Diarree

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Diarree

Bericht door Nicoline »

Molly heeft altijd dezelfde ontlasting en je kunt er zo ongeveer de klok op gelijk zetten, dus ik was verbaasd dat ze ineens diarree had. Nou kan ze misschien iets in het bos gevonden hebben of zo. Het jachtseizoen is weer geopend in Frankrijk, en soms laten de jagers wat liggen dus ik dacht we kijken het even aan. Omdat ze ook gewoon haar levendige ikje was maakte ik me niet echt zorgen. Gistermiddag kwam er ineens een slijmerige substantie uit haar met flink wat bloed, daar schrok ik wel van dus we zijn toen ( het was bijna 5 uur ) op een holletje naar de dierenarts gegaan. Na onderzoek bleek ze geen parasieten te hebben, maar wel een ontsteking van de dikke darm. Onduidelijk hoe ze daar aan gekomen is, misschien iets afwijkend gegeten wat irritatie heeft opgeleverd.

De honden met colitus hebben meer aandrang, en meestal poepen ze in huis. Dat doet onze meid gelukkig niet, ze maakt ons wel wakker. De afgelopen nachten ben ik er een aantal keer uit gemoeten om haar in de tuin te laten, maar nu ik weet waardoor het komt is dat natuurlijk geen probleem. Ze krijgt nu ontstekingsremmers en moet daar snel van opknappen, ik hoop het. Heeft een van jullie honden er wel eens last van gehad ?
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: Diarree

Bericht door Helene »

onze vorige airedale had regelmatig diarree, gepaard met bloed en slijm. Vooral tijdens de wintersport was het raak , door het vele sneeuw eten. De Oostenrijkse dierenarts dweepte met hüttekäse. Goed voor de darmflora. Escher heeft ook wel eens diarree, gepaard met bloed en slijm, maar als ik het zie dan koop ik heel snel de hüttekäse . Soms gaat het weer snel voorbij met de kaas en zonder pillen.Beterschap met Molly hoor ,het geeft je toch altijd een vervelend gevoel als ze wat mankeren he ? groet Hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: Diarree

Bericht door FENNA »

Hopelijk gaat het al beter met Molly
Fenna heeft nog nooit echte diaree gehad desondanks dat ze de eerste 2 jaar alles op straat opat
Gelukkig is dat nu voorbij sinds we verhuisd zijn :D
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: Diarree

Bericht door Donna »

Wij hebben met Donna in het verleden iets soortgelijks gehad. Het was iets dat “heerste” maar dat wisten we de eerste dag natuurlijk niet. Het kwam er aan beide kanten uit, bloederig en slijmerig. We zijn ons toen kapot geschrokken. Midden in de nacht meerdere keren naar buiten, ze waarschuwde ons netjes en we hebben het (bijna altijd) gered op tijd buiten te komen.
De volgende dag naar de dierenarts. Deze gaf aan dat ze dit de laatste tijd vaker had gezien en dacht dat de “epidemie “ zo goed als voorbij was. Ontstekingsremmers mee gekregen. Daarnaast advies om licht eten te geven, kip en rijst bijvoorbeeld. Dezelfde dag knapte ze al op en na een paar dagen volledig hersteld.
Hopelijk knapt Molly snel op en zijn jullie zorgen voorbij. Sterkte! En geef Molly een dikke pakkerd van ons.

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: Diarree

Bericht door Bor »

Ach gos... sterkte hoor!!
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie