan.
Zo kan iedereen zien wat een mooi beestje ze is!

Volgende maand ga ik (na heel veel telefonisch en mailcontact) met Donna op bezoek bij de fokster die ook zo veel moeite voor haar heeft gedaan.

Groetjes,
Barbera
Maaike

Bericht door Maaike »

Heerlijk dat Donna nu op haar plekje is. Ik heb het een beetje gevolgd omdat onze Hero van dezelfde fokker (een nestje later) komt en dan hoor je wel eens wat. :oops:
Heel veel plezier en geluk met haar met haar.
Trouwens dat wat betrefd teef/teef combi, dat gaat best wel goed komen. Als ik zo hoor hoe je al met Donna bezig bent dan kan dat niet anders. :D
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Goed bezig Barbera! Het gaat vast helemaal goedkomen.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Topic gesplitst, het deel over teef/teef combinatie staat nu het dicussieforum. :wink:
Afbeelding
Barbera
Puppy
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 mar 2008 13:08
Locatie: Deventer

Bericht door Barbera »

Ik heb een paar foto's op het forum gezet, bij foto's.
Plaats reactie