hehe ,het lijkt weer ergens op

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
Maaike

hehe ,het lijkt weer ergens op

Bericht door Maaike »

Vanavond was het weer cursus. Het begon natuurlijk met de vraag hoe het was gegaan met negeren en eigenlijk was iedereen het er over eens dat het werkt. Dat was tijdens het praktijk gedeelte ook wel te merken.Presteerde we vrijdag nog ver beneden het vriespunt met zijn allen, vandaag haalde we toch wel weer een voldoende weg.
Hero was nog niet helemaal terug op zijn super nivo maar ik was al heel blij met wat hij nu liet zien.
Ik heb met hem getraind omdat Ron eerst even wilde zien wat we de afgelopen week in de les hadden gedaan. Woensdag en vrijdag mag hij het weer doen.
Maar het ging vandaag dus weer een stuk beter en Hero ging zelfs één keer af en heel mooi ook. Maar een tweede keer deed ie echt niet.
We gaan nog even een paar dagen door met negeren dwz in ieder geval tot het examen.
We hebben nu ook gemerkt dat het niet zomaar negeren is maar eigenlijk bepalen wij wanneer we Hero aandacht geven en dat is bij vertoning van goed gedrag of het goed opvolgen van een commando.
Maaike

Bericht door Maaike »

Corrie Lange schreef:Goed hoor Maaike!
Jullie zijn weer op de goede weg.
Ik merk hier ook dat negeren heel erg goed werkt, maar wat is het moeilijk met die grote bruine kijkers!
We proberen Olle aandacht te geven wanneer hij er zelf niet om vraagt. Lukt niet altijd hoor :wink:
Nou vertel mij wat. Het is honds moeilijk hahahahaha.
Zo net wilde hij zich van de beste kant laten zien en zat heeeeeeeel schijnheilig onder de kerstboom naar ons te koekeloeren.
Pffffffff negeer dat maar eens hihihihi :lol:
Maaike

Bericht door Maaike »

Corrie Lange schreef:Heeft-ie de ballen er al uit gegooid :lol:
Nee gelukkig nog niet. We hebben onder in de boom kunstballen hangen. Maar ik wilde het toch niet aan het toeval overlaten dus heb ik zo'n konijnenren gekocht met van die losse panelen en die staat nu om de boom heen. Hero probeert het af en toe wel maar weet dat ie alleen maar hier en daar in een takje kan happen.
Net ging ie wel in de gloeiende 5 minuten rakelings langs de boom heen. Maar het ging goed. De boom stond helemaal te schudden en de versiering rinkelde maaaaaaar hij staat nog. hihihihi. :wink:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maaike op 10 dec 2007 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaike

Bericht door Maaike »

Corrie Lange schreef:Voor ons wordt het ook de eerste kerst met Olle, maar ik neem aan dat hij een kerstboom wel gewend is :lol: :lol:
Hadden jullie Olle dan nog niet als pup????

Ik heb er trouwens nog ff een kiekje aan toe gevoegd ter bewijs dat ie nog staat. (de boom dan he)
Maaike

Bericht door Maaike »

:oops: uhhh nee ik ben dus niet geupdate.hihihihi. Maar ik vind het wel knap dat je een herplaatser van 10 jaar neemt. Ik bedoel zo'n hond is al helemaal gevormd en dan is er denk ik op die leeftijd meer moeite voor nodig om negatieve trekjes tot positief om te buigen, dan bij een jongere hond.
Tineke

Bericht door Tineke »

Wij hadden altijd een grote kerstboom midden in de kamer. Onze vorige hond Ruby heeft een paar keer geprobeerd ballen te pakken. Maar verder ging het goed.

Nu met 2 honden hebben wij maar besloten om een kleintje te nemen op de hoektafel. Zij rennen namelijk soms wild achter elkaar aan en ik zie het al gebeuren dat de kerstboom dan zo omlig.
Zij snuffelen nu wel, maar blijven eraf.

Wel een goed idee zo'n hek eromheen. Misschien iets voor volgend jaar.

groetjes Tineke
Maaike

Bericht door Maaike »

Jeanette schreef:Wij gaan de kerstboom opzetten, eerst alleen met de lampjes erin en dan met de clicker aan de gang, mocht Glenn erbij willen zitten.
Ik zie hem de boom al omtrekken, daar is hij toe in staat.
Na twee tot drie dagen, mits het goed gaat, dan gaan de ballen etc. erin.
Heb ik ook zo gedaan hoor. Eerst de boom twee dagen in de kamer daarna de lampjes en na 4 dagen de ballen erin met een hekje erom. Het gaat tot nu toe heel goed al meent Hero dat er af en toe een slinger niet naar zijn zion hangt hahahahaha
Plaats reactie