Rossi's cursus

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Jade

Rossi's cursus

Bericht door Jade »

Vandaag de 1e les gehad.
De oefenigen waren:
Aandacht vragen (Rossi, let op!)
Commando 'los '
Commando 'zit'
Commando 'nee'

Het ging allemaal goed.
Vooral het spelen na afloop vonden we schitterend.
Rossi zit samen met zijn broertje Tubbe in de groep en die twee blijven elkaar toch steeds opzoeken en hebben erg leuk met elkaar gespeeld. Ze zijn aan elkaar gewaagd en ik vind dat zo leuk voor Rossi, hij kon zich eens echt uitleven met zijn broertje en de andere pups...

Hij is dan ook de rest van de dag in coma geweest....
Wat een rustige dag hadden we hier :lol: :lol: Nee hoor, grapje. We hebben hem eerder nog gemist :cry:
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Dat klinkt als een geslaagde dag :D
Afbeelding
Sandra

Bericht door Sandra »

:lol: geweldig rossi, en daarna lekker slapen heerlijk toch 8)
Jade

Bericht door Jade »

Ja ik ben erg blij en trots. Vrijdag nog een spuitje gaan halen (cocktail en kennelhoest) de DA vond het een hele fijne hond!!

Was ook over het ras erg te spreken!! Erg slimme honden! :wink:

Ik zal trachten hier een beetje het verloop van de cursus bij te houden.

Bedankt voor jullie leuke reacties!
Maaike

Bericht door Maaike »

Dat is altijd een leuk bericht om te horen he. :)
En leuk he die puppiecursus :D
Jade

Bericht door Jade »

Corrie Lange schreef:Ben blij dit te lezen; had net mijn reactie bij het andere item gegeven :lol: :lol:
Je kunt altijd zeggen: deze zijn nu eenmaal lekker pittig, dat heb je met zo een goedzak niet (en dan knikken in de richting van die hond) :wink:
Maaike

Bericht door Maaike »

Jade schreef:
Corrie Lange schreef:Ben blij dit te lezen; had net mijn reactie bij het andere item gegeven :lol: :lol:
Je kunt altijd zeggen: deze zijn nu eenmaal lekker pittig, dat heb je met zo een goedzak niet (en dan knikken in de richting van die hond) :wink:
En toch is het soms helemaal eerlijk hoe er tijdens een cursus gereageerd wordt.
Ik bedoel Hero heeft het examen van de basiscursus goed doorlopen en daar ben ik heel erg trots op hoor. Wij zaten in een groep met de meer eigenwijze en koppige honden en iedereen in onze groep moest er echt hard voor werken om een goed resultaat te krijgen. Uiteindelijk ging de prijs voor beste combinatie en hoogste puntentotaal naar een vrouw met een oude goldenretriever. Lief beest hoor maar heel erg slaafs en volgens mij kon hij ook niets anders dan het vrouwtje volgen. Hij deed alles op commando maar er straalde verder niet veel lol van uit. Zij zaten ook in de groep met de makkelijker te trainen honden..
Ik zou dan wel eens willen zien dat een dergelijk compliment naar iemand zou gaan die er echt hard voor gewerkt heeft om het zelfde te bereiken, maar misschien wel steeds de vinger aan de pols moet houden omdat de hond lekker enthausiast is.
Mijn innerlijke reaktie was dan ook "Ja kunst met zo'n sul aan de riem". Ik gunde het die mevrouw wel hoor.
Jade

Bericht door Jade »

Het was toch geen 'poedel'prijs he ?? :lol: :lol: Voor die mevrouw bedoel ik ... :wink:
Maaike

Bericht door Maaike »

Jade schreef:Het was toch geen 'poedel'prijs he ?? :lol: :lol: Voor die mevrouw bedoel ik ... :wink:
uhm nee echt niet want ze kreeg echt heel erg lovend comentaar. Dat was nu juist waar ik een beetje over viel.
Poedelig was de combi wel ja :wink:
Jade

Bericht door Jade »

Maaike schreef: uhm nee echt niet want ze kreeg echt heel erg lovend comentaar.
Nouja zeg.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Tja, als je prijzen wil winnen bij gehoorzaamheid dan kan je beter een volgzame hond meenemen :wink:
Afbeelding
Jade

Bericht door Jade »

Laat ze maar. Wij hebben al de hoofdprijs :wink:
Jade

Bericht door Jade »

Vandaag weer naar school!!

We behandelden:

Zit,
lopen aan de lijn (baasje aankijken)
Hierkomen
Spelen, los,(belonen) zit en belonen met spelletje.

Ging allemaal weer goed.
Vooral het spelen na afloop! Heerlijk.

Wij hebben op het moment dan ook geen hondenkind aan hem....
Jade

Bericht door Jade »

We voelen ons helemaal thuis bij deze hondenschool!

http://www.dogbasics.nl
Tineke

Bericht door Tineke »

Fijn dat het zo goed gaat met Rossi.
Wij vonden die puppycursus ook heel goed. De basisdingen worden toch goed geleerd. En Sheila en Kyra waren altijd heel enthousiast, was het niet voor het trainen, dan was het wel voor het spelen met de andere honden (alhoewel zij daar niet altijd de kans voor kregen). :roll:

Ik vind ook dat als een Airedale alles goed doet dat het baasje/vrouwtje meer verdient dan degene van de makkelijk opvoedbare honden zoals een Golden retriever. :wink:
Plaats reactie