Sheila en Kyra op cursus Sociale Huishond

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Jade

Bericht door Jade »

Ik zou ook zo graag zien dat Rossi niet opspringt... Dat zou een genot zijn :lol:
Dus oefenen oefenen oefenen maar. Allen de meeste mensen snappen er geen biet van. Juist als hij opspringt beginnen ze te aaien. Zelfs de instructrice van de cursus doet het tijdens het begin van de les. Maar dat is meer omdat ze ervan geniet dat Rossi voor niks bang of terughoudend is... maar toch :roll: Volgende keer zeg ik er wat van denk ik.... of in ieder geval vragen waarom ze dat doet.

Aan het begin van elke les komt ze wel de groep langs en krijgen wij een hand van haar en maken even een praatje... Dat gaat 9 van de 10 keer goed. :lol:
Jade

Bericht door Jade »

Jeanette schreef:Bekend probleem, Debby ...
Maar toch maar oefenen en anders zo laten :mrgreen:
Mensen vragen dan zelf om smerige poten op hun kleding, toch?
Dat is wel zo, maar het gebeurd ook bij mensen die er niet om vragen :lol: :wink:
Maar het zal wel zo moeten anders was het anders, zegt mijn moeder altijd! :wink: Wat een wijsheid he :lol:
Corrie Lange

Bericht door Corrie Lange »

......
Laatst gewijzigd door Corrie Lange op 22 jul 2008 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke

Bericht door Tineke »

Wij zijn net terug van onze stadwandeling. Baasje en de honden liggen uitgeput, dus vrouwtje kruip even snel achter de laptop om verslag te doen.

We waren met ongeveer 8 honden en hun baasjes of vrouwtjes en 3 begeleiders van de MGschool.
De bedoeling was dat de honden niet hoeven te volgen.
Maar zij mochten niet trekken of opspringen naar andere mensen. Aandacht voor de baas of vrouw en commando's opvolgen.

Wij hebben eerst over een klein marktje gelopen met etenskraampjes. Vervolgens moesten zij bij een waterfontein gaan zitten, zonder aan het water zitten. Ging goed :lol: .
Daarna door een drukke straat gewandeld en vervolgens door het centrum, waar nu een grote bouwput ligt om een ondergrondse parkeergarage komt. Daar was het smal om te lopen langs de winkels. Dus allerlei mensen, honden, kinderwagen, fietsen etc. kwamen vlakbij. Ergens moesten zij gaan zitten en een kindje aaide toen een paar honden terwijl zij bleven zitten. Ging goed :)
Vervolgens door een overdekt centrum gelopen en naar een terras gegaan, daar moesten wij gaan zitten en de honden af. Ook dat ging goed. :)

Daarna naar een druk kruispunt met spoorovergang, daar moesten zij weer gaan zitten op de stoep, terwijl er een trein en auto's, fietsers en wandelaars voorbij liepen moest je zorgen dat je hun aandacht vasthield en blijven zitten. Dat ging goed, alleen er stond naast mij een vrouw met een drukke Golden Retriver, die had haar brokjes in een grote witte plastic zak voor haar. En dat kwam iedere keer vlak voor Sheila haar neus :roll: en tot overmaat van ramp begon die vrouw heel de tijd tegen Sheila te praten i.p.v. haar eigen hond (die het hard nodig had :!: :roll:

Sheila bleef zitten, maar meer aandacht voor die vrouw (of liever gezegd de witte plastic tas :lol: ).

Daarna gingen wij weer naar het centrum en bij een straatmuzikant moesten ze weer netje blijven zitten. Ging goed :)
Toen een stukje verder afblijven. En weer kwamen 2 kinderen langs om te aaien en dan moesten ze blijven zitten.

Dus wij zijn niet ontevreden. Wij kregen onderweg nog tips. Voor Sheila om haar iedere keer te belonen, als zij naar mij kijkt. Dit omdat zij zo erg snuffelt en onverschillig is. En inderdaad het ging beter.
En bij Kyra om haar riem wat korter vast te houden, te laten rusten op mijn linkerheup, zodat zij meer naast mij loopt. Zij is namelijk zo enthousiast dat zij vaak voor mij gaat lopen en naar mijn rechterkant wil voor haar brokjes. :wink:

Dus daar ga ik deze week wat meer mee oefenen.
Jeannette
Junior
Junior
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 dec 2006 12:00
Locatie: Heukelom
Contacteer:

Bericht door Jeannette »

Met mijn hond Casper zit ik ook op SHH, en ook hij heeft moeite met niet tegen mensen opspringen. Nu heeft onze instructeur ons op de site www.FHN.nl gewezen. Daar kun je tercht voor de eisen die worden gesteld tijdens het examen SHH. Hieronder tref je de link rechtstreeks naar die pagina.
http://www.fhn.nl/downloads/GG%20Social ... uitleg.pdf
Jade

Bericht door Jade »

Ik ben jaloers! Misschien ga ik dit een keer zelf doen... :wink: Op eigen houtje zeg maar.
Goed hoor van de meiden!
Sandra

Bericht door Sandra »

girlpower die meiden 8)
Tineke

Bericht door Tineke »

Ben vanavond weer geweest met beide honden. Harry kon niet mee. En ik had het idee om halverwege de les van hond te wisslen.

Maar er was een vrouw die haar hond deed ook mee aan de les, maar werd begeleid door een andere vrouw (waaarom, geen idee). Nu wilde zij wel met Sheila oefenen.
Ik met Kyra, nu dat heb ik geweten. Kyra was ontzettend druk vanavond. Ze zag de andere honden en trok mij er gelijk naar toe. Piepen en blaffen. Op het veld, werd ze door het dolle heen als ze maar dacht dat ik een brokje in mijn hand had. Als het te lang duurde naar haar zin, dan sprong ze ernaar. :roll:

Pas halverwege werd zij iets rustiger en ging het beter. Snuffelde wel heel veel.

Sheila ging niet verkeerd. Maar die mevrouw deed het niet helemaal goed. :roll: Bleef het commando maar herhalen en maakte lange commando's.
Maar ik was al blij dat zij toch kon oefenen. En met de oefening in een driehoek en op het terras kon ik zelf doen met beide honden.

Nu liggen zij weer uigeput te slapen en ik ook bijna. :wink:
Sandra

Bericht door Sandra »

poeh ja daar word je moe van.

maar je bent goed bezig met je meiden.
Tineke

Bericht door Tineke »

Net weer terug van de les. Heel de tijd in de regen :(
Alleen met Kyra geoefend. Sheila heeft weer last van een achterpoot (die loopt ze op te trekken, als ze eenmaal weer in beweging is dan gaat het wel weer.), die heeft lekker in de auto gelegen en daarna apart nog even uitgelaten en meegespeeld.

Maar Kyra deed het voortreffelijk. Ik was zelf er ondersteboven van :o .

We moesten eerst langs een straat met speelgoed lopen. En ze keek maar een enkele keer erna en voor de rest aandacht voor mij. :? Dat moesten wij een paar keer doen.
Verder naar elkaar toelopen, zitten en weer verder lopen langs elkaar heen. Ze snuffelde wel af en toe, maar oke dat mag.

Daarna zit en blijf voor 3 minuten op afstand. weer terug rondje om haar heen lopen en weer 3 minuten zit en blijf. Deed ze perfect. :D

Dit hebben wij ook met af gedaan. Daar kwam ze 1 keer omhoog, maar pas bij de 2e keer. :D

Toen moesten wij met de hond naast ons zitten een straat vormen en daar ging de instructrice doen alsof ze een jogger was :lol: . En liep hard vlak langs de honden en om ze heen. Dat deed ze 3 keer, toen iemand anders 2 keer en als laatste een vrij lange man en die deed nog extra druk of gek bij de honden. En Kyra wilde alleen de 2e keer opstaan.
En toen die man zo wild deed, toen bleef ze wel zitten maar volgde hem wel helemaal met de kop.
:lol:

Daarna zonder riem zitten, wacht en hierkomen - voor je gaan zitten en daarna naast je zitten.

Dat ging helemaal goed, alleen dat naast zitten niet helemaal. Zij is nu "voet" gewend (achter je langs links gaan zitten) maar nu moest zij voor langs en links naast je gaan zitten.

Dit doet instructrice express deze 2 manieren leren. Want sommige honden hebben zoiets bij "hier komen" van o dat weet ik wel ik ga gelijk achter langs en naast je zitten. Terwijl zij eerst voor je moeten gaan zitten.

Nu ik was hardstikke trots op mijn ondeugende meid en heb haar extra geknuffeld.

Volgende keer weer hopelijk met Sheila.

Ik ga wel aan dat ze het tijdens de les beter doen dan thuis tijdens de wandeling. Want als ze kinderen of andere honden zien, dan gaat Kyra helemaal uit de dak. En dan krijg ik ze niet echt rustig.
Volgens haar moet ik meer dat apart oefenen met ze. Maar helaas dat lukt niet altijd. :(
Jade

Bericht door Jade »

Bekend probleem hier! :?
Maar wat zul je trots zijn op deze meid!
Sandra

Bericht door Sandra »

toppie hoor
Tineke

Bericht door Tineke »

Bij de training goed en vanochtend tijdens uitlaten niet. :(

Oefening zit - wacht - hier gedaan. Sheila deed het goed. :D
Maar Kyra rook ineens iets en terwijl ik hier riep ging zij ervandoor. Naar de zijkant van het water.
Ging daar rollen en snuffelen en had geen aandacht meer voor mij.
Doorgelopen en roepen, maar nee hoor hielp niks.
Toen ben ik hard rennend met Sheila er langs gegaan en toen had zij weer aandacht voor mij. Kwam even mij richting uit, liep terug en toen ik doorliep kwam ze eindelijk. :roll:

Gelukkig daarna deed ze een andere oefening weer goed. :)
Maaike

Bericht door Maaike »

[quote="Tineke"]


Maar Kyra rook ineens iets en terwijl ik hier riep ging zij ervandoor.

hahahaha goh komt me errug bekend voor :lol:
Tineke

Bericht door Tineke »

Gisteravond weer geweest. De andere mevrouw ging weer met Sheila. En dat ging goed. Het commando's geven ging nu beter bij haar. :)

Maar Kyra was weer overactief en ging van geen meter. Ja even een brokje in mijn hand dan wel. Maar zodra ze die gekregen had, dan ging ze weer de eigen gang.

Bij 3 minuten afliggen, kwam ze 4 keer overeind, bleef wel staan en op mijn commando ging zij weer af.

Maar o als ze merkt dat zij aandacht van iemand heeft. Zoals op de terrasoefening, dan is zij niet te houden. :roll:

Tanden laten zien, dat ging goed :lol: Gelukkig 1 ding goed :wink:
Plaats reactie