Hero's eerste clicker training

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
Maaike

Hero's eerste clicker training

Bericht door Maaike »

Vanavond zijn we met Hero voor het eerst aan de slag gegaan op de trainingbij de Martin Gaus school in Nijmegen.
De clicker hadden we maandag op de theorie les al droog geoefend en als huiswerk moesten we proberen om je hond in een doos te krijgen met gebruik van de clicker. Nou ik met Hero aan de slag. Ik gebruikte een wasmand. Ik zette die op de grond en vóór ik de clicker ook maar in mijn handen had zat Hero er al in hahahaha. Wijsneus. Maar verder ging het eigenlijk prima. Op de echte training was het wel ff anders want tja daar zijn nog eens 7 hondjes en da's veeeel leuker dan die domme wasmand (die we mee moesten nemen). We moesten ook achteruit lopen om de aandacht te krijgen. Zonder iets te zeggen of geluid te maken. pfffff dat viel niet mee. Hero heeft het één keertje volbracht en daarna wilde hij alleen maar naar de andere honden. Ik was op het eind helemaal duizelig van het rondjes draaien en achteruit lopen. Maar de trainster zei dat het echt wel komt en dat ik de oefening wel goed deed.Hero is alleen heel erg zeker van zich zelf dus had ie mij op dat moment niet nodig .
Komen we thuis en Ron haalt Hero uit de auto. Goh zegt ie hoe gaat dat ook al weer? Hij met clicker en voertjes aan de gang en wat denkje????? Hero geeft hem meteen de volle aandacht :twisted: hihihihihi
Ik binnen nog een paar keer geoefend en Hero deed het helemaal goed. Dus hij kan het wel. Nu nog op de training
Plaats reactie