zwemmen

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
miranda22
Junior
Junior
Berichten: 131
Lid geworden op: 01 aug 2010 10:38
Mijn hond heet: nog geen naam

zwemmen

Bericht door miranda22 »

We zouden graag tommy leren zwemmen...
Wat is de beste aanpak volgens jullie,
het water gaat ie tot de schouders in... maar als we dan een bal gooien gaat ie heel hard blaffen, zo van kan ik niet bij ga jij hem maar halen baas haha,
we denken er zelf over als hij weer helemaal beter is hem gewoon in het diepe te gooien een aantal keer, is dat wat?

Groetjes
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: zwemmen

Bericht door Eldrid »

Misschien als het water wat warmer is, moet je met Tommy mee het water in gaan.
Vaak vinden ze het niet leuk als de baas wegloopt en volgen ze wel.
Die van ons is de eerste keer gaan zwemmen zonder dat wij er bij waren...
Hij logeerde een dagje bij m'n schoonzus. Hebben we dus jammergenoeg gemist.

Groetjes,
Diezel en Eldrid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: zwemmen

Bericht door Bor »

Ik zelf ben van mening dat je zwemmen niet moet afdwingen.In het water gooien kan ook extra angstig maken. Met hem samen het water in gaan is vaak de beste optie. Bor gaat ook tot aan de schouders (dat waden hebben ze vanuit hun geschiedenis mee, als otter-jagers) Hij wil gewoon niet verder. Geen verplichting; afkoelen kan hij voldoende en conditie kan hij ook op een andere manier kweken.
Maar misschien dat jullie Tommy best wil zwemmen, als het vrouwtje ver vooruit zwemt, in de zomer.
groetjes Esther
Afbeelding
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Re: zwemmen

Bericht door Marieta »

Het heeft bij Sally allemaal niet mogen baten. Ik heb het idee dat ze niet eens bang is voor het water, maar dat ze het gewoon vies vindt. Ze wil niet eens op haar derrière zitten als ze nat is.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Isabeltje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 208
Lid geworden op: 02 jan 2011 22:32
Mijn hond heet: Bula
Locatie: Amstelveen

Re: zwemmen

Bericht door Isabeltje »

Onze vorige Airedale ging alleen het water in als het heel erg warm was.. even afkoelen. 2 stappen naar links, 2 stappen naar rechts en dan weer het water uit
Bula heeft laatst zijn eerste duik genomen, of het hem beviel weet ik niet zeker.. volgens mij schrok hij er zelf van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: zwemmen

Bericht door Esther »

Eldrid schreef:Misschien als het water wat warmer is, moet je met Tommy mee het water in gaan.
Vaak vinden ze het niet leuk als de baas wegloopt en volgen ze wel.
Zo dus maar dan is het nog afwachten tot hoe ver hij wil gaan. Benthor wil best één slag zwemmen om een bal te pakken maar bij meer dan 1 slag mag ik de bal uit het water apporteren. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: zwemmen

Bericht door mleentje »

We hebben onze vorige hond ooit in het water gegooid. Hij zwom wat angstig, leek het wel heel snel naar de kant. Arm beest. Zwemmen kon hij goed. Tot spontane zwempartijtjes is het nooit gekomen. Al is een Wheaten geen Airedale toch zie ik gelijkenis. Beiden houden er blijkbaar van tot aan de borst in het wate rte waden maar blijven met hun poten op de grond.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: zwemmen

Bericht door Donna »

Bij Donna was de eerste duik (sinds ze bij ons is) een soort van ongelukje..... We waren aan het wandelen en ze kreeg een eend in het vizier, die rende ze vrolijk achterna. De eend nam een soort van snoekduik in het water en Donna..... die volgde!
Om haar aan het zwemmen te krijgen moet je soms wat inspanning leveren; stok, bal en vooral heel erg aanmoedigen. Dan nog loop je de kans dat ze je na een paar keer aankijkt en lijkt te willen zeggen: "Nu ga je 'm zelf maar halen!". Als ze vies is willen we soms graag dat ze het water ingaat en natuurlijk wil ze dan juist niet. Ik ben er niet voor om te dwingen. Een tijdje terug kregen we van een dame hier uit de buurt de gouden tip: Drijfkoekies, zoals zij het noemt. Brokjes die blijven drijven.
Donna doet bijna alles voor eten en ja, ze duikt de drijfkoekies ook achterna. Begin met een beetje dicht bij de kant en vervolgens wat verder het water ingooien.
Dat Donna geen water angst kent hebben jullie kunnen lezen in het stukje "Afzwemmen", dus dat helpt. Denk dat de koekjes methode kan helpen een hond te leren zwemmen (en het helpt ons haar het water in te krijgen om even te badderen!)

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
plextor10000
Puppy
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011 08:49
Mijn hond heet: Tiesto

Re: zwemmen

Bericht door plextor10000 »

We hebben een Ierse terrier en Tiesto , de airedale

We wonen dicht bij een kanaal, waar de kant erg geleidelijk afloopt , de Ier denkt er nog niet aan om te gaan zwemmen, Tiesto , zit er al in voordat je er erg in hebt

Afdwingen zou ik niet doen, als het warm is , en vooral als andere honden ook in het water zijn, komt er een moment dat ze al rennend ineens in het water zijn, en soms te diep om te lopen en ze zwemmen verder. Dit gaat allemaal vanzelf. Je kunt een beetje helpen door een balletje of een stok eerst een klein stukje in het water te gooien en dan steeds iets verder
Plaats reactie