Mijn woesteling.............

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Mijn woesteling.............

Bericht door maria »

Heeft vandaag zijn certificaat behaald voor een cursus impuls and control.

Het was een cursus van 4 lessen, waarbij je vooral de zelfbeheersing van je hond trainde.
In ons geval niet zo verkeerd dus.

Het was echt heel leuk om een keer te doen.We moesten de honden zelf laten nadenken. we mochten ze geen commando geven, maar alleen maar brokjes geven als ze gedrag lieten zien wat goed is.
We moesten ze eerst op een eigen meegenomen kleedje laten liggen. Dit kleedje moest je zo leuk mogelijk maken voor je hond. Dus elke keer als hij erop ging zitten of liggen moest je hem brokjes geven, zodat hij na een week zelf al op het kleedje ging liggen als je dat neerlegde.
Daarna moesten we onder andere brokjes vlak voor de hond neerleggen, die hij dan niet op mocht eten.
En als beloning als hij dat niet deed ,moest je hem een brokje uit je zak geven.

Bij de derde les had iedereen een bakje met brokjes die overal op de grond stonden, en daar moesten we dan langs lopen zonder dat de honden er van zouden eten. Haha volgens mij heeft mijn airedale de langste voorpoten van iedereen. Want al stond ik anderhalve meter er vandaan dan hengelde hij zo met zijn voorpoot het bakje naar zich toe.

Maar vandaag was de finale.

Je moest je hond afleggen naast een heel laag tafeltje met een cake erop en een slagroomspuit er naast. en dan moest je zelf een plak cake afsnijden, slagroom erop spuiten, naar je hond gaan, hond meenemen en netjes weglopen.

Dus ik zag de bui al hangen. Juf ook, want wij moesten als laatste.( anders had de rest niks meer te oefenen dacht ze natuurlijk)
Maar tot ieders verbazing ging het helemaal goed! Zonder ook maar naar de cake te kijken kon ik het zelf pakken.
Goed van hem hé.

gr Maria
Gebruikersavatar
marionblomsma
Junior
Junior
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 jun 2013 21:56
Mijn hond heet: nelson
Locatie: hallum

Re: Mijn woesteling.............

Bericht door marionblomsma »

Gefeliciteerd , zo zie je maar weer als je ze vertrouwen geeft gaat het GOED ! :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Mijn woesteling.............

Bericht door Esther »

Hij pakt de cake wel als je weg bent. :engel:
Alle gekheid op een stokje, van harte gefeliciteerd met het behaalde certificaat! Goed gedaan! :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Mijn woesteling.............

Bericht door mleentje »

Nou, een Airedale weet wanneer het er op aan komt! Wat de juf niet weet: Airedales stelen in het geniep. Niet als vrouwtje er bij is.Proficiat aan jullie beiden.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Mijn woesteling.............

Bericht door Eldrid »

Gefeliciteerd hoor! Hij heeft het voortreffelijk gedaan zo te lezen.

groetjes,
Diezel & Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Mijn woesteling.............

Bericht door Bor »

Gefeliciteerd. Dit zorgt ervoor dat er positief naar de airedale gekeken word! En dat hebben we dan aan jouw braverd te danken! Maar zodra je weg bent... is de cake natuurlijk ook weg!
Groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie