Examens

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Examens

Bericht door Esther »

Benthor en Iarik moesten vandaag weer opdraven voor de examens. Benthor had B-examen en Iarik deed examen voor de lange puppencursus.

Als eerste was Benthor aan de beurt. We waren er om half 11 omdat het examen om kwart voor 11 zou beginnen. Dit liep helaas heel erg uit waardoor pas om 12:30 konden beginnen.
Benthor was ondertussen nogal verveeld en gefrustreerd en het examen ging dus ook voor geen meter.
Alleen contact hond-hond, contact mens-hond, het aangelijnd volgen, staan en betasten en tanden kijken ging goed.
Voor de overige onderdelen had hij steeds minimale punten. Ook dingen die tijdens de cursus altijd goed gingen vertikte hij te doen.
We zijn dus gezakt voor de B-cursus. Ik ga volgende week zaterdag beginnen met een cursus behendigheid. Ik hoop daarmee te bereiken dat hij beter op mij gaat letten ipv zijn omgeving. :wink:

Iarik deed zijn examen prima. Met 55 van de 60 punten is hij keurig geslaagd :D Met hem beginnen we volgende week met de A-cursus.
Afbeelding
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Jammer voor Benthor. Maar ja, na zo lang wachten zou ik er ook de pest in hebben.
En wat knap van Iarik, gefeliciteerd!!!
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Sandra

Bericht door Sandra »

gefeliciteerd met Iarik wat goed zeg.
en dat lange wachten met benthor ja dat doet geen goed natuurlijk .
vind het nog knap dat hij een aantal onderdelen goed had gedaan.
volgende keer gaat het vast beter en met behendigheid gaat het vast heel goed, de snelste tijd :wink:

groetjes sandra en jesse.
Maaike

Bericht door Maaike »

He wat jammer nou he. En dan komt het niet eens echt door Bethor zelf :( . Hadden ze hem maar niet zo lang moeten laten wachten. Hopelijk de volgende keer beter.
Maar toch wel een beetje blij he vanwege Iarik. :D
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Corrie Lange schreef:Esther gefeliciteerd met Iarik!
Jammer van Benthor, maar wel begrijpelijk hoor als hij zo lang moest wachten.
Mensen worden ook ongedurig als ze moeten wachten; geef Benthor eens ongelijk!
Ga je dan eerst behendigheid met Benthor doen en later nog eens de B-cursus?
Wat ook meespeelde was dat ik zelf ondertussen wat minder opgewekt was :mrgreen:

Ik ben van plan om eerst 13 weken behendigheid te doen en daarna de B-cursus weer te doen.
Afbeelding
Carrie
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 sep 2006 20:09
Locatie: Heemskerk

Bericht door Carrie »

Gefeliciteerd met Iarik, knap hoor. En Benthor nou dat is jammer maar heel begrijpelijk, volgende keer beter.
Marieta
Erelid
Erelid
Berichten: 2583
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:17
Locatie: Hengelo

Bericht door Marieta »

Esther schreef: Wat ook meespeelde was dat ik zelf ondertussen wat minder opgewekt was :mrgreen:
Ja dat zal Benthor ook wel aangevoeld hebben. Maar daar kun je uiteraard niks aan doen, natuurlijk ben je geiriteerd als je zo lang moet wachten.
Kiz Marieta
[img]http://i120.photobucket.com/albums/o171/sallyairedale/forum%20psp/airedaleforum/banner.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Marieta schreef:
Esther schreef: Wat ook meespeelde was dat ik zelf ondertussen wat minder opgewekt was :mrgreen:
Ja dat zal Benthor ook wel aangevoeld hebben. Maar daar kun je uiteraard niks aan doen, natuurlijk ben je geiriteerd als je zo lang moet wachten.
We mochten het terrein niet op omdat de groep wegens problemen tussen twee honden (een rottweiler en een ridgeback) geplitst was. We hebben dus echt 2 uur op de parkeerplaats staan wachten. Weglopen om te wandelen kon ook niet want ik had geen flauw idee wanneer mijn groepje aan de beurt was.
Ik ben in totaal van half 11 tot vier uur bij de KC geweest. Marco ook, al is hij ondertussen nog even weggegaan om Iarik op te halen.
Afbeelding
Magic
Nieuwe gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2007 10:39
Locatie: Duitsland

Examens

Bericht door Magic »

Jammer dat dit even misgelopen is, maar met het lange wachten moet je ook rekening houden, en erop trainen. Bij het IPO is het vaak dat je pas uren later aan de beurt bent. Je kunt ook eerder naar je vereniging gaan en eens een uurtje (of twee) naar anderen kijken. Je traint de hond om geduldig te zijn en kunt door naar het goede en foute van anderen te kijken ALTIJD leren.
In ieder geval gefeliciteerd en hou vol!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Examens

Bericht door Esther »

Magic schreef:Jammer dat dit even misgelopen is, maar met het lange wachten moet je ook rekening houden, en erop trainen. Bij het IPO is het vaak dat je pas uren later aan de beurt bent. Je kunt ook eerder naar je vereniging gaan en eens een uurtje (of twee) naar anderen kijken. Je traint de hond om geduldig te zijn en kunt door naar het goede en foute van anderen te kijken ALTIJD leren.
In ieder geval gefeliciteerd en hou vol!
Dat weet ik. We mochten echter het terrein niet op (wegens de gesplitste groep) en moesten op de parkeerplaats blijven staan. Uitlaten kon niet want ik wist niet wanneer we aan de beurt waren (er werd ons niets verteld). Tijdens het examen moest Benthor dus ook nog plassen waardoor het los volgen meer een uitlaatronde leek :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie