Raad het ras

Spelletjes etc.
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Uiterlijk
Een massieve, sterk gebouwde en energieke jachthond die als karakteristieke gang een uitgesproken 'rollende beweging' vertoont. Hij is langer dan dat hij hoog is en heeft een breed hoofd met een brede voorsnuit. De ooguitdrukking is vriendelijk. Kenmerkend is zijn vacht, die een rijke leverkleur vertoont met een goudachtige glans.
Schofthoogte 38-41 cm
Gewicht 18-20 kg

Vacht
Rijk en glad, zonder neiging tot krullen. Genoeg ondervacht om hem tegen weersomstandigheden te beschermen. Staart is dik met haar bedekt. De kleur is goud-leverkleurig. De goudachtige gloed is gewenst, donkerbruin is ongewenst.

Gebruik
Een uitgesproken jachthond, die door blaffen laat merken waar wild in dicht struikgewas zit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Jeanette schreef:Is het een Weimaraner?
nee :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

nee ook niet
Afbeelding
Jade

Bericht door Jade »

Is het een Sussex Spaniel?
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Jade schreef:Is het een Sussex Spaniel?
Goed :D
Afbeelding
Jade

Bericht door Jade »

Oeps... moet ik nu een ras gaan noemen dat nog niet genoemd is in dit topic?? Dan kan het wel even gaan duren want dan moet ik alles gaan lezen... Wat nu?
Sorry... :oops:
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Bericht door Esther »

Maakt niet uit hoor als een ras een tweede keer langskomt. :wink:
Afbeelding
Jade

Bericht door Jade »

Safed by Esther :lol: zucht... gelukkig....

Schofthoogte: tussen 46 en 50 cm.
Kleur: roodbruin
Gewicht: ongeveer 14 kg

Geschiedenis

Door zijn ruwharige vacht was hij goed bestand ten het gure klimaat van dit land.
Hij werd voornamelijk gehouden door boeren als "manusje van alles". Hij hield het erf vrij van mollen,ratten, muizen, konijnen e.d., ging mee op jacht met zijn baas en moest huis en haard verdedigen.

Karakter

Is een rustige zelfverzekerde hond, niet overdreven vechtlustig, maar wel moedig.
Hij is op zijn tijd wat eigenzinnig en zeer impulsief, maar altijd een echte vriend voor baas en zijn gezin.

Uiterlijk

Juist door zijn eenvoud is dit een hond die veel mensen aanspreekt. Zowel de rode kleur van de harde ruwe vacht als zijn elegante "racy" bouw zijn factoren die hierin meespelen. Daarnaast valt ook zijn gestrekte hoofd met de V-vormige oren en zijn donkere pientere ogen op.

Ik hoop dat ik dit goed heb gedaan zo. Veel succes.
Sandra

Bericht door Sandra »

Irish Softcoated Wheaten Terrier?
Maaike

Bericht door Maaike »

Sandra schreef:Irish Softcoated Wheaten Terrier?
Nou ik denk van niet want die heeft een tarwe kleur en is zijde zacht.
Jade

Bericht door Jade »

Klopt Maaike. Dus niet goed Sandra.
Sandra

Bericht door Sandra »

ierse terrier
Jade

Bericht door Jade »

Gefeliciteerd! Goed!
Sandra

Bericht door Sandra »

Karakter

Is een rustige zelfverzekerde hond, niet overdreven vechtlustig, maar wel moedig.
Hij is op zijn tijd wat eigenzinnig en zeer impulsief, maar altijd een echte vriend voor baas en zijn gezin.



ik zat ff verkeerd omdat er staat rustig niet overdreven vechtlustig maar de ier is in de regel feller dan de dale hij word in de volksmond ook wel rode duivel genoemd dit ras kan enorm vechten zelfs tegen honden die veel zwaarder zijn en dan staan ze makkelijk hun mannetje maar nogmaals ze zijn niet allemaal zo en meestal de reuen tegen andere mannelijke soortgenoten.

:D :D :D
Sandra

Bericht door Sandra »

oke de mijne,
land van herkomst; Amerika

dit is een middel tot middelgrote hond
goed gespierd en krachtig maar niet lomp
bijzonder lenige honden met groot uithoudingsvermogen

gebruik;
jacht,veedrijven,narcotica,verdedigingswerk,reddingswerk.

activiteit;graag buiten veel beweging en een consequente baas nodig

verschijning;vacht kort tot gemiddeld, brede schedel ,goed ontwikkelde wangen, hangende oren gemiddeld formaat, schofthoogte reu 56 tot 66 cm teef 51 tot 61 cm
gewicht 18 tot 23 kilo
opvallend zijn de glasogen welke je doordringend kunnen aankijken in de ras standaard geeft men aan glasogen de voorkeur alhoewel de ogen alle kleuren of kleurcombinaties mogen hebben.

ze hebben veel variaties in kleur en aftekeningen en kunnen gekleurde punten of platen hebben op borst wangen boven de ogen benen onderzijde lichaam en onder de staart.

aard; energiek,intelligent,leergierig,assertief,waakzaam,beschermend,speels karakter,rustig in huis mits voldoende beweging.

tip :D niet door FCI erkend ras :D wel in rasboeken beschreven en ook op het internet te vinden.
Plaats reactie