komen bij de baas

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
miranda22
Junior
Junior
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 aug 2010 10:38
Mijn hond heet: nog geen naam

komen bij de baas

Bericht door miranda22 »

Komt jullie hond ook zonder beloning bij veel afleiding bij de baas terug,of geen aandacht hebben voor andere honden tijdens het uitlaten( erg vervelend)
Hoe hebben jullie dit getraind?
Groetjes Miranda en tommy
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: komen bij de baas

Bericht door Eldrid »

Diezel komt wel als hij los is (alleen) en hij geroepen word. Maar als hij eenmaal aan het spelen is met een andere hond kun je op je kop gaan staan of de hele koelkastinhoud aanbieden... hij komt dus gewoon niet!
Blijven, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen (oef) oefenen, (oef), oefenen, dus.

Groetjes!
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: komen bij de baas

Bericht door Bor »

Nadat ze 2,5 zijn geweest... wil het nog weleens lukken :mrgreen:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: komen bij de baas

Bericht door Helene »

Bor schreef:Nadat ze 2,5 zijn geweest... wil het nog weleens lukken :mrgreen:
groetjes Esther
ik sluit me hier helemaal bij aan,als wij doorlopen komt Escher vanzelf achter ons aan,groeten Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: komen bij de baas

Bericht door mleentje »

Exact. Heel hard de andere kant oplopen werkt meestal wel maar dan moeten ze je wel in de gaten willen hebben.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Nyckle
Puppy
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:08
Locatie: Jubbega

Re: komen bij de baas

Bericht door Nyckle »

Niet boos zijn als meneer of mevrouw dan eindelijk wel komt. Spring een gat in de lucht. Beloon je ongelooflijk brave hond met het lekkerste hapjes. Zorg er voor dat je de hond los laat waar het veilig is en dat je geen haast hebt. Honden hebben alle tijd en kunnen niet klok kijken. Trainen, trainen. Een keer roepen en dan negeren weglopen, je verstoppen.In alle andere gevallen, hond aan de lijn.


Astor heeft ook een tijdje gehad dat hij wortels in de oren had. Heel vervelend. Maar aan de lijn heb je hem altijd onder controle.
Nu is Astor weer wortel vrij, de brave jongen. Hij komt nog sneller dan Lobke.
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: komen bij de baas

Bericht door Donna »

Kunnen ons alleen maar aansluiten bij wat hier beschreven wordt: ALS het Donna uitkomt, reageert ze heus wel als je roept, maarehhh, als ze wat anders "te doen" heeft, kun je op je kop gaan staan, geen effect! We merken wel, dat als je zelf de situatie eerder doorhebt dan zij, je nog op tijd kunt ingrijpen en ze reageert op je lokroep! En natuurlijk de hemel inprijzen als ze komt.

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
plextor10000
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011 08:49
Mijn hond heet: Tiesto

Re: komen bij de baas

Bericht door plextor10000 »

Wat klinkt het allemaal bekend

Tiesto is nu 9 maand , wat er allemaal in zijn oor zit weet ik niet, maar wel dat ze er voor niets opzitten .

We wonen 200 meter van de bossen , dus daar zitten veel konijnen, konijnen holletjes en nog meer holletjes en die zijn veel leuker dan terug komen naar een roepend baasje, en dan ook nog samen met onze andere ierse terrier , en we zijn bijna vergeten dat we een baasje hebben

Alleen op de zandvlaktes in het bos, zonder holletjes, beestjes en honden en ik roep ook nog snoepje of koekje achter de naam, dan is meneer de eerste

Maar we zijn stapelgek op onze honden
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: komen bij de baas

Bericht door Esther »

plextor10000 schreef: Maar we zijn stapelgek op onze honden
Uiteraard :mrgreen:
Zonder kuren zijn ze niet compleet vind ik. :engel:
Afbeelding
plextor10000
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011 08:49
Mijn hond heet: Tiesto

Re: komen bij de baas

Bericht door plextor10000 »

Intussen is Tiesto 1.5 jaar en Smartie , de ierse terrier 4 jaar

Luisteren is iets, wat niet altijd voorkomt in het woordenboek van een Terrier

Tiesto luistert eigenlijk erg goed, hij rent zo graag achter de konijntjes aan , maar meestal voordat je hem roept is hij er al , en een keer fluiten en meneer komt ook kijken . Maar op een zonnige zondag middag waarop ineens iedereen die een hond heeft en die door de week blijkbaar niet hoeft te wandelen , is het uit met de pret. Op iedere kruising , even links en rechts kijken , een keus maken , welke hond begroet moet worden en zoef , meneer is gevlogen , dan is roepen, fluiten , koekjes , alles overbodig , want dan zit er zand in zijn oor

Smartie is nog een ander verhaal, die kan rustig 20 meter verder staan , al snuffelend in een holletje, die kijkt niet eens op als je haar roept, en haar grote liefde is het maisveld , waar beestjes in zitten . Al rennend tussen de mais gaat de tijd voorbij, roepen heeft dan geen nut, pas als het veld leeg is , komt mevrouw eruit
ria
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 mei 2012 08:22
Mijn hond heet: amar
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: komen bij de baas

Bericht door ria »

Tjonge, dus iets typisch "Airedales"....... :lol:
Daarom houd ik Amar hier in de wijk meestal aan de riem, vooral met al die snelrijdende auto's....... Brrr, moet er niet aan denken.....
En ja: ik hou van dat lieve eigenwijze....... net één van onze kinderen..... ( wat zeg ik: allemaal.....sst. hoor...... :wink: ...)
Amar is nu elf maanden en er wordt me van alle kanten door Airedale-liefhebbers verzekerd dat alles beter wordt nadat ze drie jaar zijn...... Daar wachten we dan maar op!!!! :roll:

Fijne zondagavond nog!!
Ria en Amar. :zwaai:
Afbeelding
Niets trouwer (en ondeugender...) dan een.......... :D
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: komen bij de baas

Bericht door mleentje »

Van dat beteren als ze 3 jaar worden merk ik hier niets. Vanaf twee vrat Wilma geen kalk meer uit de muren (dwars doorheen het behangpapier) als ze zich verveelde en dat bleek vooral als ze alleen was na zessen ' s avonds. Een hondenoppas en een kalkbot bleken toen een goede oplossing. Na een tijdje hoefde ook de oppas niet meer.

Onze Wheaten reu is maar beter beginnen luisteren op zijn 10e na een medisch noodzakelijk castratie. Het zal wel van de hond afhangen.

Amar is een dame. Als ik op Wilma afga zou ik zeggen na anderhalf verbetert het wellicht iets maar Wilma is een fantastische hond aan de lijn. Los ook maar ze moet veilige ruimte hebben. Als ze het in haar kop krijgt gaat ze haar rondjes rennen, auto's of geen auto's.

Onze Wheaten is ooit een heel lichtjes aangereden. Sindsdien bleef hij op het voetpad en stak - ook als hij de benen genomen had - vrij veilig over. Niet Wilma dus.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
ria
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 415
Lid geworden op: 28 mei 2012 08:22
Mijn hond heet: amar
Locatie: ommen
Contacteer:

Re: komen bij de baas

Bericht door ria »

Als ik het snoetje van Wilma zie....., dan smelt ik hoor...... Hoe oud is ze nu? En die verhalen: ik geniet!!!
Vrienden van ons (Hengelo) hebben al 35 jaar Airedales (8 tot nu toe..) en die verzekeren me ook dat er geen twee Airedales gelijk zijn....... echt verschillend; dus ook wel aan de riem of niet......
En aangezien ik zelf niet zo'n held ben; en toch nog wel gevaren zie (niet overal, maar toch.....) ben ik toch echt wat voorzichtiger.....
Amar is me ooit éen keer ontsnapt, omdat ze achteruit deinsde voor een bijtend Pinchertje ( :evil: ) en zich zo uit de halsband trok! Het heeft echt even geduurd voor ik haar terug had, want ze werd steeds weggejaagd door dat stomvervelende Pinchertje......
Gelukkig heeft ze nu een soort tuig aan, waardoor ze niet meer achteruit uit haar halsband kan komen.....en bovendien merk ik dat ze al wel wat zelfbewuster wordt! :applaus:

Maar een dag als vandaag, met de kleinkinderen....... G*E*W*E*L*D*I*G....., wat een lieverd!!!!!! :verliefd:

Dus, hoe ze het ook gaat doen in de toekomst; wel een dame of niet....... ze is geweldig zoals ze is......
(Ja, ik weet het, ben niet meer te helpen....... :lol: )

:zwaai: , Ria en Amar.
Afbeelding
Niets trouwer (en ondeugender...) dan een.......... :D
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: komen bij de baas

Bericht door mleentje »

Wilma is drie en een half jaar en een super enthousiaste hond buiten. Binnen is ze in de regel heel rustig, al gaat ze soms plots als een kat spelen met een mot, een slak, stukje oud kouwbot, kers of een bal. Ze is een uitstekende vliegenvanger. Wij zijn hier alle vier "om". Ze is heel lief, gromt of valt niet uit naar andere honden. Eens los heeft ze wel veel ruimte nodig. De hei of in ons geval het strand zijn ideaal. Ook een bos zonder mountainbikers vindt ze heerlijk.
Hier in de stad houden we haar aan de lijn en daar is ze heel makkelijk in. We hebben haar dat overigens nooit moeten aanleren. Voor haar staat aan de lijn lopen gelijk met mee mogen en daar is ze altijd voor te vinden. Elk uitje is goed. Wel weigert ze pertinent te wandelen aan een tuigje. Het tuigje mag aan -ze krijgt het altijd aan in de wagen-, ze wil het best aanhouden tijdens de wandeling maar wenst aan een lijn vastgemaakt aan haar halsband of los te lopen.
Hoe ze is met kinderen weten we niet. We vermoeden dat dit geen problemen zou/zal opleveren.
Sinds ruim een jaar kan ze heel goed alleen zijn. We hebben een paar jaar een vaste oppas gehad waar ze naar toe kon als we 's avonds uit of een hele dag uithuizig waren. Ze kon er met andere honden klein en groot spelen. Sinds Annelies, wegens ziekte van haar man, is gestopt hebben we geen oppas meer. Op werkdagen heeft Wilma de luxe naar kantoor mee te mogen als ik niet elders moet zijn. Mijn man komt tussen de middag naar huis zodat ze eigenlijk nooit lang alleen thuis is. De foto hieronder is genomen in het piepkleine tuintje op kantoor.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie