Rossi's cursus

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Sandra

Bericht door Sandra »

super coole rossi :!:
Jade

Bericht door Jade »

Tineke schreef:Goed hoor. Volgens mij is het leuk trainen met Rossi :)
Dat klopt! Rossi maakt mijn dagen altijd goed! Het gouden randje zeg maar!
Jade

Bericht door Jade »

Yep!
Jade

Bericht door Jade »

Net thuis van de 3e les.

De oefeningen:

Volgen aan de lijn met aandacht.
Oefenen "terug plaats" (beginselen)
Los volgen met aandacht + keerwending.
Halt houden met zit.
Zit en blijf.

Het is te merken dat er flink gepuberd wordt.
Het was erg onrustig.

Toch verliep het voor Rossi en mij vrij vlot!
Ik ben tevreden!

Voor mij is dit topic bijna een dagboekje geworden van Rossi's lessen. Fijn om naderhand zelf ook nog eens terug te lezen!
Sandra

Bericht door Sandra »

goed zo, go debbie.
Jade

Bericht door Jade »

Ja he! Vrouwtje is trots!
Sandra

Bericht door Sandra »

dat mag je zeker zijn op het mannetje :!:
Tineke

Bericht door Tineke »

Hartstikke goed en wees er maar trots op. :)
Maaike

Bericht door Maaike »

heel goed hoor. :D
Jade

Bericht door Jade »

Afgelopen woensdag weer les gehad. We zijn bezig met 'terug plaats'. Nu.... Rossi weet ineens niet meer wat 'Kom Voor' is... Als ik een armbeweging maak richting zijn plaats... bijt hij steeds in mijn arm.. Allerlei fratsen uithalend gaat hij terug naar zijn plaats... Het is dat hij daar een beloning uit het doosje krijgt maar anders.... :lol:

Wat goed ging:

We moesten op een gegeven moment ruilen van hond... Ik liep met een bruine Labrador. Die sprong de hele tijd langs me omhoog. En probeerde de beloning uit mijn hand te pakken. Jeetje hij beet gewoon in mijn vingers... Maarja.. ik had dan ook een gedroogd kippenhart in mijn vingers. Plots kreeg hij even de kolder in de kop en probeerde uit te breken. Daarna ging het weer goed.

Rossi liep met het vrouwtje van die labrador. Iedereen vond dat hij zo'n mooie gang had. Het was net een dressuurpaard zeiden ze.

Ook het los volgen ging redelijk goed. Op het laatste moment toch nog even naar de andere honden toe losbreken.

De oefening 'blijf' ging deze week beter dan de vorige week maar ik had er dan ook echt aandacht aan besteed gedurende de week.

Aan het einde van de les mochten ze los. Heerlijk om dat gade te slaan. Hoe zich dat onderling allemaal regelt. Rossi was volgens de instructrice heel duidelijk naar andere honden toe. Dominant baasje! 8) Na afloop nog met het vrouwtje van zijn broertje staan praten en Rossi en zijn broer hebben opd e grond liggen rollebollen. Heerlijk om te zien! Jammer dat ik geen fototoestel bij me had. Uiteraard heb ik de hele avond geen hond meer aan hem gehad.

Deze week mag ik alleen maar 'kom voor'oefenen. De rest niet. :lol:

Ondeugende puber :twisted:
Sandra

Bericht door Sandra »

goed gedaan hoor rossi
Tineke

Bericht door Tineke »

Knap hoor van Rossi, maar ook van jou. Wat jij krijgt het toch allemaal voor elkaar.
En af en toe mogen ze lekker even eigenwijs zijn,zeker in de puberteit. :wink:
Jade

Bericht door Jade »

Corrie Lange schreef:Je kunt trots zijn op Rossi dat hij bij die mevrouw zo keurig liep!
Lekker veel oefenen deze week en hopen dat hij volgende week "blijf" nog weet :wink:
:lol: :lol:

@ Allemaal: Bedankt voor de reacties!! Ook van het pubertje.
marie-josé
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 203
Lid geworden op: 08 dec 2006 01:15
Locatie: brabant
Contacteer:

Bericht door marie-josé »

Blijf oefenen! En ik spreek uit ervaring :? Alles wat je er goed instopt komt er ook ooit weer uit.
En als ze het eenmaal doorhebben en leuk vinden, dan gaat het als een trein (die soms op een airedale manier rijdt :lol: )
Tosca is daar een mooi voorbeeld van. Tot haar 2 jaar was bijv. af en blijf best moeilijk (ze is wel eens haasje over gaan doen bij 3 andere honden tijdens deze oefening). Nu kan ze 4 minuten af blijven terwijl ik uit het zicht ben op een veld met andere honden.

Groeten
Marie-José
Jade

Bericht door Jade »

:wink:

Dat geeft de burger weer moed! Bedankt!!
Plaats reactie