Finn op de Basiscursus

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
Maaike

Finn op de Basiscursus

Bericht door Maaike »

Vorige week Dinsdag zijn we met finn begonnen aan de basiscursus bij de Martin Gaus hondenschool in Malden.
Eerst kregen we een gedrags test. Wat daar uit kwam was al een beetje te raden. De trainster die ook Hero heeft getraind zei meteen al dat Finn een heel ander hondje is dan Hero. Hero was heel erg zeker van zijn zaken en voor niets bang. Finn is wat dat betreft een stukje gevoeliger en heeft wat meer herstel tijd nodig nadat ie ergens van is geschrokken.
Ik merkte dat thuis ook al. Als ik met 2 honden ga wandelen dan is Finn een stoere bink maar neem ik hem alleen mee dan is daar niet veel meer van te zien. Dus was ik al bezig om Finn een paar keer per dag alleen mee te nemen en dat resulteerd er nu al in dat hij minder onzeker is.

Ook tijdens het trainen merk ik dat Finn heel anders is. Hij is heel erg op mij gefocust wat het trainen heel prettig maakt. tijdens het aandacht lopen blijft hij naar me kijken en hij volgt ook na de beloning goed verder.
Hero had na de beloning meer zoiets van ; oke, klaar is kees. :roll:
we zijn nu bezig met zit en wacht 15 sec. Op riemlengte ging dat al heel goed en we moeten dat nu gaan uitbouwen tot 4 mtr (lange lijn) Ook het " hier" komen hebben we als huiswerk op gekregen.
Dat vind ik altijd leuk om te doen.
Net samen met Niels geoefend. We roepen om de beurt "Finn Hier" en als ie dan komt moeten we clicken en belonen. In het begin stonden we vrij dicht bij elkaar maar uit eindelijk stond Niels bij de voordeur in de gang en ik bij de achterdeur in de bijkeuken. Finn vond het een geweldig spelletje . Op het laatst Hero ook mee laten doen (die hadden we even in de tuin geparkeerd) hahaha wat een lol is dat. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Klinkt goed! Veel plezier met trainen :D
Afbeelding
almar
Junior
Junior
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 mei 2008 13:33
Locatie: Zaandam

Bericht door almar »

Heel veel plezier.
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Het is een hoop werk dat opvoeden, gelukkig heb je er plezier in! Dat is heel belangrijk.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

basiscursus

Bericht door Helene »

Klinkt allemaal heel goed Maaike,waarom een gedragstest?Is dat om het trainen beter te kunnen afstemmen op de hond?Ik had al op de website gelezen dat ze bij de Martin Gaus hondenschool werken met clickers.Ik ben heel benieuwd,het kan mij niet snel genoeg 6 febr. worden.Groeten Hélène
Maaike

Re: basiscursus

Bericht door Maaike »

Derkx schreef:Klinkt allemaal heel goed Maaike,waarom een gedragstest?Is dat om het trainen beter te kunnen afstemmen op de hond?Ik had al op de website gelezen dat ze bij de Martin Gaus hondenschool werken met clickers.Ik ben heel benieuwd,het kan mij niet snel genoeg 6 febr. worden.Groeten Hélène
In die gedragstest kunnen ze inderdaad zien wat voor soort hond je hebt. Heel erg zeker en dominant of angstig en onzeker en alles wat daar tussen in zit. Bij de indeling van de traingroep wordt rekening gehouden dat de zekere en dominante honden niet bij een angstig en onzeker hondje in de groep komen om de training voor alle honden leuk te houden. Bovendien kan er dan ook beter gelet worden op gedragingen tijdens de trainingen. dat is het fijne van een Martin Gaus school. er wordt gekeken naar de hond en de baas hond relatie. Rekening houdend met het ras en de herkomst van je hond.

Clickeren is heel erg leuk. In het begin erg makkelijk om allerlei commando's aan te leren maar later ook voor allerlei andere dingen. Bv Afleren van overmatig blaffen. Licht aan en uit doen, voor dood liggen, omrollen. Foto's aan wijzen en noem maar op.
Als Hero en Finn de clicker zien dan weten ze dat er getraind gaat worden en ze zitten er dan meteen klaar voor :lol:
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: basiscursus

Bericht door Helene »

Maaike schreef:
Derkx schreef:Klinkt allemaal heel goed Maaike,waarom een gedragstest?Is dat om het trainen beter te kunnen afstemmen op de hond?Ik had al op de website gelezen dat ze bij de Martin Gaus hondenschool werken met clickers.Ik ben heel benieuwd,het kan mij niet snel genoeg 6 febr. worden.Groeten Hélène
In die gedragstest kunnen ze inderdaad zien wat voor soort hond je hebt. Heel erg zeker en dominant of angstig en onzeker en alles wat daar tussen in zit. Bij de indeling van de traingroep wordt rekening gehouden dat de zekere en dominante honden niet bij een angstig en onzeker hondje in de groep komen om de training voor alle honden leuk te houden. Bovendien kan er dan ook beter gelet worden op gedragingen tijdens de trainingen. dat is het fijne van een Martin Gaus school. er wordt gekeken naar de hond en de baas hond relatie. Rekening houdend met het ras en de herkomst van je hond.

Clickeren is heel erg leuk. In het begin erg makkelijk om allerlei commando's aan te leren maar later ook voor allerlei andere dingen. Bv Afleren van overmatig blaffen. Licht aan en uit doen, voor dood liggen, omrollen. Foto's aan wijzen en noem maar op.
Als Hero en Finn de clicker zien dan weten ze dat er getraind gaat worden en ze zitten er dan meteen klaar voor :lol:
Wat goed dat ze op zo'n school rekening houden met het ras,en dat ze er geen eenheidsworsten van willen maken.Het karakter van een labrador of herder is toch heel anders.Ben blij dat ik van die hondenschool hier weggegaan ben.Groeten en bedankt Hélène
Plaats reactie