wandelen met airedale terriër

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
Evelien
Junior
Junior
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mar 2008 10:16

wandelen met airedale terriër

Bericht door Evelien »

We hebben nog geen hond zoals jullie kunnen lezen in de voorstelronde maar ik heb een vraag. Op verschillende sites lees je wel hoe je het wandelen opbouwt bij een hond tot 1 jaar.
Wat zijn jullie ervaringen daarna? Wij houden van lange wandelingen te maken tot zo'n 20 km en snappen dat dit onmogelijk is met een hond die niet getraind is.
Hoe bouwen jullie wandelingen op die dus langer duren dan 1 uur. Ik snap dat je de wandeling dan steeds wat langer kan laten duren maar vanaf welke leeftijd kan een airedale terriër een wandeling maken van 12-16 km. We willen nl niet dat de hond geforceerd wordt omdat dit niet goed is voor gewrichten etc.

Evelien
Jade

Bericht door Jade »

Evenlien,

Zelf heb ik een pup van 21 weken. Ook wij wandelen graag lang, maar dit kan in het begin dus niet.
Onze andere 2 honden leveren dus ook in nu.
Ik laat ze alledrie tegelijk uit.
De vuistregel hiervoor is 1 minuut per week leeftijd...
Dus ik zou nu 21 minuten mogen wandelen per wandeling.
Tineke

Bericht door Tineke »

Daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
Dan behalve onze Airedales altijd mee op vakantie gingen naar Oostenrijk. En zij daar altijd heel goed hebben meegewandeld. Ze waren dan 's avonds wel heerlijk moe.

Eentje Ruby is zelf mee op hun huttentocht geweest.
Dus wandelen met Airedales gaat prima. :)
Evelien
Junior
Junior
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mar 2008 10:16

Tineke

Bericht door Evelien »

Heb jij nog enig idee hoe oud julliehonden waren toen je 12-16 km liep?
Aan forceren heb je idd niets dus vandaar dat ik voornamelijk op zoek ben naar ervaringen vanf 1 jaar.

Evelien
Tineke

Bericht door Tineke »

Nu volgens mij was Ruby ca. 1,5 jaar toen zij voor het eerst mee ging naar Oostenrijk.
De hond er voor Perla, weet ik niet meer. Maar volgens mij was zij de 1 ook net gepasseerd.
Onze kinderen waren ook jong toen, dus er werd sowieso een rustdag tussen de wandelingen doorgepland.
Plaats reactie