hotspots

Vragen over de gezondheid
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: hotspots

Bericht door maria »

Yoghurt is inderdaad goed voor zijn darmflora! En dan heeft hij gelijk een lekker snackje voor tussendoor.
Als je van voer verandert moet je ook oppassen met wat je hem te snacken geeft.Want anders ben je met het 1 goed bezig en "verpest"je het met het andere.

Er zal echt wel een poosje overheen gaan hoor voordat je resultaat ziet ( als het al werkt)
Maar je houdt in ieder geval geld over,want deze brokken zijn wel een stuk goedkoper :D

Ik ben heel benieuwd of het gaat werken.Ik neem aan dat je dit doet naast de medicatie die je van de da krijgt.
Wat geef je hem tegen de teken en vlooien? Of gebruik je niets?

Groetjes,
Maria
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: hotspots

Bericht door maria »

Nicoline,

Waar komt jouw Molly vandaan?
Als ik lees wat jij hem voert lijkt het wel of ze bij een Duitse fokker vandaan komt.
Die zijn nogal van het "gezonde"voer.Goed hoor!

Groetjes,

Maria
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: hotspots

Bericht door Donna »

Wat vervelend dat de hotspots zo hardnekkig blijken! Het leek zo goed te gaan met de oplossingen die je hebt gevonden. De relatie voer en vacht lijkt ook hier aangetoond: Donna had wat plekjes die minder mooi ingroeiden, na haar laatste operatie van januari. Ook wij kregen de tip om over te stappen naar ander voer, senioren voer werd aangeraden. Dit hebben wij gedaan en de plekken zien er nu heel mooi uit. Hoop dat de overstap bij jullie ook werkt. Geef Escher een dikke knuffel van ons! Sterkte voor jullie allemaal,

Groeten,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: hotspots

Bericht door FENNA »

Fenna gaat ook veel last krijgen van hotspots vrees ik
Ze heeft een 5 tal maanden geleden een grote gehad op haar wang die na een kuurtje antibiotica wel vlug verdwenen was
Nu een 2 tal weken geleden ontdekte ik tussen haar teentjes terug een kale plek waar ze steeds aan zat te likken
Ik heb ze dan direct met een zalfje voor babybilletjes (proberen) in te smeren maar aangezien madame koppig bleef weigeren om haar poot te laten verzorgen zat er meer zalf op de vloer dan op haar poot
Gelukkig kwam ik tijdens onze wandelingen een dame tegen die ook een airedale had gehad met hotspots en die mij de raad gaf om de spray Atop7 te gebruiken
En inderdaad na 3 dagen sprayen hotspot genezen zonder aan haar poot te komen
De kweker van Fenna vertelde mij ook dat die hotspots soms komen van het eten dat ze krijgen maar aangezien ik elke keer van merk verander wanneer de zak leeg is denk ik dat het bij haar niet aan het eten ligt
Ik kies meestal brokken op basis van vis omdat Fenna daar dol op is dus laat ons hopen dat zij geen allergie heeft voor vis
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: hotspots

Bericht door Helene »

we zijn nog steeds aan het sukkelen met weer een nieuwe, weliswaar kleine hotspot. Al meer dan een week krijgt hij ander voer ,speciaal voor huid en vachtproblemen. Hij eet het graag en likt de bodem uit zijn bakje. We zien wel dat hij huidproblemen heeft , zijn vacht is op een aantal plekken heel dun en zijn huid is schilferig, hopelijk doet de zalmolie zijn werk. Morgen maak ik een afspraak met de dierenarts , ik kreeg een oproep voor leptospirose. Verder gaat het goed met Escher , we gaan elke dag naar het bos en maken daar een wandelingetje , hij is heel vrolijk en wil het liefst met stokken spelen maar dat doen we maar niet anders word hij weer kreupel , nee hij moet keurig netjes aan het riempje lopen, dat doet hij dan ook ,af en toe ziet hij een mooie dikke tak en daar moet hij dan weer een eindje mee rondstappen. groet Hélène
maria
Junior
Junior
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 mei 2008 18:21

Re: hotspots

Bericht door maria »

Hoe is het met de koning van de hotspots?
Ben je nog naar de da geweest?

Groetjes,

Maria
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: hotspots

Bericht door Helene »

jazeker , wij hebben zijn voer vervangen door een voer op kruidenbasis en je kunt al zien dat zijn huid beter wordt .Hij gaat ook naar kruiden ruiken en we noemen hem nu :ons kruidenbuiltje. De laatste hotspot is bijna genezen. Door huidaandoeningen kunnen ze oorontstekingen krijgen en die heeft Escher dan ook , hij wordt daarvoor behandeld. Verder is hij onder behandeling voor een blaasontsteking, hij lekte bloed uit zijn penis deze week dat was even schrikken. Al met al zijn we dus al 6 weken aan het sukkelen maar het gaat steeds beter. Volgende week maandag moet hij weer terugkomen bij de Da , weer urineonderzoek .Zijn prostaat was ook vergroot , dat is normaal bij een oude reu , als hij last krijgt en de blaasontsteking niet overgaat kunnen we kiezen voor een castratie maar ook voor een implantaat met vloeistof voor een jaar ( chemische castratie )Maar dat wachten we even af. Maar Escher eet heel graag zijn voer met kruiden en zalmolie hij speelt met stokken en ballen dus we zijn wel blij dat het ondanks alles goed gaat. Nog bedankt Maria voor de tip om ander voer te proberen , groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: hotspots

Bericht door Bor »

Fijn, zo'n grote verbetering!! En het prostaatprobleem word ook vast opgelost... komt helemaal goed met escher…
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie