Geschikt of Ongeschikt

Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, frisbee, IPO, speuren enz
Plaats reactie
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Geschikt of Ongeschikt

Bericht door maria »

Het is al weer even geleden dat wij met de cursus Treiball waren begonnen en inmiddels ook hebben afgesloten, maar
na het verhaal van Sjef op zijn hondenschool wil ik het jullie toch niet onthouden.

Bijna een jaar geleden ben ik met een cursus Treiball begonnen.Google het maar even.Het is een leuk spel met hele grote ballen.Een soort skippy ballen maar dan zonder handvat.
Het is de bedoeling dat de hond de ballen 1 voor 1 met zijn neus of schouder in een doel drijft.
Dus ik dacht,dat is wat voor mijn Airedale.Kan hij een beetje zijn energie kwijt.

Ik had een school uitgezocht met een juf die Nederlands kampioen is, dus iemand die weet hoe het moet.
De eerste les werd hij al helemaal mesjogge van al die ballen op het veld. Hij wilde ze eigenlijk allemaal tegelijk.

Voor Aire had juf een bal vastgezet tussen weide afrasteringspaaltjes en pionnetjes zodat de bal niet weg kon rollen en die moesten we dan zo ontspannen mogelijk benaderen.
Aire heeft toen eerst 2 pionnen kapot gebeten, en toen de bal.
Daarna zijn we in de eerste les niet dichter bijgekomen dan anderhalve meter.
Sindsdien zijn de mouwen van mijn shirts ook te kort,zolang zijn mijn armen geworden.( van het trekken aan de riem)

Les 2:
We hebben een nieuwe juf.Een beetje stevig persoon zeg maar.
Deze juf schatte het enthousiasme van Aire iets verkeerd in.Aire had in een oogwenk 2 ballen kapot gebeten en toen hij in de derde wilde happen viel ik op de grond, maar ik hield wel vast en toen wilde juffie mij redden,dus die grijpt Aire zijn riem.
Nu moet je weten dat Aire erg van vetrolletjes houd,dus hij ziet juffies shirt omhoog schieten,bedenkt zich niks en bijt juffie in haar vetrolletje.Juffie probeerde toen en haar shirt naar beneden te trekken,haar vetrol vast te houden en Aire in toom te houden.
Nou probeer dan maar een serieus te blijven kijken.Haha en Aire heeft toen zeker 10 minuten tegen dat arme juffie aangesprongen uit vreugde.
Na 2 kapotte ballen heb ik nog aangeboden om maar te vertrekken,maar dat hoefde echt niet.Aire zou het zeker leren.

Les 3:

Juffie van de eerste les is er weer.Dit is een doorgewinterde juf. Heeft lesgegeven op een Martin Gaus school en traint nu de blinden geleiden honden van het blinden instituut.
Wij moeten apart ergens achter de bosjes trainen zodat Aire niet afgeleid wordt door de andere honden en door de ballen.Dat leek een goed plan.
We gingen weer oefenen met pionnen maar nu zonder bal.( hij moet leren om de pionnen heen te lopen op commando)
Juffie 1 zegt dat ze Aire echt als een leuke uitdaging ziet.Een hond die anders is dan de andere honden.
Ze vraagt aan mij of zij de riem vast mag houden en even met Aire mag oefenen om te laten zien en zelf te ervaren hoe ik het beste met Aire om kan gaan.Tuurlijk mag dat van mij :D

Voordat Juffie goed en wel bij de pion is heeft Aire er al 1 verscheurd.Dan springt hij tegen juffie op,trekt uit haar broekzak een pakje sigaretten en smijt die over het veld.Voordat juffie op kan treden heeft hij ook de andere broekzak leeggeroofd.Over het hele veld liggen nu juffies papieren.En of dit niet genoeg is wordt Aire zo hyper,dat
hij tegen juffie opspringt en haar liefkozend in haar arm bijt.( Hij bijt niet door en ook niet uit gemenigheid,maar hij zit dan zo vol adrenaline dat hij wat moet)
Toen heb ik Aire maar weer onder mijn hoede genomen en heeft hij tot vervelends toe rondjes om die pionnen heen gelopen.

Aan het eind van de les zei juffie tegen me: Ik snap wel als je met de cursus wilt stoppen omdat je het te ver rijden vindt hoor.Ha ha die zijn me liever kwijt dan rijk.

Conclusie: Ongeschikt.
Wij hebben de brui gegeven aan onze treiball sport carrière.
Gebruikersavatar
Eldrid
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2467
Lid geworden op: 08 dec 2010 15:13
Mijn hond heet: Teuntje (vooheen Diezel)
Locatie: Monnickendam

Re: Geschikt of Ongeschikt

Bericht door Eldrid »

:lol: :lol: :lol: :gek:
Wat is het toch vreselijk lollig om een airedale te hebben. :)
Geweldig verhaal! Dank je wel voor het delen!

groetjes,
Diezel & Eldrid
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: Geschikt of Ongeschikt

Bericht door Esther »

Hahahahaha! :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Geschikt of Ongeschikt

Bericht door Helene »

ik lig hier dubbel van het lachen, je schrijft ook zo beeldend groet helene
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Geschikt of Ongeschikt

Bericht door Bor »

Nee nee, het is anders... de aire is wel geschikt voor het spel. Het spel niet voor de aire!
Leuk geprobeerd en een leuk verhaal.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: Geschikt of Ongeschikt

Bericht door mleentje »

Fantastisch verhaal en echt Airedale gedrag. De tranen staan me in de ogen van het lachten. Dat vrij snel hyper worden en maar doorgaan lijkt toch wel typisch Airedale.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Plaats reactie