Rossi's cursus

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Sandra

Bericht door Sandra »

8) super hoor 8)
Jade

Bericht door Jade »

Om toch even alles netjes bij te houden:

Zaterdag leerden we:

grondbeginselen zit en blijf;
Alles weer even herhalen;
Liggen;


en..... Rossi is in de tunnel geweest voor het eerst!
Eerst twijfelde hij maar toen er wat brokjes in werden gegooid door de instructrice en hij aan de andere kant zijn vrouwtje hoorde jubelen durfde hij toch erdoor. Die vrees was zo over hoor want tijdens het speelkwartier renden ze met zijn 3-en als wildemannen erin en kwamen er niet meer uit. Zijn broertje was hier ook bij :lol: :lol:
Tineke

Bericht door Tineke »

:lol: :lol:
Jade

Bericht door Jade »

Afgelopen zaterdag:

Zit en blijf (wat meer afstand en iets langer)
Hoe je je hond verantwoord optilt,
Gebit laten zien.
Blokje lopen met aandacht voor de baas. GING PERFECT. Hallo zei ze: het zijn wel pups he!!
Liggen.
Vanuit zit weer staan.

Volgende week gaan Rossi en zijn broertje Kom Voor leren. Eerlijk gezegd weet ik niet wat dat precies is... Iemand??

De rest van de groep is er nog niet aan toe :lol: :lol:
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Jade schreef: Volgende week gaan Rossi en zijn broertje Kom Voor leren. Eerlijk gezegd weet ik niet wat dat precies is... Iemand??

De rest van de groep is er nog niet aan toe :lol: :lol:
Dat is volgens mij een commando waarbij je hond naar je toe moet komen en voor je gaat zitten.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Jade

Bericht door Jade »

Marieta schreef:
Jade schreef: Volgende week gaan Rossi en zijn broertje Kom Voor leren. Eerlijk gezegd weet ik niet wat dat precies is... Iemand??

De rest van de groep is er nog niet aan toe :lol: :lol:
Dat is volgens mij een commando waarbij je hond naar je toe moet komen en voor je gaat zitten.
Ik dacht het al... maar dat is toch eigenlijk dan gewoon een uitbreiding van de oefening kom hier... alleen moet hij dan dus voor je gaan zitten?

Bedankt Marieta
Jade

Bericht door Jade »

Corrie Lange schreef:Jullie kunnen trots zijn op Rossi :wink:
Dan zijn we ook, heel erg zelfs!!
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Jade schreef:
Marieta schreef:
Jade schreef: Volgende week gaan Rossi en zijn broertje Kom Voor leren. Eerlijk gezegd weet ik niet wat dat precies is... Iemand??

De rest van de groep is er nog niet aan toe :lol: :lol:
Dat is volgens mij een commando waarbij je hond naar je toe moet komen en voor je gaat zitten.
Ik dacht het al... maar dat is toch eigenlijk dan gewoon een uitbreiding van de oefening kom hier... alleen moet hij dan dus voor je gaan zitten?

Bedankt Marieta
Ik geloof het wel, maar pin me er niet op vast :wink: Ik heb zelf nooit met Sally een pupcursus gedaan.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Jade

Bericht door Jade »

Zeker ja, ik vrees alleen voor de leeftijd vanaf 6 maanden als meneer geslachtsrijp gaat worden....
Zaterdag was ook de eerste keer dat hij niet kwam toen ik hem riep... afgeleid.... dat belooft wat. Maar ik mag niet wanhopen. Moed houden!! :lol:
Maaike

Bericht door Maaike »

Jade schreef:Zeker ja, ik vrees alleen voor de leeftijd vanaf 6 maanden als meneer geslachtsrijp gaat worden....
Zaterdag was ook de eerste keer dat hij niet kwam toen ik hem riep... afgeleid.... dat belooft wat. Maar ik mag niet wanhopen. Moed houden!! :lol:
Tja als ze eenmaal aan het puberen zijn worden ze in die dingen onberekenbaar :? . Wij zien het nu ook bij Hero hoor. Ik gebruik nu vaak een 10 meter lijn. Het geeft hem redelijk wat vrijheid maar als ik hem roep kan hij me niet negeren. Als ie niet komt dan haal ik hem als het ware binnen. :)
Het gaat voorbij die puberteit dus dan maar even zo :wink:
Jade

Bericht door Jade »

Goed idee op zich, maar niet met 3 honden... Misschien sturen die hem in de goede richting...
Jade

Bericht door Jade »

Dat is het nu al iedere wandeling :lol: :lol:
Jade

Bericht door Jade »

Afgelopen zaterdag weer geweest;

lopen aan de lijn met aandacht voor de baas en niet voor de andere honden.
Los lopen naast de baas met aandacht voor de baas en niet voor andere honden.
Kom hier oefenen met afleiding.
Aan de voet geleerd.
Liggen.
En weer wat behendigheid gedaan.

Het ging weer allemaal erg goed!

Nog 2 lessen en dan in mei door naar de gevorderden!
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Dat zit wel goed daar!
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Sandra

Bericht door Sandra »

toppie hoor :D
Plaats reactie