pech

Vragen over de gezondheid
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

pech

Bericht door Bor »

Die Bor toch… weer een manke poot! Maar gelukkig kwam ik er vanmorgen achter dat het 'm (toch) niet in de botten/spieren of andere vaste delen zit, maar in een wondje/ontsteking. Daar kunnen we wat mee! Inclusief pijnstilling hopen dat het snel opknapt... Ik heb 'm vanmorgen al erg geplaagd, nu slaapt 'ie, dus laat ik 'm eventjes. Straks nog wat meer haar weg knippen en eens kijken of ik erbij kan, of dat ik kan zien wat het heeft veroorzaakt.
Dat doe ik als zus-lief naar de kapper is, dan word Bor tenminste even met rust gelaten :wink:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: pech

Bericht door Helene »

Ach wat zielig verzorg hem maar goed groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: pech

Bericht door Bor »

Update... het euvel is gevonden. Net als vorig jaar, zo'n akelige "aar", die in z'n huid is gekropen en daar ongezien een ontsteking heeft veroorzaakt.. De angel is er uit (letterlijk) en Bor mankt al niet meer. Hij trekt alleen nog wat vanwege het wondje wat er zat en het is natuurlijk nog wat pijnlijk allemaal. Maar dit gaat vast helemaal goed komen. :cheer:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: pech

Bericht door Helene »

O gelukkig ik vind bij Escher ook steeds van die puntige zaadjes afkomstig van grassen waar hij graag in rolt groet Hélène
FENNA
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 okt 2017 14:27
Mijn hond heet: FENNA
Locatie: Beerzel (Putte)

Re: pech

Bericht door FENNA »

Heel vervelend zulke grasaren
Hier gelukkig nog geen last van gehad
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: pech

Bericht door Bor »

Hè bah... de aar van laatst was niet de enige. Blijkt. Nu heeft Bor een dikke bult tussen z'n tenen, waar hij constant aan likt. Heel specifiek met gaatje, maar geen aar te vinden meer. Dierenarts gebeld. Die zei dat ik morgenvroeg maar even langs de eigen dierenarts moet en Bor nuchter mee nemen, voor het geval hij een roesje moet, voor het verwijderen van de aar. In Arnhem nooit last van gehad, maar hier wel. Dat is het nadeel van landelijk wonen, zeg maar.
Goed, ik ben toch iets bezorgd, nadat ik (te)veel op internet las. Voor nu is het wat het is en morgen maar zien. De arts inschattende, mag ik vast in de ochtend wel langs komen. Ik hou jullie op de hoogte.
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Donna
Volwassen hond
Volwassen hond
Berichten: 669
Lid geworden op: 09 dec 2009 18:59

Re: pech

Bericht door Donna »

Hè, wat vervelend. Hopelijk zijn jullie morgen ochtend vroeg aan de beurt en is het euvel snel verholpen. Sterkte morgen,

Groetjes,

Jaap en Patrick
Afbeelding
Dit ben ik, Donna!
Gebruikersavatar
Esther
Beheerder
Berichten: 4383
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:52
Mijn hond heet: Benthor*, Iarik*, Mukkie* en Nirko
Locatie: Deventer

Re: pech

Bericht door Esther »

Ik hoop dat het meevalt!
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: pech

Bericht door Bor »

Tot nu toe nog geen meevaller. De arts bleek op vakantie, maar komt morgen even terug om de aar te verwijderen (en andere sneue huisdieren nog wat op te kalefateren), onder roesje. Nu wel al anti-biotica en pijnstilling al. Dus weer korte wandelingetjes met de honden en morgen om half 12 richting arts. Vandaag een lieve buurvrouw, die ons er naar toe reed, morgen werkt baasje thuis en hebben we zelf vervoer.
groetjes Esther
Afbeelding
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: pech

Bericht door Bor »

Bor is weer lekker thuis, zonder aar. Zonder roesje hebben we samen (DA en ik) de aar uit de wond gehaald, met wat verdovende zalf. Uiteindelijk, na de eerste twijfel of er toch een roesje moest komen, popte de aar er in z'n geheel uit. Wondje is nu mooi open. De anti-biotica maken we af en als het nodig is blijven we nog even pijnstilling geven. In ieder geval de aankomende twee/drie dagen nog.
Vrouwtje opgelucht. Bor blij en Mika's leven klopt ook weer...
groetjes Esther
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Jonge hond
Jonge hond
Berichten: 341
Lid geworden op: 02 jun 2014 20:59
Mijn hond heet: Molly

Re: pech

Bericht door Nicoline »

oh wat fijn dat het zo goed is afgelopen! Die rot grassen kunnen inderdaad heel wat problemen opleveren. We hebben er hier in Frankrijk gelukkig geen last van; wel van kleefkruid. Molly zit elke dag helemaal onder de bolletjes, maar die kunnen gelukkig geen kwaad. Geef Bor een dikke knuffel van ons, hopelijk geneest het wondje snel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mleentje
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 2639
Lid geworden op: 03 mei 2009 21:27
Mijn hond heet: Guus, voorheen Wilma
Locatie: Brugge

Re: pech

Bericht door mleentje »

Wat fijn dat jullie die aar er zonder roesje uitgekregen hebben. Dikke pluim voor Bor, vrouwtje en de dierenarts! Nu niet meer likken, Bor!
Hier ben ik dan. Lekker mezelf.
Afbeelding
Guus, april 2015
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: pech

Bericht door Bor »

mleentje schreef:Wat fijn dat jullie die aar er zonder roesje uitgekregen hebben. Dikke pluim voor Bor, vrouwtje en de dierenarts! Nu niet meer likken, Bor!
Ik heb Bor verteld dat 'ie van jou niet meer mag likken... daar was meneer van onder de indruk en heeft beloofd er niet meer aan te zitten :wink:
groetjes Esther
Afbeelding
Helene
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3330
Lid geworden op: 10 jul 2008 12:24

Re: pech

Bericht door Helene »

o, jee Esther wat een pech met Bor , gelukkig is het goed afgelopen , groet Hélène
Bor
Kampioenshond
Kampioenshond
Berichten: 3298
Lid geworden op: 16 jan 2009 14:04
Locatie: Warnsveld

Re: pech

Bericht door Bor »

Helene schreef:o, jee Esther wat een pech met Bor , gelukkig is het goed afgelopen , groet Hélène
Hij is weer helemaal de oude, op een bult op z'n poot na, maar daar taalt hij niet naar... hij blijft de mooiste :I: Vanavond nog 1 keer die vieze tabletjes en dan is hij weer klaar...
groetjes Esther
Afbeelding
Plaats reactie