Donna

Plaats reactie
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Nou Jeanette, ik hoop dat dit goed uitpakt. Het zou toch geweldig zijn als Donna onder betere omstandigheden bij haar eigen vrouwtje kan blijven.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Ik hoop dat ze dan ook meer (langere) wandelingen met Donna gaat maken. Het zou jammer zijn als ze alsnog in de flat wegkwijnt...
Afbeelding
Marco

Bericht door Marco »

Ik zie dit niet zo snel goed komen. Het zal denk ik een opleving zijn voordat ze in haar oude gedrag terugvalt. Zielig voor Donna. Ze moet daar zo snel mogelijk weg. :(
Marco

Bericht door Marco »

Ik heb het ook niet over Elin/Donna hoor, maar over de baas. Die gaat weer in haar oude gedrag vervallen als de effecten van de peptalks zijn uitgewerkt (vrees ik). Met Elin/Donna is niets mis. Dat denk ik al heel lang.

Ik hou gewoon niet van geklooi van baasjes. Als je het niet kan gun ik de hond een baasje die het wel kan. Ik zie niet in waarom de baasjes kans op kans moeten krijgen, vooral niet in het geval van Elin/Donna.

Wat mij ook niet duidelijk is: werd er nu wel of niet genoeg met haar gedaan? Dat kan toch kan niet allebei waar zijn. :?
Sandra

Bericht door Sandra »

ik hoop van harte dat het goed blijft gaan met donna.

en ik gun haar zo het lekker buiten lopen, zwemmen en lekker spelen met andere honden.
Jade

Bericht door Jade »

Ook ik hoop dat het goed blijft gaan en niet een handeling is van het vrouwtje puur uit eigen emotie.
Emotie die oplaaide toen ze haar knuffel dreigde te zien weggaan. :cry:

:evil:
Jade

Bericht door Jade »

Natuurlijk hoop ik ook het beste ervan!
Ik zou het alleen maar top vinden als het nu wel lukte.
Petje af dan!
Bedankt dat je zo positief bent! Dat kan ik alleen maar waarderen hoor; begrijp me niet verkeerd!
Maar dat doe je ook niet :wink:
Maaike

Bericht door Maaike »

Ik hoop voor Donna dat het toch allemaal goed gaat al neig ik wel een beetje wat betreft mijn gevoel naar de mening van Marco en denk ik ook een beetje dat het handelen uit emotie is.
Het baasje zal echt wezenlijk moeten veranderen. Maar als zij nu inziet dat Donna niet lastig is maar gewoon een airedalepuber, dan gaat het in ieder geval de goede kant op :)
Barbera
Puppy
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 mar 2008 13:08
Locatie: Deventer

Re: Donna

Bericht door Barbera »

Beste allemaal,

Ik heb met bewondering jullie reacties en medeleven gelezen over Donna.

Om met de deur in huis te vallen, Donna woont nu officieel bij ons.
Ik ben 'de dame' die in eerste instantie een paar keer bij Donna is wezen kijken toen er sprake was van een herplaatsing en nadien goed contact heeft gehouden met haar vrouwtje. Donna kwam sindsdien af en toe bij ons logeren en ze heeft woord gehouden door naar cursus te gaan en daadkrachtiger en duidelijker te worden richting Donna.
(helaas werdt Donna loops en kon ze niet mee doen met de cursus)

Er was inderdaad sprake van stress, maar er was wel degelijk veel liefde voor Donna.
Denk alleen dat het juist een beetje té veel liefde was, en te weinig orde.

Donna's vrouwtje heeft het echt geprobeerd! Toch heeft ze afgelopen weekend ingezien dat Donna het bij ons beter heeft en de nodige aandacht, lange wandelingen en consequentie die zij haar (momenteel) niet kan geven.
Ze heeft dus écht in het belang gedacht van Donna om haar bij ons te laten.
Misschien zielig voor haar en Donna, want het is weer wennen voor Donna, maar wel het beste
Het constante blaffen en zachtjes happen voor aandacht is geheel verdwenen. Donna was eigenlijk gewoon een verwende puber die geen 'nee' kende.
In huis is nu ze rustig, nieuwsgierig en geduldig.
Ook is ze heel sociaal naar andere mensen toe, ze zit er gewoon graag bij!

Donna pubert, heeft af en toe 'oordoppen' in, maar het is de meest lieve en enthousiaste donder die er is. Ze begint nu stukje voor stukje beter te luisteren, kan los lopen langs de IJssel zonder de benen te nemen, is gek op autorijden, spelen met andere honden, lange wandelingen door het bos en aandacht.

Omdat het destijds niet door ging met de herplaatsing hebben wij ons opgegeven voor een Aireale pup, die wordt één dezer dagen geboren.
Donna krijgt deze zomer er óók nog een klein vriendinnetje bij!
Persoonlijk denk ik dat het goed is voor Donna, en natuurlijk de pup. Donna is bijzonder lief en voorzichtig, dat is inmiddels al gebleken. Samen spelen, energie kwijt kunnen, enz.

Over 2 weken beginnen we samen op een individuele cursus van 7 weken.
Met Donna komt het helemaal goed!

Hartelijke groeten van Barbera en Donna!
Sandra

Bericht door Sandra »

heel veel plezier, en straks met je duo :D
Tineke

Bericht door Tineke »

Goed van je Barbera. Dat je zo heb ingezet met het vorige vrouwtje van Donna. En nu dan toch de zorg heb overgenomen. Petje af.

Heel veel plezier en uiteraard straks ook met de pup.
Jade

Bericht door Jade »

Gefeliciteerd! Eind goed al goed! Heel veel plezier samen, maar dat gaat zeker goedkomen!!!
Plaats reactie