Filmpje gehoorzaamheid Airedale

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Jade

Filmpje gehoorzaamheid Airedale

Bericht door Jade »

STOER :shock:

Je kunt (zoals jullie wellicht weten) daarna nog meer filmpjes uit dit genre bekijken door er gewoonweg op te klikken. Staan dan rechts ernaast!
Jade

Bericht door Jade »

Zeg dat wel ja! Geeft de burger moed en inspiratie!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Ik vind het heel knap maar ik zie liever een ondeugende airedale. Deze is mij toch wat te baasgericht. :mrgreen:
Afbeelding
Maaike

Bericht door Maaike »

uuhhhh ik heb het filmpje ff aan Hero laten zien :wink: . Zo moet het er op de cursus dus ongeveer uitzien :lol:
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

:lol:
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Sandra

Bericht door Sandra »

:lol: 8) :lol:
Gally
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 307
Lid geworden op: 25 sep 2006 14:46
Locatie: Brabant

Bericht door Gally »

Ik hou niet van dat slaafse, bij geen enkel ras maar zeker niet bij een Airedale.
Natuurlijk moeten ze gehoorzaam zijn maar dat is wat anders.
Airedale4ever
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Gally schreef:Ik hou niet van dat slaafse, bij geen enkel ras maar zeker niet bij een Airedale.
Natuurlijk moeten ze gehoorzaam zijn maar dat is wat anders.
Mee eens. Als een hond behalve een will to please verder geen eigen wil heeft dan vind ik er ook niet zoveel aan.
Afbeelding
Jade

Bericht door Jade »

Ik denk het ook Jeanette. Ik denk niet dat hij ALTIJD zo loopt! Ik blijf het knap vinden om de aandacht juist van een Airedale zo vast te kunnen houden :shock:
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Toch ben ik het met Nel en Esther eens. Deze hond komt op mij ook als bijna slaafs over. Ik heb wel bewondering voor dit teamwork, maar van mij mag het iets minder...
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Tineke

Bericht door Tineke »

Goh nu als mijn honden dit zien hebben zij nog veel te leren. Het komt inderdaad heel slaafs over.
Ik vind het toch wel knap dat je dit zo'n eigenwijze airedale dit geleerd krijg.
Dat hoeft van ons ook niet. Maar iets meer op ons gericht dan momenteel mag wel.
Van het weekend naar het strand geweest en op een gegeven moment waren zij toch wel een eind weg van ons. En dan krijg ik het altijd benauwd, :oops: gelukkig is mijn man wat rustiger. :)

Ze kwamen wel weer naar ons toe, wij hebben ze eigenlijk geen 1 keer hoeven te halen. Maar je moet wel geduld hebben. :roll:
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Tineke schreef: Ik vind het toch wel knap dat je dit zo'n eigenwijze airedale dit geleerd krijg.
Er zijn fokkers die specifiek werkhonden fokken. Ze selecteren ouderdieren dan ook op bepaalde karaktereigenschappen (denk ik).
Ik denk dus dat de airedale uit het filmpje van nature al wat baasgerichter is.
Afbeelding
Jade

Bericht door Jade »

Als het Doggydance zou zijn zou het er wat vriendelijker uitzien :wink:
Tineke

Bericht door Tineke »

Ik zat net te bedenken, veronderstel als zowel Sheila als Kyra zo goed luisteren, dat ze inderdaad bijna "vastgeplakt" naast mij lopen. Dan kan ik volgens mij geen been meer verzetten :lol: :lol: :lol:
Maaike

Bericht door Maaike »

Hero kan ook goed volgen........als ie zin heeft :wink: . Ron zit vaak bij de trainingen te kijken en zegt na afloop altijd dat die andere honden altijd zo mak en volgzaam zijn :? terwijl mijn training met Hero meer weg heeft van "doet ie het of doet ie het niet" :roll: :lol: .
Dat is ook juist het punt waar wij zelfs bij een Martin Gaus school tegen aan lopen. Ze willen graag volgzame honden zien en als je een hond als een airedale hebt waar je je mee uit de naad traint maar die toch lekker zijn eigen wil heeft dan heb je minder kans van slagen. Zelfs als wij zouden zien dat hij het voor zijn doen heel goed zou doen.
Laat een airedale aub zijn eigenwijsheid behouden anders zou het geen airedale meer zijn :D
Plaats reactie