agilty(behendigheid) of breitensport

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
Evelien
Junior
Junior
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mar 2008 10:16

agilty(behendigheid) of breitensport

Bericht door Evelien »

Ik ben me een beetje aan het oriënteren wat ik met onze hond zou willen gaan doen als hij 1 of 1 1/2 jaar is. Dit duurt nog een hele lange tijd maar het is wel leuk om andere verhalen te horen.

Heeft er iemand ervaringen met agilty(behendigheid) of breitensport?
Waarom heb je voor die ene sport gekozen?
Waar volgen jullie die sport?

Evelien
Gebruikersavatar
Babiche
Puppy
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 09:56

Bericht door Babiche »

Hoi Evelien,

Allebei de sporten zijn erg leuk om te doen het is maar net wat de hond leuker vindt en wat je zelf leuker vindt om te doen. Ikzelf heb het idee dat je met de Airedale alle soorten sport kunt beoefenen zolang je maar voldoende afwisseling inbouwt.

Zelf doe ik met Azar Flyball en behendigheid en dat ga ik straks met Titan ook doen.

Zelf vind ik behendigheid heel erg leuk en voordat ik dit met de Airedales ging doen heb ik het al 13 jaar met onze poedels gedaan.

Zelf doe ik het bij onze vereniging in Rotterdam welke aangesloten is bij de FHN welke ook landelijke wedstrijden organiseert net zoals de Cyno. (is een organisatie van de kynologen verenigingen)
Er zijn genoeg verenigingen waar je deze sporten kunt beoefenen en ik zou gewoon tegen die tijd gaan kijken bij een paar zodat je zelf kunt kiezen wat je het meest aanspreekt.

Groetjes,
Babiche
[img]http://airlet.nl/test/azarban.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Ik doe behendigheid met Benthor en ik vind het geweldig leuk om te doen. :D

Zie hier wat foto's
http://www.airedaleforum.nl/forum/viewtopic.php?t=1804
Afbeelding
Maaike

Bericht door Maaike »

Wat is Breitensport????
Evelien
Junior
Junior
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mar 2008 10:16

Bericht door Evelien »

Kijk maar eens op breitensport.nl of breitensport.com, ik heb het ook alleen maar van lezen hoor dus daarom ben ik zo benieuwd naar praktijkverhalen. breitensport wordt hier namelijk redelijk in de buurt gegeven.

Evelien
Maaike

Bericht door Maaike »

Dat lijkt me heel erg leuk. Maar er zit hier geen club in de buurt waar ik die sport zou kunnen gaan doen.
De eerste de beste is al gauw drie kwartier rijden. :cry:
Jade

Bericht door Jade »

Breitensport is hetzelfde als Combi-sport of Turnierhundesport. Dat is wat ik met Rossi doe.
Wij vinden het allebei erg leuk en bij ons in de buurt (limburg) zit gelukkig een hondenschool die het beoefent. Het is ongeveer hetzelfde als Agility, alleen is het voordeel van deze sport dat er geen 'scherpe' wendingen in zitten als bij Agility, hetgeen de gewrichten van een grote hond natuurlijk ten goede komt. Bij deze sport staan alle onderdelen recht achter elkaar uitgezet.
Binnenkort gaan we deze sport combineren met Rally-O. Dan komt er dus wat meer gehoorzaamheid bij kijken. Je krijgt dan in het parcour diverse bordjes te staan met opdrachten in het kader van gehoorzaamheid.

Ik vind het helemaal geweldig want het is ook nog goed voor mijn eigen conditie.
Plaats reactie