we zijn er nog niet

Vragen over de gezondheid
Plaats reactie
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

we zijn er nog niet

Bericht door Helene »

Gister weer naar de Da met Escher , een flesje urine moesten we ook nog meenemen. Er zaten veel kristallen in wat kan wijzen op blaasgruis of dat ik de urine zondagmorgen had opgevangen in plaats van op maandag, het moet zo vers mogelijk zijn. Ik had het wel bewaard in de koelkast. De oorontsteking waarvoor we een week lang 2 keer per dag moesten druppelen was erger geworden , de druppels hielpen niet tegen deze bacterie. De hotspot waar ik van dacht dat het stukken beter ging vonden ze er erg slecht uitzien, de ontsteking is naar binnen gegaan. De zijkant van zijn kop die ik al kaal had geknipt is nog kaler geschoren We kregen een nieuwe kuur andere antibiotica, een nieuwe kuur ontstekingsremmers en pijnstillers en een andere zalf voor het oor. Volgende week terugkomen .Het klinkt wel zielig allemaal maar als je hem ziet wandelen in het bos ,zou je niet zeggen dat hij dat allemaal heeft. Hij speelt met stokken , hij eet heel goed en is goed gemutst, hij maakt geen zieke indruk. Zijn pillen van de antibiotica vind hij vies , die moeten gedoopt worden in de pâté , voor de anderen, de pijnstillers komt hij hard naar binnen rennen en smikkelt hij lekker op. We gaan dus nog even door. groet Hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: we zijn er nog niet

Bericht door FENNA »

Gelukkig heeft Escher er zelf niet veel last van
Hopelijk volgen ze de blaasproblemen ook goed op
Bij ons vorig hondje moesten ze maandelijks in de dierenkliniek een blaaspunctie doen doordat ze de ene na de andere blaasontsteking kreeg
Hopelijk zijn de problemen snel voorbij en is Escher terug ok
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: we zijn er nog niet

Bericht door Bor »

Ach, arme baasjes!! Escher zelf heeft er blijkbar weinig last van, tot nu. Maar voor de baasjes is het zorgelijk. Je wil dat je vriend gezond door het leven kan en je maakt je soms zorgen om de toekomst...
Sterkte en geniet van de speelsheid en onbezorgdheid van Escher!
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: we zijn er nog niet

Bericht door Donna »

Wat vervelend dat de problemen met Eschers gezondheid nog niet zijn opgelost. Bikkels zijn het wel, die Airedales, ondanks lichamelijk ongemak gewoon lekker doorgaan. Op zich fijn dat Escher ook gewoon zijn gang gaat en ervan geniet, maar het liefst heb je toch dat hij weer helemaal gezond is. Dat met die pillen klinkt bekent: Donna heeft ook zo haar eisen voor wat betreft de medicijnen. Die worden het liefst genomen omwikkeld met rosbief. En wij zijn natuurlijk gek genoeg om dat ook te doen.
Sterkte gewenst en Escher: snel opknappen, man!

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: we zijn er nog niet

Bericht door mleentje »

Ai ai arme Escher en vooral arme baasjes. Ergen is blijkbaar iets niet in orde met zijn afweersysteem. Maar wat een kei is hij toch!
Ook Guus sukkelt met een oorontsteking. Morgen moet er weer voor een week zalf in maar het oor blijft rood. Ook aan het gedrag van jonge Guus - ondertussen bijna 5 - is niets te merken.
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: we zijn er nog niet

Bericht door Esther »

Hoe gaat het nu met Escher?
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: we zijn er nog niet

Bericht door Helene »

vandaag weer terug naar de dierenarts met verse urine, de hotspot is genezen , zijn oren ook, hij plast met een krachtige straal dus ik dacht dat dat ook weer in orde was. Maar ze vonden toch nog een paar kristalletjes en stelden voor om een echo te doen om te kijken of er blaasgruis in zit. Ik heb een afspraak gemaakt voor a.s. woensdag. We reden naar huis en Escher stond op om uit de auto te springen toen hij plotseling om viel. Hij kon moeilijk opstaan en liep vervolgens alsof hij dronken was de oprit op. Wij schrokken heel erg ,hij liep naar de tuin en zwalkte daar een beetje rond. Er was duidelijk iets aan de hand met zijn evenwichtsorgaan. Het was echt niet goed. Na zo'n 15 minuten ging het beter , en kon hij al op de bank klimmen om te gaan slapen. Ik ging boodschappen doen en toen ik terugkwam zag ik Roel en Escher samen wandelen , Escher zag mij aan komen fietsen en hij ging al op zijn achterpoten staan. Ik heb op internet gekeken en ingetypt: omvallen oude hond ,nou er staat heel wat en het klopte ook dat het acuut begint en plotseling ook weer kan stoppen.Hij loopt wel voorzichtig .Ik heb wel de echo afgebeld ,we kijken het aan en we gaan hem voorlopig niet lastigvallen met een echo. Het doet wel geen zeer maar een pretje is het ook niet. Hij heeft goed gegeten en heeft een botje op zitten peuzelen in de tuin. We wachten af Groet Hélène
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: we zijn er nog niet

Bericht door mleentje »

Ach, Escher. Het stopt maar niet jongen! Groot gelijk dat jullie de echo afbelden. Oorontsteking zal ook wel niet weldadig zijn voor het evenwichtsorgaan. Geef de mooie jongen maar een extra knuffel! Wel voorzichtig zijn voor zijn oortjes hé :wink:
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: we zijn er nog niet

Bericht door Bor »

Hemeltje... een oorontsteking kan zoiets veroorzaken ook. Maar wat een onrust om de lieve Escher zo. Sterkte ermee, hoor en idd, rust is nu beter waarschijnlijk, dan nog meer gedoe rond z'n gezondheid in de vorm van onderzoeken e.d.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: we zijn er nog niet

Bericht door Nicoline »

Jeetje wat moeten jullie geschrokken zijn! Maar inderdaad door een oorontsteking kan natuurlijk het evenwichtsorgaan ook zijn aangetast. Wel fijn om te lezen dat Escher zo stoer is, en gewoon vrolijk blijft. Laten we hopen dat het maar een incidentje was en dat alles nu weer de goeie kant in gaat. Een dikke knuffel voor jullie mooie jongen van mij en een trouwe poot van Molly !
Afbeelding
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: we zijn er nog niet

Bericht door FENNA »

Arme Escher :(
Hopelijk is hij nu aan de beterhand en was dit maar eenmalig
Het zijn wel sterke beren maar de schrik zit er wel goed in na zo'n ongelukje
Laat hem maar lekker genieten van zijn beentjes en die echo kan je nog laten nemen wanneer hij weer een beetje beter is
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: we zijn er nog niet

Bericht door Esther »

Dat is schrikken. Het kan komen door een middenoorontsteking.

Of het kan het geriatrisch vestibulair syndroom zijn. Dit gaat vanzelf na een paar dagen over. iarik heeft dat ook een paar keer gehad. Eén keer heel zwaar en twee keer een lichte variant.

Beterschap! Ik duim voor jullie lieve jongen. :ok: :bloem:
Afbeelding
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: we zijn er nog niet

Bericht door maria »

Wat een gedoe zeg,met die arme Escher.
Ik had al een bericht gemaakt maar die kan ik niet meer vinden,dus misschien is deze dubbel.

Wij zijn naar dierenpraktijk Maasduyn geweest.Zij doet vooral honden en paarden helpen met bioresinantie therapie.
Zij heeft ons heel erg op weg geholpen om van de jeuk ( en inderdaad,ook ontstoken oortjes) af te komen.

Dit heb ik naast de bezoekjes van de gewone dierenarts gedaan.Het 1 staat het ander niet in de weg zeg maar.
Google maar eens op deze naam,er is ook een website van.

Misschien is het te ver weg voor je,of vind je het helemaal niks.Dat kan.

Aire is begonnen bij de da met een dieet van 8 weken op dat specific voer wat jij ook gegeven hebt.Omdat dit geen verschil maakte was de conclusie van de da dat het in ieder geval geen voedselallergie kon zijn.En dat het door de Nexgard tekenpil kon komen was absoluut uitgesloten.

Bij Maasduyn heeft ze met bioresinantie uitgezocht waar hij niet tegen kon en dat was onder andere graan ( en de nexgard,maar daar kan eigenlijk geen 1 hond tegen)

Nu het beter met mijn aire gaat en hij niet meer de hele dag ligt te krabben kan ik duidelijk aan hem merken als ik per ongeluk iets verkeerds heb gegeven.Vorige week per ongeluk de overgebleven soepballetjes door zijn voer gedaan.Zelf gemaakte soepballetjes met broodkruimels voor het binden. Daar heeft hij dus 1 dag jeuk van gehad,en wel zo erg dat hij zich tot bloedends toe had stuk gebeten.

Maar volgens de da is het geen voedselallergie.

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het soms handig is om iets van een andere kant te laten bekijken.

Veel succes,er moet een manier te vinden zijn om Escher te helpen.

Groetjes,

Maria
Plaats reactie