Sheila en Kyra op cursus Sociale Huishond

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Jade

Bericht door Jade »

Moed houden! En inderaad... positief blijven!
Tineke

Bericht door Tineke »

Ik heb wel het idee dat ze daarvoor nog wel wil werken. Spelletje wordt wat lastiger omdat ik momenteel alleen nylon bone's heb, vanwege de sloopwoede van Sheila.

Ik ga wel voor nieuwe dingen kijken, maar met zijn tweeen krijg ik met een speeltje niet voorelkaar. Want dan wordt de ander jaloers. :roll:

En inderdaad Debbie en Corrie het is moeilijk, maar ik blijf wel positief. Omdat ik wel zie dat ze het snappen en Airedale terrier's zijn :wink:
Sandra

Bericht door Sandra »

tuurlijk gaat het goed komen :D

ik trainden altijd apart met ze, ik ging naar een rustig veld in het bos.
daar deed ik er één even aan een boom vast [ :oops: wel weer mee naar huis hoor ] :lol:
dan trainen met de één en daarna met de ander.

toen ik verder was,lag de gene die moest wachten gewoon los [ gelijk training af en blijf ].
lukt het niet met zijn twee dan kan je ook eerst met de één uit en dan met de ander [ als je daar zin in hebt ]

succes :!: en airedale terriers zijn heerlijk om te trainen [ :oops: vind ik dan ]
Tineke

Bericht door Tineke »

Woendagavond weer wezen trainen. Ging op zich niet slecht. Het begon al gelijk toen ik aankwam. Ik was vroeg en liet eerst Kyra op het grasveld even uit en zette haar aan de auto vast (trekhaak). Daarnaa Sheila en toen begon Kyra te blaffen.

Heel de tijd bezig geweest om ze rustig te krijgen en te laten zitten. En yes dat is gelukt, terwijl er toch op 3 grasvelden achter ons getraind wer met allerlei honden. Ik was trots. :)

Dan naar de verzamelplaats lopen, dat was weer hopeloos. Veel getrek en onrustig. :roll: Gelukkig kwam de instructeur mij verlossen van Kyra. Maar ook bij haar bleef Kyra erg enthousiast, maar wij kregen ze toen beter onder controle.

Tijdens de training nam een andere vrouw Sheila en in het tweede gedeelte Kyra.
Ze deden de oefeningen niet slecht en alleen met volgen was het gras toch wel heel interessant. :(

Bij af wacht en hier, ging het goed maar Sheila ging even de andere kant op, maar toen ik weer Hier riep, kwam ze gelijk. :)

Momenteel ben ik heel veel aan het oefenen met Hier komen. Omdat Sheila nogal traag reageert, en ik wil ze proberen vaker los te laten op het losloopgebied vlak bij huis.

Dat doe ik u al een paar dagen en dan een paar keer bij mij roepen en weer vrij laten gaan. En ik moet zeggen er zit vooruitgang in. :)

Ik krijg er meer vertrouwen in dat ze bij mij terug komen. Bij Sheila duurt wel even, maar ze komt wel, zeker als zij Kyra netje bij mij ziet zitten.

Alleen tijdens de training, terwijl onze honden keurig af lagen, begonnen op een ander veld 3 honden te vechten. Dus ineens volop paniek, blaffen en schreeuwen. Ja toen kwamen onze honden wel even overeind, maar liepen niet weg. :)

Gelukkig was het snel onder controle en keerde de rust weer. Maar onze instructrice vond het niet verstandig deze oefening nog een keer te doen.

Ondanks het gesnuffel en gepuber vond ik het niet slecht gaan.
Sandra

Bericht door Sandra »

goed gedaan hoor :D
Jade

Bericht door Jade »

Prima! Complimentje!
Tineke

Bericht door Tineke »

Balen, wij konden deze week niet naar de training.
Ik heb het momenteel te druk met ons bedrijf. Wij laten een nieuwe website maken. En daar moet ik allerlei gegevens voor aanleveren en uitzoeken. O.a. projectgegevens.

Maar ik ben thuis wel enigzins bezig met trainen. En dan voornamelijk het commando "Hier".
Allebei tegelijk los laten lopen, daar waar het veilig is en mag.

En het commando "af en blijf". En dan met name in de kamer als ik naar kantoor ga, of boodschappen gaat doen. En dat gaat goed gelukkig :o

Net zoals vanochtend. Zijn twee timmermannen bezig om ons slot op de voordeur te repareren. En ik loop af en toe heen weer. Naar boven of naar kantoor.
En iedere keer het commando af en blijf gegeven.
Ze bleven keurig in de kamer, 2 keer zelfs op dezelfde plek. :!: :)

Terwijl ze toch zelf de deur open kunnen doen en vreemde mannen horen.

Ik ben apetrots op ze. :D
Jade

Bericht door Jade »

En terecht!
Het zijn kanjers!
Sandra

Bericht door Sandra »

het zijn super meiden :D
Tineke

Bericht door Tineke »

Vandaag eindelijk weer kunnen trainen, vanochtend vroeg om 9.00 uur.

We waren maar met 5 honden. En ik heb met allebei alles kunnen oefenen. En het ging goed.

Ik merk dat Sheila ook steeds meer aandacht voor mij heeft. Ze blijft wel onverschilliger, maar dat is haar karakter.

Bij de oefening dat ze moeten blijven zitten als 3 mensen dichterbij komen en de instructrice je hand komt geven en de hond aait, was Kyra voor het eerst niet bang. Ze bleef keurig zitten tot de instructrice mij een hand geeft, maar toen ik weer het commando zit gaf deed zij dat ook gelijk. :)

Ze gingen tegelijkertijd af en bleven af. :D :D
Jade

Bericht door Jade »

Goedzo! Braaaaaaaaaaaf dames!
Plaats reactie