het gaat weer voor geen meter

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
Maaike

het gaat weer voor geen meter

Bericht door Maaike »

Met Hero is het helemaal naadje pet op de training. Hij wil niet af liggen en als het tegenzit ook niet op commando zit. Aandacht lopen gaat maar mondjes maat en volgen......ach daar ga ik het hier niet eens over hebben.
Nou heeft Hero tijdens de vorige cursus ook zo'n periode gehad en hij begint nu hevig te puberen dus ga ik er van uit dat het wel weer bij trekt. Ik ben er dan ook nogal koeltjes ondergebleven en we gaan weer even een paar daagjes negeren hier in huis. MAar toch is het niet prettig als hij er zo'n zooitje van maakt tijdens de training terwijl je weet dat ie het allemaal goed kan :roll: .
Tineke

Bericht door Tineke »

Het gaat weer over, zeggen ze
Mogen we wel hopen. Sheila en Kyra kunnen er ook wat van. Afgelopen woensdag bleef Sheila maar met die neus over het gras schuiven. :roll: Ik kreeg er wat van. De instructrice zei dat dit ook met het karakter te maken heeft en heel veel geduld moeten hebben. Nu dat valt soms niet mee.

Iemand suggereerde om een speurcursus te volgen. Maar daar moet ik niet aan denken. Dan blijft ze snuffelen en dat vind ik maar niks. :(
Sandra

Bericht door Sandra »

komt allemaal goed hoor 8)
Maaike

Bericht door Maaike »

heerlijk dat ik op dit forum zit hoor. Soms heb je het gewoon ff nodig dat je begrepen wordt. (niet te dramatisch oppikken hoor)
De cursusleidster zij vanmorgen ook al dat ie al flink aan het puberen is en dat een airedale nu eenmaal niet de makkelijkste hond is om 1,2,3 op te voeden. Wel fijn dat er daar naar het type hond wordt gekeken en niet alleen naar het kunstje wat je moet doen.
Gebruikersavatar
Boukje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 264
Lid geworden op: 29 nov 2007 15:48
Contacteer:

Bericht door Boukje »

[quote="Jeanette"

Bij ons op het examen zeiden ze ook al dat de Airedale nu eenmaal niet de makkelijkste hond is om op te voeden en dat je stevig in je schoenen moet staan. En wij hadden 3 Airedale's in onze eerste groepen. Bij mijn examen alleen het teefje nog, want de andere reu was naar de maandag gegaan.
Het teefje was trouwens gezakt, deze zat wel heel erg in de puberteit en wilde helemaal niets :roll:[/quote]

Zucht ik heb ook zulke dagen met Jane, dat ze totaal niets wil. Dan is ze continu ook aan het grommen en blaffen. En wil de meest simpele dingen niet.

Ze probeert ook continu allemaal spullen te jatten en er is dus al aardig was gesneuveld (ondanks dat ik goed oplet). maar ze steelt nu ook uit kasten (dus kindersloten er op gedaan enzo).

Ik vind haar super, maar ik vind deze periode toch wel erg lastig. Ik krijg soms ook nare opmerkingen van mensen op straat als ze weer in een bui is en niet luistert, vind ik ook raar (en irritant). Soms weet ik niet wat ik moet als ze niets wil hihi.

Maar hoe dan ook het zal wel even doorbijten zijn :wink: Ik vraag me trouwens af of de puberteit bij vrouwtjes honden heftiger is dan bij mannetjes? Iemand hier een antwoord op?
Ik heb een airedale genaamd Jane, ze is nu ruim 1 jr.
Gebruikersavatar
Boukje
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 264
Lid geworden op: 29 nov 2007 15:48
Contacteer:

Bericht door Boukje »

Hoi Maaike,

jammer dat Hero niet zo goed luisterd tijdens de cursus. Ik heb dit met Jane ook (bijna iedere les :shock: ) en thuis doet ze het dan heel goed.

Nu heb ik ook een periode (wisselt per dag hoor) dat ze thuis opeens ook niet meer wil. DIe puberteit is best lastig hehe.

Heel veel succes in ieder geval met trainen :-)
Ik heb een airedale genaamd Jane, ze is nu ruim 1 jr.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Heeft dat niet luisteren te maken met puberteit dan? Dan is Benthor nu al ruim 2 jaar in de puberteit. :lol:

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat een eigenzinnige hond tijdens zijn hele leven periodes heeft waarin hij/zij dit soort grappen uithaalt :wink:
Afbeelding
Sandra

Bericht door Sandra »

8) ja helemaal mee eens welkom in de wereld van de airedale terrier :lol:
Tineke

Bericht door Tineke »

Het is inderdaad makkelijk (zelf doe ik het ook :oops: ) om de schuld te geven aan de puberteit.

Maar ik weet van onze vorige hond dat die met 7 jaar ook soms momenten had van totaal niet luisteren.
Zij zat altijd bij ons op kantoor en dan lag zij voor de deur. En heel vaak nam zij de benen als de deur openging. :roll:
En pas het laatste jaar gebeurde dat amper meer en luisterde ze.

Het heeft denk oom meer met het karakter van de Airedale te maken.

En zeg nou zelf luisteren kinderen nu altijd perfekt, die hebben ook wel eens de buien. :lol:
Maaike

Bericht door Maaike »

EN weet je wat nu zo leuk is? Ik zou geen ander ras meer willen :lol: :lol:
Maaike

Bericht door Maaike »

Klopt helemaal. :wink:
Plaats reactie